Gå til innhold

MAGA = Menn slår tilbake

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 19.2.2025 den 15.16):

De trodde de skulle få billigere egg med Trump. Isteden fikk de dyrere egg, dyrere medisin og er på full fart inn i et generelt abortforbud. Synd de ikke forstår at det går utover dem også.

Anonymkode: cb3c2...fec

Ekspander  

Er vel dem som ønsker å fortelle at Trump velgere er dumme som brød. USA har ekstremt høye eggpriser nå på grunn av at man har slaktet ned mange millioner dyr som smittevern tiltak. Så kan kun ha vært folk som er dumme som brød som trodde at prisene helt magisk skulle gå ned når tilgangen var lavere enn etterspørselen på grunn av nedslakting.

Trump og det republikanske partiet har landet på at abort ikke skal være en føderal greie, men bestemmes av den enkelte delstat. Er vel ingenting som skulle tilsi at for eksempel New York plutselig skulle forby aborter. 

Er rart med nordmenn som skriver så mye ukritisk om noe dem ikke skjønner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 19.2.2025 den 15.18):

Personlig forstår jeg at unge menn stemmer på politikere som lover ekte merittokrati og egalitet, men jeg frykter at det i likhet med feminismen er et skalkeskjul.

Anonymkode: 15498...b63

Ekspander  

Tror du det blir merittokrati og egalitet i usa nå? 😶 Er vel heller noen rikinger som tar sikte på å gjøre resten til slaver. Tror de som stemmer slik er de som fantaserer om at de vil bli top dog ved lovløshet.

Anonymkode: cbcf2...2db

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 19.2.2025 den 21.06):

Det har du helt rett i, og det er hovedsakelig fordi disse mennene ønsker å undertrykke kvinner igjen, og ta fra kvinner helt basale rettigheter som f.eks. bestemmelsesrett over egen kropp og helse. Jeg frykter at Gilead ikke bare er fiksjon lenger.

Anonymkode: fe7d1...d66

Ekspander  

Det er jo ikke det når kvinner i land som USA opplever å få innskrenket sine rettigheter. Er Gilead i mild form, prinsippet er akkurat det samme. Det er direkte skremmende. At verden går sakte framover er en ting. Det er mye som tar tid her i verden. Når i-land beveger seg bakover, og tror at tvang er løsningen, ja da blir jeg skremt. 

Anonymkode: 2bc12...4a2

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kvinnen er bare det svake kjønnet om hun gjør seg til ett 😉 Det er ikke lett å være mann heller. Er mange forventninger, press og jag fra alle kanter. For begge kjønn er det slik. Verst for mannen tror jeg. Er man løsningsorientert kan man få til det meste, men kvinner har et fortrinn tror jeg. I Norge. 

Anonymkode: 2bc12...4a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 20.2.2025 den 5.18):

Tror du det blir merittokrati og egalitet i usa nå? 😶 Er vel heller noen rikinger som tar sikte på å gjøre resten til slaver. Tror de som stemmer slik er de som fantaserer om at de vil bli top dog ved lovløshet.

Anonymkode: cbcf2...2db

Ekspander  

Jeg tror at system som foretrekker at en student/jobbkandidat er mørk, kvinne og trans blir fjernet. Men jeg tror ikke at systemet vi får i stedet blir basert på egalitet og meritter nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis dagens tilstand med galninger som Trump, Musk, Putin og andre med makten skal være bra for menn, så vil jeg helst ikke være med i klubben med menn som synes det er kult. Det er mer en blanding av frykt og skam for tiden.

BTW, helt jævlig å se alle de som popper opp fra ingensteds som nå tøffer og brisker seg med høyre-radikale meninger. For en trist tid vi lever i. 

Anonymkode: 0663a...f34

• Liker 4
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 19.2.2025 den 15.18):

Det er nettopp menn som tar tak i menns problemer fordi kvinner flest ikke bryr seg og feminister ser menn som en trussel.

