AnonymBruker Skrevet 20. februar #41 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): I Norge er vi mer enn nok kvinner som aldri vil akseptere å miste rettigheter. Om vi så må gå til krig for rettighetene våre så er vi i stand til det. Så det er stor forskjell på USA og Norge på det punktet. Kvinner i USA har hverken vilje eller evne til å stå opp for rettighetene sine på den måten. Vår indre drage er større enn det en liten incel noen gang kan forestille seg. Prøver de seg så blir det ingen kjære mor. Anonymkode: eae8a...bff Det er en illusjon. Det var menn som hadde all makt. De "ga" fra seg makten i praksis. Oppegående menn stemte for likestilling, stemte for alle rettighetene det vi tar for gitt i Norge. I et brutalisert segregert samfunn med incels, islamister og maga i skjønn forening vil disse rettighetene i praksis være verdiløse. Hvis disse menneskene gradvis infiltrer skole, politiske partier, kommune, politi, domstoler, storting, regjering. Voldtektsentre fjernes, statstøtte fjernes så eroderer grunnlaget. Når ting ikke håndheves så kan kvinner påberope seg rettigheter alt de vil. Men blir de møtt av skuldertrekk hos makthaverne så hjelper det lite. ‘A sense of betrayal’: liberal dismay as Muslim-led US city bans Pride flags | Michigan | The Guardian Liberale venstresiden heiet frem muslimske folkevalgte og vipps stod de der med det de fikk. Ville nye makthaverne prioritere kvinners rettigheter eller vil tildelinger tørke opp og husleieavtaler ikke lenger fornyes, talerstoler får man ikke tilgang til?? Stå gjerne på torget å vær sint. Men det vil ikke hjelpe. Dette er altså i USA. Norge er IKKE immune mot dette... Spør iranske kvinner, afghanske kvinner, tyrkiske damer, Victor Orbans Ungarn, Putins Russland. Anonymkode: 9b051...bf0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #42 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det har du helt rett i, og det er hovedsakelig fordi disse mennene ønsker å undertrykke kvinner igjen, og ta fra kvinner helt basale rettigheter som f.eks. bestemmelsesrett over egen kropp og helse. Jeg frykter at Gilead ikke bare er fiksjon lenger. Anonymkode: fe7d1...d66 Var det ikke en som sa your body my choise? Husker ikke hvem det var. Anonymkode: 2a86a...c22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #43 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (18 timer siden): Make Men Great Again! Du mener vel "make everything great again." Hvilken epoke snakker vi om? Anonymkode: 6e8dc...e51 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #44 Del Skrevet 20. februar Orket ikke å lese hele dette innlegget om bare tull. Vi har hatt likestilling i kun 20-30 år, og dette tåler ikke mange menn. Det er vanskelig for de som sitter i et mønster der kvinner er lik verdi og like rettigheter i samfunnet. Der det forventes at menn bidrar på lik linje. At det forskes også på kvinne kropp og sykdommene våre som for menn. (Lang vei igjen der) Tål at kvinner er like mye verdt, kjemp for deres egne kamper uten å forvente at vi kvinner skal kjempe for dere. Anonymkode: 7cde6...68e 8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #45 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Det er en illusjon. Det var menn som hadde all makt. De "ga" fra seg makten i praksis. Oppegående menn stemte for likestilling, stemte for alle rettighetene det vi tar for gitt i Norge. I et brutalisert segregert samfunn med incels, islamister og maga i skjønn forening vil disse rettighetene i praksis være verdiløse. Hvis disse menneskene gradvis infiltrer skole, politiske partier, kommune, politi, domstoler, storting, regjering. Voldtektsentre fjernes, statstøtte fjernes så eroderer grunnlaget. Når ting ikke håndheves så kan kvinner påberope seg rettigheter alt de vil. Men blir de møtt av skuldertrekk hos makthaverne så hjelper det lite. ‘A sense of betrayal’: liberal dismay as Muslim-led US city bans Pride flags | Michigan | The Guardian Liberale venstresiden heiet frem muslimske folkevalgte