Når menn tar tak i menns problemer så prøver feministene å utdefinere dem som «incels», «toxic masculine» eller lignende. Det er også noe av bakgrunnen for at høyre-populister er på fremmarsj; venstre-sida og feministene har normalisert et giftig syn på menn og maskulinitet og langt på vei institusjonalisert det. Når Zara Larson erklærer at hun hater menn på Skavlan til spontan applaus fra publikum så er det ikke bare sprø feminister lengre, men en hel kultur som har fått spre giften sin.

Personlig forstår jeg at unge menn stemmer på politikere som lover ekte merittokrati og egalitet, men jeg frykter at det i likhet med feminismen er et skalkeskjul.

Ekspander  

Så det største problemet menn har er Zara Larson? Det fremmstær ikke som et veldig dramatisk problem... I TS står det at menn forsøker å snake om problemene sinne men at kvinner ikke hører etter, men jeg opplever at menn som er misfornøyde sjeldent har noe konkret å komme med. Det handler ofte om at de ikke får nok sex, men hvordan skal vi løse det? Skal staten arangsjere voldtekter i "likestilingens" navn? Ellers så ønsker de ikke å betale for sinne egne barn, 50% av disse barnene er jo gutter som blir menn. Det er vel ikke veldig bra for menn om vi lar de vokse opp i fatigdom? I stedenfor å klage på at kvinner ikke hører etter, kan du ikke prøve å forklare hva utfordringene er? Og enda bedre hva tror du det er som kan gjøre utfordringene lettere for menn? Når du bare skriver om hvor sleme kvinner er, uten å forklare hva det er kvinner gjør eller hva du ønsker kvinner skal gjøre anderledes, da oppfates du fort som mer hateful en konstruktiv. 

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Denne tråden er et godt eksempel på at KG ikke forstår forskjellen på å forklare hvorfor det skjer, og å støtte det som skjer.

Det er faktisk to helt separate ting.

Anonymkode: 2a531...803

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På nøyaktig hvilken måte går feminisme ut negativt over menn?? 

Anonymkode: 98031...601

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 19.2.2025 den 15.24):

Da har du ikke fått med deg at feminismen kjemper begge kjønns sak. Tonsisk maskulinitet er jo noe av det som bidrar til psykisk uhelse blant menn. Det er forventet at men ikke skal vise følelser, at de skal ta seg sammen, at de ikke får gråte osv. Alle mennesker har behov for å gråte og for trøst en gang i blant. Alle har behov for å prate om ting med noen man har nær, men det er det mange som ikke føler at de kan med andre menn. Ikke rart det fører til psykisk uhelse om man føler man må holde alt inni seg, da sprekker man til slutt og det er veldig synd. 

Hvilke eksempler har du på menn som tar ansvar for menns problemer? Dette med psykisk  uhelse er jo ofte løftet frem som problem nr. 1, men jeg ser VELDIG lite handling fra menn.

Ekspander  

Har bare lyst å skyte inn et par ting. Altså likestillingsdep. består av 85% kvinner , de setter standarden, bevilger penger, setter mål og agenda, innfører tiltak.

Samtidig tror jeg vi er nødt til å innse at kvinner ikke har empati med menn (de hevder det men ikke i virkeligheten) , og kvinner idag i stor grad dominerer offentlig sektor fra toppen og nedover. Ok, kanskje vaktmesteren i kommunen er mann 🙂

Blir det for mange menn i noen som helst forsamling blir det ramaskrik og kritikk, 100% jenter er fremskritt og tommel opp. Det er sågar statutter for at de ikke skal bli mer enn 50% menn. Men 100% kvinner er ikke noe hinder, det er bare bra.

Nå har vi hatt manns utvalg, Stoltenberg utvalg. Men guttene, som ikke er dummere, fortsetter å sakke akterut, de fortsetter å dø tidlig, de blir medisinert, ender opp uten utdannelse, uten partner, ingen egen familie, marginalisert, aldri prioritert.  Utvalgene kommer og går, det uttrykkes bekymring for gutene men ingenting skjer. Siste annsutvalget ble lagt frem for 1 år siden. Jaffra har ikke fremmet et eneste forslag, ingen handlingsplaner. Akkurat som for 6 år siden med stoltenberg utvalget, men "heia jenter" toget fortsetter.

Så blir det flere incels, så kommer  hatet, så kommer trump som snakker til dem. Og selv om trump er en kødd, som han er, så er han et våpen mot de som pisser på dem og forteller at de stinker etterpå.

Om trump brenner ned huset?!.  So what, det er ikke deres hus, de sitter allerede nede i kjelleren og blir lattergjort og ydmyket. daglig. Fuck establishmentet . Trump blir torpedoen inn i et poliske korrekte venstresiden og feminiserte samfunnet som allerede har forkastet dem. SLik de ser det.  De har nå makten til å rasere for dem som har støtt dem ut.

Det er reint hat. Rive ned det samfunnet som har forkastet dem. Ja takk. Vi har hatt 30 år med frem snakking av kvinner og indirekte ned snakking av menn, nå svinger pendelen tilbake. Og de gir faen...

Det er dessverre slik jeg oppfatter det. Som mann med kone og datter er jeg rimelig pessimistiske mtp de neste årene.

Anonymkode: 9b051...bf0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 20.2.2025 den 7.25):

Har bare lyst å skyte inn et par ting. Altså likestillingsdep. består av 85% kvinner , de setter standarden, bevilger penger, setter mål og agenda, innfører tiltak.

Samtidig tror jeg vi er nødt til å innse at kvinner ikke har empati med menn (de hevder det men ikke i virkeligheten) , og kvinner idag i stor grad dominerer offentlig sektor fra toppen og nedover. Ok, kanskje vaktmesteren i kommunen er mann 🙂

Blir det for mange menn i noen som helst forsamling blir det ramaskrik og kritikk, 100% jenter er fremskritt og tommel opp. Det er sågar statutter for at de ikke skal bli mer enn 50% menn. Men 100% kvinner er ikke noe hinder, det er bare bra.

Nå har vi hatt manns utvalg, Stoltenberg utvalg. Men guttene, som ikke er dummere, fortsetter å sakke akterut, de fortsetter å dø tidlig, de blir medisinert, ender opp uten utdannelse, uten partner, ingen egen familie, marginalisert, aldri prioritert.  Utvalgene kommer og går, det uttrykkes bekymring for gutene men ingenting skjer. Siste annsutvalget ble lagt frem for 1 år siden. Jaffra har ikke fremmet et eneste forslag, ingen handlingsplaner. Akkurat som for 6 år siden med stoltenberg utvalget, men "heia jenter" toget fortsetter.

Så blir det flere incels, så kommer  hatet, så kommer trump som snakker til dem. Og selv om trump er en kødd, som han er, så er han et våpen mot de som pisser på dem og forteller at de stinker etterpå.

Om trump brenner ned huset?!.  So what, det er ikke deres hus, de sitter allerede nede i kjelleren og blir lattergjort og ydmyket. daglig. Fuck establishmentet . Trump blir torpedoen inn i et poliske korrekte venstresiden og feminiserte samfunnet som allerede har forkastet dem. SLik de ser det.  De har nå makten til å rasere for dem som har støtt dem ut.

Det er reint hat. Rive ned det samfunnet som har forkastet dem. Ja takk. Vi har hatt 30 år med frem snakking av kvinner og indirekte ned snakking av menn, nå svinger pendelen tilbake. Og de gir faen...

Det er dessverre slik jeg oppfatter det. Som mann med kone og datter er jeg rimelig pessimistiske mtp de neste årene.

Ekspander  

Jeg venter på kilder til alle disse påstandene.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ekspander  

Og de av dere som debatterer på denne måten skyter dere selv i foten. Hvis dere vil bli tatt seriøst, så kan dere ikke komme med svada som dette. Da har dere allerede dyttet dere selv ut av den seriøse debatten.

Anonymkode: dc6bd...3f6

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 20.2.2025 den 7.00):

På nøyaktig hvilken måte går feminisme ut negativt over menn?? 

Anonymkode: 98031...601

Ekspander  

kvotering og utfallslikhet er tankegods med utspring i feminisme. Det er stikk i strid med merittokrati.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ekspander  

I Norge er vi mer enn nok kvinner som aldri vil akseptere å miste rettigheter. Om vi så må gå til krig for rettighetene våre så er vi i stand til det. Så det er stor forskjell på USA og Norge på det punktet. Kvinner i USA har hverken vilje eller evne til å stå opp for rettighetene sine på den måten.