og vipps stod de der med det de fikk. Ville nye makthaverne prioritere kvinners rettigheter eller vil tildelinger tørke opp og husleieavtaler ikke lenger fornyes, talerstoler får man ikke tilgang til?? Stå gjerne på torget å vær sint. Men det vil ikke hjelpe. Dette er altså i USA. Norge er IKKE immune mot dette... Spør iranske kvinner, afghanske kvinner, tyrkiske damer, Victor Orbans Ungarn, Putins Russland. Anonymkode: 9b051...bf0 Tror du kvinner i Russland er undertrykket? Anonymkode: 2e448...a36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #46 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Orket ikke å lese hele dette innlegget om bare tull. Vi har hatt likestilling i kun 20-30 år, og dette tåler ikke mange menn. Det er vanskelig for de som sitter i et mønster der kvinner er lik verdi og like rettigheter i samfunnet. Der det forventes at menn bidrar på lik linje. At det forskes også på kvinne kropp og sykdommene våre som for menn. (Lang vei igjen der) Tål at kvinner er like mye verdt, kjemp for deres egne kamper uten å forvente at vi kvinner skal kjempe for dere. Anonymkode: 7cde6...68e I vikingtiden hadde kvinner ganske mange rettigheter, blant annet retten til skilsmisse, eiendomsrett osv. Så kom den jævla kristendommen og ødela alt. Anonymkode: 2e448...a36 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 20. februar #47 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg er en mann med kone og datter. Personlig er jeg livredd Trump, Afd og hele incel, MAGA osv. Og jeg tror dessverre at vi menn er nødt om å ta et ansvar her. Selv om vi er uenig i venstresidens prioriteringer. Når 1 av 3 menn ikke får barn og egen familie, menn havner utenpå og skoleverket produserer tusenvis av guttetapere år etter år. Da er venstresiden opptatt av "hen", toaletter, trans, kjønnsidentitet. Viktig nok, men hallo. Samfunnet produserer incels i et stadig økende tempo. Gutter går ut av grunnskolen med inntrykk av de er feilvare, deres egenskaper er uønsket og må tones ned. Vær mer som SIlje. Dette er prioriteringer fra venstresiden. Likevel er Trump og MAGA er vanvittig dårlig alternativ. Har sett deler av handmaids tale, ble så forbanna at jeg måtte slutte. Jeg sier MENN må faktisk motarbeide dette, selv om kvinner har mest å tape. Fordi kvinner tradisjonelt sett (og jeg veit jeg provoserer mange nå). Historisk alltid tilpasser seg de rådende lederne og politikk. Når nazistene kom til Norge i sine Hugo Boss uniformer var hundretusenvis av norske jenter villig til å tilpasse seg de nye makthaverne. Kvinner gifter seg og konverter til islam, selv kvinners kår i islam er dårligere en det de er vokst opp. Kvinner velger i stor grad å rette kappa etter vinden å tilpasse seg de rådende herskere. Afghanistan, Iran, Nazi tyskland. Kvinner føyer seg til det de sterke mennene. Oppsummert vil de være på vinnerlaget. Jada, det finnes modige motkrefter som står opp i mot presteskapet og andre. Men ser man på den store gemene hop står stiller de stort sett på "vinnerene" sin side. Det er stort sett menn som er motstandere av innvandring og islamisering. På den andre siden står kvinner og omfavner minoriteter og kaller norske menn for islamofober og er mer en villig til å legge ting til rette. Og det er stort sett venstresiden og kvinner som er mest positive til flyktninger fra MENA land. Og hvis "maga" kommer til Norge vil kvinner merke hvilken vei det blåser og innordne seg. Slik de historisk gjør, og gjør nå i USA. Kvinners rettigheter er satt i revers i veldig mange land. Og det er menn som iverksetter disse tiltakene . Derfor må vi menn tre frem og motarbeide dem. Anonymkode: 9b051...bf0 Du sier venstresiden er opptatt av "hen" og kjønsidentitet, mens skolen produserer gutte tapere. Jeg er ikke helt enig i den situasjonsbeskrivelsen. Jeg jobber selv med barn og tilhører venstresiden. Jeg vill si at jeg og alle mine kolegaer er opptatt av å gi guttene bra forutsetninger! Vi gjør alt vi kan for å få tak i manlige ansatte, slik at guttene skal få manlige forbilder. Jeg opplever at skolen er blitt for teoretisk som er negativt for de fleste barn, men rammer flere gutter hardt en jenter slik jeg ser det. Dette er politisk bestemt og ikke noe vi som jobber i skolen kan endre på, men jeg opplever ikke at "hen" har mer fokus en gutter blant de som jobber i skolen. Høyre er det partiet som ivrer mest for å gjøre skolen mer stillesitende og teoretisk, mens venstre siden og spesielt Sp sine programer fokuserer på å inføre mer praksis. Jeg mener derfor helt klart at venstresiden sin politik er den som vill forebygge at skolen produserer "gutte tappere" mens Høyre siden sin politik vill øke antal elever som faller ut av skolen. Jeg er altså ikke uenig i at skolen sliter med at mange ellever (og da flest gutter) faller ut, men jeg er uengi i at det er "hen" og kjønsidentitet som er utfordringen. Jeg forstær heller ikke hvordan noen kan tro at Høyre politik vil være bra for guttene som sliter på skolen. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #48 Del Skrevet 20. februar Pippi Lotta skrev (16 minutter siden): Du sier venstresiden er opptatt av "hen" og kjønsidentitet, mens skolen produserer gutte tapere. Jeg er ikke helt enig i den situasjonsbeskrivelsen. Jeg jobber selv med barn og tilhører venstresiden. Jeg vill si at jeg og alle mine kolegaer er opptatt av å gi guttene bra forutsetninger! Vi gjør alt vi kan for å få tak i manlige ansatte, slik at guttene skal få manlige forbilder. Jeg opplever at skolen er blitt for teoretisk som er negativt for de fleste barn, men rammer flere gutter hardt en jenter slik jeg ser det. Dette er politisk bestemt og ikke noe vi som jobber i skolen kan endre på, men jeg opplever ikke at "hen" har mer fokus en gutter blant de som jobber i skolen. Høyre er det partiet som ivrer mest for å gjøre skolen mer stillesitende og teoretisk, mens venstre siden og spesielt Sp sine programer fokuserer på å inføre mer praksis. Jeg mener derfor helt klart at venstresiden sin politik er den som vill forebygge at skolen produserer "gutte tappere" mens Høyre siden sin politik vill øke antal elever som faller ut av skolen. Jeg er altså ikke uenig i at skolen sliter med at mange ellever (og da flest gutter) faller ut, men jeg er uengi i at det er "hen" og kjønsidentitet som er utfordringen. Jeg forstær heller ikke hvordan noen kan tro at Høyre politik vil være bra for guttene som sliter på skolen. Takk for et konstruktivt innlegg. Jeg tror at lærere på skolen gjør sitt beste, med de rammene de har. Samtidig har både skolen og samfunnet generelt noen ideologiske kjepphester som kan være til skade for både gutter og jenter - på forskjellige måter. Jeg har erfaring med gutter som trenger stødige rammer. Som vil fylle «maktvakumet» når læreren er strippet for autoritet. Og det er håpløst for gutten selv og andre elever. Anonymkode: 15498...b63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 20. februar #49 Del Skrevet 20. februar Plis, ikke vær sånn. Du er norsk! Du har så enormt mange muligheter! Du kan spille på lag med det andre kjønn og ha et fantastisk liv her i Norge. Bare vær normal og ikke MAGA. Vi trenger ikke sånt piss her hjemme. Det er helt uforståelig for meg at enkelte norske menn faller for det her. Er det utfordringer du sliter med; snakk om dem i stedet! Det er absolutt generelle utfordringer hos menn, men jeg føler jo virkelig at de snakkes om, som for eksempel mulighet til å være hjemme med barna, selvmordsstatistikken osv. La oss fortsette å snakke om disse. Vi kvinner vil jo heller ikke miste noen og vi setter pris på menn. 