Vår indre drage er større enn det en liten incel noen gang kan forestille seg. Prøver de seg så blir det ingen kjære mor.

Anonymkode: eae8a...bff

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er du villig til å krige og kanskje miste livet for å fjerne stemmeretten til alle andre enn menn over 25 med en viss formue? For hvis du tenker over hvor mange som vil være villige til å ofre sitt liv for å bevare stemmeretten, så blir det nok et overveldende flertall på motsatt side av deg. 

Jeg undres over hvor langt ting vil gå i USA før folk tar til våpen. Eksperter mener jo at det vil bli borgerkrig i USA. 

Anonymkode: eae8a...bff

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  Pippi Lotta skrev (På 20.2.2025 den 6.46):

Så det største problemet menn har er Zara Larson? Det fremmstær ikke som et veldig dramatisk problem... I TS står det at menn forsøker å snake om problemene sinne men at kvinner ikke hører etter, men jeg opplever at menn som er misfornøyde sjeldent har noe konkret å komme med. Det handler ofte om at de ikke får nok sex, men hvordan skal vi løse det? Skal staten arangsjere voldtekter i "likestilingens" navn? Ellers så ønsker de ikke å betale for sinne egne barn, 50% av disse barnene er jo gutter som blir menn. Det er vel ikke veldig bra for menn om vi lar de vokse opp i fatigdom? I stedenfor å klage på at kvinner ikke hører etter, kan du ikke prøve å forklare hva utfordringene er? Og enda bedre hva tror du det er som kan gjøre utfordringene lettere for menn? Når du bare skriver om hvor sleme kvinner er, uten å forklare hva det er kvinner gjør eller hva du ønsker kvinner skal gjøre anderledes, da oppfates du fort som mer hateful en konstruktiv. 

Ekspander  

Nettopp. De vil ikke at kvinner skal bruke prevensjon eller tar abort, samtidig som de vil at kvinner har sex med dem, og at de ikke betaler for barn som kvinner føder som følge av ingen prevensjon og ingen abort. Mannlig logikk?

Anonymkode: 2e448...a36

• Liker 6
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 20.2.2025 den 8.09):

Nettopp. De vil ikke at kvinner skal bruke prevensjon eller tar abort, samtidig som de vil at kvinner har sex med dem, og at de ikke betaler for barn som kvinner føder som følge av ingen prevensjon og ingen abort. Mannlig logikk?

Anonymkode: 2e448...a36

Ekspander  

Hvem er «de»?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 19.2.2025 den 21.07):

Jeg er en helt vanlig hvit, heterofil mann i Norge og synes det er helt supert å være nettopp det. Jeg tror fortsatt jeg tilhører den gruppen som har det både enklest og mest behagelig i hele verden. Jeg forakter den jævla sippete Trump-gjengen som hevder alle andre er krenka og ytringsfrihetshatende mens de selv griner over hvor støtende barnebøker er, og jeg har aldri hørt en eneste kompis ytre Trump-støtte. Her i Norge er også Trump-fantastene enn så lenge i klart mindretall, og de som finnes er gjerne de som hadde sklidd rett inn i en høyreekstrem milits over dammen.

Det finnes absolutt problemer for gutter og menn i dagens Norge og Europa, problemer man bør snakke mer åpent og redelig om. Det er også helt legitimt å bemerke at ikke alle menns problemer bør møtes med at vi bare bør være litt mer som kvinner, noe jeg også synes litt for ofte er svaret, være seg i velment eller nedlatende tone. Så er selvfølgelig denne motreaksjonen til skade for både menn og kvinner, det handler mer om å slå seg vrang enn om å løse noe, men sånn er det med trassige barn. Viktigere å knuse den andres leke enn å foreslå å dele på den.