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #50 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (19 timer siden): Nå skjer det. Verden er i ferd med å snu. Menn er lei av at likestilling bare betyr feminisme og kvinnekamp. Det er slutt på at samfunnet skal legges om etter kvinners premisser. Feminismens tidsalder er over. Vi skal ta tilbake et samfunn der det var sunn respekt mellom kjønnene. Et samfunn hvor både menn og kvinner spilte en rolle og betydde noe. Menn har lenge nok prøvd å snakke med kvinner om dette. Vi har prøvd å skape en dialog. Legge rolig og saklig frem om hvordan menns situasjon er forverret og hvilke bekymringer vi har. Har vi blitt møtt med noen som helst forståelse? Nei. Vi er blitt latterliggjort, sensurert og kalt hatefulle. Selv om mannsutvalgets funn støtter oss så fortjener vi visst ingen forståelse. De eneste problemene kvinner vil innrømme at menn har er problemer som feminismen definerer for oss. Menn har et voldsproblem. Menn lider av trange kjønnsroller. Osv. Jeg sier ikke at dette nødvendigvis er helt feil. Men det er likevel symptomatisk at kvinner kun vil høre på feminismen og aldri på hva menn faktisk mener selv om sine problemer. Hvorfor skal man lytte til menn når man i stedet kan dytte på dem feminismens sannhet? Alt fordi likestilling alltid skal være definert av feminismen. Og feminismen tar alltid kvinnenes standpunkt som sannhet. Vel, menn har også en sannhet. Og den sannheten er at vi nå er dritt lei. Hvis likestilling skal bety at feminismen har all definisjonsmakt så gidder vi ikke mer likestilling. Menn over hele verden gjør opprør. Stadig flere. Dere spør ofte om hvorfor vi ikke går i tog for våre problemer. Vi går til stemmeurnene. Og nå er tiden hvor feminismen fikk styre fritt snart over. Vi skal ta tilbake et samfunn hvor menn er menn og kvinner er kvinner. Og begge kjønn kan bære det med stolthet. Ikke mer av denne forakten og skaminduseringen som feminismen nærer mot menn. Et samfunn med ekte likestilling vil bli skapt. Og med på laget har vi alle kvinner som ikke er blitt grepet av feminismens klør. Dere er virkelig unntaket og vi setter dere så høyt. Incel-bevegelsen var alltid dømt til å tape denne kampen, for der var det bare sutring og resignasjon. Nå har vi MAGA og vokser oss sterke. Det er slutt på klagingen og på tide å handle. Nå er det av med silkehanskene. Slutt på å forsøke dialog med noen som ikke ønsker dialog. Menn vil ta verden tilbake igjen. Det skjer nå. Make Men Great Again! Anonymkode: e98e5...284 Lykke til! 😅 Selv føler jeg og min nann at vi er akkurat der vi skal være. Og hva skal det bety at menn skal være menn, kvinner skal være kvinner osv? Og hvem skal kontrollere det? Ingen nekter deg å være mann eller kvinne i dag, så jeg ser virkelig ikke problemet. Anonymkode: 12e81...97b 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #51 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Orket ikke å lese hele dette innlegget om bare tull. Vi har hatt likestilling i kun 20-30 år, og dette tåler ikke mange menn. Det er vanskelig for de som sitter i et mønster der kvinner er lik verdi og like rettigheter i samfunnet. Der det forventes at menn bidrar på lik linje. At det forskes også på kvinne kropp og sykdommene våre som for menn. (Lang vei igjen der) Tål at kvinner er like mye verdt, kjemp for deres egne kamper uten å forvente at vi kvinner skal kjempe for dere. Anonymkode: 7cde6...68e Er det ikke denne "kampen" som nå er i gang? Hvis den får utfolde seg så vil jo pendelen svinge andre veien igjen. Men sikkert mange som vil mislike utviklingen, det ser vi jo på kommentarene her. Meanwhile, jeg vil lære mine døtre om at ALLE er like mye verdt, uansett kjønn, men også at det er helt klare forskjeller på de to kjønnene. Og at man må stå opp for seg selv, for det er ingen andre som gjør det. Anonymkode: 0f88d...543 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #52 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Meanwhile, jeg vil lære mine døtre om at ALLE er like mye verdt, uansett kjønn, men også at det er helt klare forskjeller på de to kjønnene. Og at man må stå opp for seg selv, for det er ingen andre som gjør det. Anonymkode: 0f88d...543 Det er ganske likt det jeg lærer mine barn. Jeg prøver også å lære dem å stå opp for andre. Anonymkode: 15498...b63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #53 Del Skrevet 20. februar