Så tenker jeg likevel det er litt annerledes enn Trump-tilhengere i USA. Trump slo Harris blant hvite kvinner i USA, for eksempel, og bevegelsen der borte kan ikke forklares med kjønnskamp alene. Det er den hvite arbeiderklassens opprør mot tiår der demokratene har snakket om fattige minoriteter og gitt faen i hvit arbeiderklasse. Så nå driter de i absolutt alt annet enn seg selv og stemmer deretter, selv om de distraheres med meningsløs symbolpolitikk om ydmykelse av skeive og deportasjon av latinos mens støtteordninger de selv trenger bygges ned. Det er forståelig nok, men det er nå synd når det innebærer å styres av en kis som tror på alt Putin måtte fortelle ham.

Anonymkode: 5be7a...a89

Ekspander  

Veldig godt innlegg i en helt absurd tråd. 

Sånn ellers mister jeg bare mer og mer håp for menneskeheten for hver dag som går. Det største mysteriet er egentlig hvordan vi mennesker har kommet så langt, uten å gjøre kål på oss selv. For vi er så full av hat og egoisme — så utrolig selvsentrerte, og samtidig så jævlig dumme!

Trump er frelseren og MAGA er løsningen… ha ha ha… Jaja, vent noen år og se — så fremst vi overlever dette. 

Anonymkode: 4e60e...98a

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest takinova
  AnonymBruker skrev (På 19.2.2025 den 14.52):

Incel-bevegelsen var alltid dømt til å tape denne kampen, for der var det bare sutring og resignasjon. Nå har vi MAGA og vokser oss sterke. Det er slutt på klagingen og på tide å handle. Nå er det av med silkehanskene. Slutt på å forsøke dialog med noen som ikke ønsker dialog. Menn vil ta verden tilbake igjen. Det skjer nå.

Make Men Great Again!

Ekspander  

Hva er det hendene skal gjøre med kvinner når slikehanskene kommer av da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er en mann med kone og datter. Personlig er jeg livredd Trump, Afd og hele incel, MAGA osv.

Og jeg tror dessverre at vi menn er nødt om å ta et ansvar her. Selv om vi er uenig i venstresidens prioriteringer. 

Når 1 av 3 menn ikke får barn og egen familie, menn havner utenpå og skoleverket produserer tusenvis av guttetapere år etter år. Da er venstresiden opptatt av "hen", toaletter, trans, kjønnsidentitet. Viktig nok, men hallo. Samfunnet produserer incels i et stadig økende tempo. Gutter går ut av grunnskolen med inntrykk av de er feilvare, deres egenskaper er uønsket og må tones ned. Vær mer som SIlje. Dette er prioriteringer fra venstresiden.

Likevel er Trump og MAGA er vanvittig dårlig alternativ. Har sett deler av handmaids tale, ble så forbanna at jeg måtte slutte.

Jeg sier MENN må faktisk motarbeide dette, selv om kvinner har mest å tape. Fordi kvinner tradisjonelt sett (og jeg veit jeg provoserer mange nå). Historisk alltid tilpasser seg de rådende lederne og politikk.

Når nazistene kom til Norge i sine Hugo Boss uniformer var hundretusenvis av norske jenter villig til å tilpasse seg de nye makthaverne. Kvinner gifter seg og konverter til islam, selv kvinners kår i islam er dårligere en det de er vokst opp. Kvinner velger i stor grad å rette kappa etter vinden å tilpasse seg de rådende herskere. Afghanistan, Iran, Nazi tyskland. Kvinner føyer seg til det de sterke mennene. Oppsummert vil de være på vinnerlaget. 

Jada, det finnes modige motkrefter som står opp i mot presteskapet og andre. Men ser man på den store gemene hop står stiller de stort sett på "vinnerene" sin side.

Det er stort sett menn som er motstandere av innvandring og islamisering. På den andre siden står kvinner og omfavner minoriteter og kaller norske menn for islamofober og er mer en villig til å legge ting til rette. Og det er stort sett venstresiden og kvinner som er mest positive til flyktninger fra MENA land. 

Og hvis "maga" kommer til Norge vil kvinner merke hvilken vei det blåser og innordne seg. Slik de historisk gjør, og gjør nå i USA.

Kvinners rettigheter er satt i revers i veldig mange land. Og det er menn som iverksetter disse tiltakene . Derfor må vi menn tre frem og motarbeide dem.  

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...