Rosa Dartle skrev (16 minutter siden): Plis, ikke vær sånn. Du er norsk! Du har så enormt mange muligheter! Du kan spille på lag med det andre kjønn og ha et fantastisk liv her i Norge. Bare vær normal og ikke MAGA. Vi trenger ikke sånt piss her hjemme. Det er helt uforståelig for meg at enkelte norske menn faller for det her. Er det utfordringer du sliter med; snakk om dem i stedet! Det er absolutt generelle utfordringer hos menn, men jeg føler jo virkelig at de snakkes om, som for eksempel mulighet til å være hjemme med barna, selvmordsstatistikken osv. La oss fortsette å snakke om disse. Vi kvinner vil jo heller ikke miste noen og vi setter pris på menn. Flott skrevet! Anonymkode: 15498...b63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 20. februar #54 Del Skrevet 20. februar Jeg lurer alltid på hva 'menn skal være menn og kvinner skal være kvinner' betyr? 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #55 Del Skrevet 20. februar Sinsiew skrev (Akkurat nå): Jeg lurer alltid på hva 'menn skal være menn og kvinner skal være kvinner' betyr? Er det så vanskelig da? Man legger til grunn sine stereotyper og forventninger og normer. Som rett nok varierer noe til forskjellige tider og steder, men også har endel fellestrekk. Anonymkode: 15498...b63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #56 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): I vikingtiden hadde kvinner ganske mange rettigheter, blant annet retten til skilsmisse, eiendomsrett osv. Så kom den jævla kristendommen og ødela alt. Anonymkode: 2e448...a36 Ja, det kan stemme. Det er nå jeg 1000 år siden så ikke noe som har med dette å gjøre lenger. I nyere tid er det kun 20/30 år siden vi kvinner fikk like rettigheter som å jobbe mens barna var små. Anonymkode: 7cde6...68e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #57 Del Skrevet 20. februar Sinsiew skrev (14 minutter siden): Jeg lurer alltid på hva 'menn skal være menn og kvinner skal være kvinner' betyr? Jeg tror noen ser på livet på 50-tallet som malen for menneskeheten. Menn går på jobb, gråter ikke, røyker, drikker whiskey og bestemmer alt. Kvinnen er søt og yndig, går med kjole eller skjørt og tar seg av hus og barn med et smil. Sier aldri nei til sex og mannen er husets overordnede. Anonymkode: dc6bd...3f6 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #58 Del Skrevet 20. februar Menn slår tilbake mot kvinner som har undertrykt dem i tusener av år! Eller handler dette kanskje om å ikke få p**le? Anonymkode: eb283...059 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #59 Del Skrevet 20. februar Det er én ting jeg vet sikkert. Selv om jeg er en ekstremt seksuell person. Hvis det hadde kommet en lov om forbud mot prevensjon og abort, ville jeg da aldri hatt sex igjen. For min egen sikkerhets skyld. Anonymkode: 2e448...a36 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memorangen Skrevet 20. februar #60 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (22 timer siden): Det er nettopp menn som tar tak i menns problemer fordi kvinner flest ikke bryr seg og feminister ser menn som en trussel. Når menn tar tak i menns problemer så prøver feministene å utdefinere dem som «incels», «toxic masculine» eller lignende. Det er også noe av bakgrunnen for at høyre-populister er på fremmarsj; venstre-sida og feministene har normalisert et giftig syn på menn og maskulinitet og langt på vei institusjonalisert det. Når Zara Larson erklærer at hun hater menn på Skavlan til spontan applaus fra publikum så er det ikke bare sprø feminister lengre, men en hel kultur som har fått spre giften sin. Personlig forstår jeg at unge menn stemmer på politikere som lover ekte merittokrati og egalitet, men jeg frykter at det i likhet med feminismen er et skalkeskjul. Anonymkode: 15498...b63 Nå er det jo feminismen som har gjort at menn har mer tid med barna sine, får fedrepermisjon, og oftere får omsorgsrett ved brudd. Ønsker du ikke dette? 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå