Gå til innhold

MAGA = Menn slår tilbake

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nå skjer det. Verden er i ferd med å snu. Menn er lei av at likestilling bare betyr feminisme og kvinnekamp. Det er slutt på at samfunnet skal legges om etter kvinners premisser. Feminismens tidsalder er over. Vi skal ta tilbake et samfunn der det var sunn respekt mellom kjønnene. Et samfunn hvor både menn og kvinner spilte en rolle og betydde noe.

Menn har lenge nok prøvd å snakke med kvinner om dette. Vi har prøvd å skape en dialog. Legge rolig og saklig frem om hvordan menns situasjon er forverret og hvilke bekymringer vi har. Har vi blitt møtt med noen som helst forståelse? Nei. Vi er blitt latterliggjort, sensurert og kalt hatefulle. Selv om mannsutvalgets funn støtter oss så fortjener vi visst ingen forståelse.

De eneste problemene kvinner vil innrømme at menn har er problemer som feminismen definerer for oss. Menn har et voldsproblem. Menn lider av trange kjønnsroller. Osv. Jeg sier ikke at dette nødvendigvis er helt feil. Men det er likevel symptomatisk at kvinner kun vil høre på feminismen og aldri på hva menn faktisk mener selv om sine problemer. Hvorfor skal man lytte til menn når man i stedet kan dytte på dem feminismens sannhet?

Alt fordi likestilling alltid skal være definert av feminismen. Og feminismen tar alltid kvinnenes standpunkt som sannhet. Vel, menn har også en sannhet. Og den sannheten er at vi nå er dritt lei. Hvis likestilling skal bety at feminismen har all definisjonsmakt så gidder vi ikke mer likestilling. Menn over hele verden gjør opprør. Stadig flere. Dere spør ofte om hvorfor vi ikke går i tog for våre problemer. Vi går til stemmeurnene.  Og nå er tiden hvor feminismen fikk styre fritt snart over. Vi skal ta tilbake et samfunn hvor menn er menn og kvinner er kvinner. Og begge kjønn kan bære det med stolthet. Ikke mer av denne forakten og skaminduseringen som feminismen nærer mot menn. Et samfunn med ekte likestilling vil bli skapt. Og med på laget har vi alle kvinner som ikke er blitt grepet av feminismens klør. Dere er virkelig unntaket og vi setter dere så høyt.

Incel-bevegelsen var alltid dømt til å tape denne kampen, for der var det bare sutring og resignasjon. Nå har vi MAGA og vokser oss sterke. Det er slutt på klagingen og på tide å handle. Nå er det av med silkehanskene. Slutt på å forsøke dialog med noen som ikke ønsker dialog. Menn vil ta verden tilbake igjen. Det skjer nå.

Make Men Great Again!

Anonymkode: e98e5...284

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er synd at det måtte gå så langt som det har gått i USA. MAGA er virkelig noe skikkelig dritt. Støtter det ikke på noen som helst måte, men skjønner ekstremt godt hvorfor de har fått makten. TS har 100% rett!

Anonymkode: 2a531...803

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tenk så svake noen menn er, som ikke takler likestilling. Som kun kan være fornøyd hvis de kan undertrykke og bestemme over kvinne, skjult bak floskler som "sunn respekt mellom kjønnene". 

Anonymkode: dc6bd...3f6

Jeg støtter ikke MAGA og er ikke nødvendigvis enig med TS men kommentaren din understreker på mange måter poenget hans.

Anonymkode: 15498...b63

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det eventuelt som teller i politikk, er hva som skjer.

Vi får vel se i januar om 4 år om langt flere amerikanske menn er lykkelige da enn nå.

Anonymkode: 8aa4a...0af

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det eventuelt som teller i politikk, er hva som skjer.

Vi får vel se i januar om 4 år om langt flere amerikanske menn er lykkelige da enn nå.

Anonymkode: 8aa4a...0af

De trodde de skulle få billigere egg med Trump. Isteden fikk de dyrere egg, dyrere medisin og er på full fart inn i et generelt abortforbud. Synd de ikke forstår at det går utover dem også.

Anonymkode: cb3c2...fec

• Liker 22
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ser du nevner menns problemer. Hvorfor er det ingen menn som tar tak i dette, da? Jo, fordi dere forventer ar kvinner skal gjøre det. Stifte interesseorganisasjoner for menn og yte omsorg. Menn må lære å ta ansvar for sin egen psykiske helse.

Det er nettopp menn som tar tak i menns problemer fordi kvinner flest ikke bryr seg og feminister ser menn som en trussel.

Når menn tar tak i menns problemer så prøver feministene å utdefinere dem som «incels», «toxic masculine» eller lignende. Det er også noe av bakgrunnen for at høyre-populister er på fremmarsj; venstre-sida og feministene har normalisert et giftig syn på menn og maskulinitet og langt på vei institusjonalisert det. Når Zara Larson erklærer at hun hater menn på Skavlan til spontan applaus fra publikum så er det ikke bare sprø feminister lengre, men en hel kultur som har fått spre giften sin.

Personlig forstår jeg at unge menn stemmer på politikere som lover ekte merittokrati og egalitet, men jeg frykter at det i likhet med feminismen er et skalkeskjul.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er nettopp menn som tar tak i menns problemer fordi kvinner flest ikke bryr seg og feminister ser menn som en trussel.

Når menn tar tak i menns problemer så prøver feministene å utdefinere dem som «incels», «toxic masculine» eller lignende. Det er også noe av bakgrunnen for at høyre-populister er på fremmarsj; venstre-sida og feministene har normalisert et giftig syn på menn og maskulinitet og langt på vei institusjonalisert det. Når Zara Larson erklærer at hun hater menn på Skavlan til spontan applaus fra publikum så er det ikke bare sprø feminister lengre, men en hel kultur som har fått spre giften sin.

Personlig forstår jeg at unge menn stemmer på politikere som lover ekte merittokrati og egalitet, men jeg frykter at det i likhet med feminismen er et skalkeskjul.

Da har du ikke fått med deg at feminismen kjemper begge kjønns sak. Tonsisk maskulinitet er jo noe av det som bidrar til psykisk uhelse blant menn. Det er forventet at men ikke skal vise følelser, at de skal ta seg sammen, at de ikke får gråte osv. Alle mennesker har behov for å gråte og for trøst en gang i blant. Alle har behov for å prate om ting med noen man har nær, men det er det mange som ikke føler at de kan med andre menn. Ikke rart det fører til psykisk uhelse om man føler man må holde alt inni seg, da sprekker man til slutt og det er veldig synd. 

Hvilke eksempler har du på menn som tar ansvar for menns problemer? Dette med psykisk  uhelse er jo ofte løftet frem som problem nr. 1, men jeg ser VELDIG lite handling fra menn.

• Liker 17
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan jo begynne med å behandle oss med respekt, da. Slutte å se på kvinner som et objekt dere kan bestemme over og forsyne dere av. 

• Liker 18
  • Hjerte 5
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Da har du ikke fått med deg at feminismen kjemper begge kjønns sak. Tonsisk maskulinitet er jo noe av det som bidrar til psykisk uhelse blant menn. Det er forventet at men ikke skal vise følelser, at de skal ta seg sammen, at de ikke får gråte osv. Alle mennesker har behov for å gråte og for trøst en gang i blant. Alle har behov for å prate om ting med noen man har nær, men det er det mange som ikke føler at de kan med andre menn. Ikke rart det fører til psykisk uhelse om man føler man må holde alt inni seg, da sprekker man til slutt og det er veldig synd. 

Hvilke eksempler har du på menn som tar ansvar for menns problemer? Dette med psykisk  uhelse er jo ofte løftet frem som problem nr. 1, men jeg ser VELDIG lite handling fra menn.

Der var feminismens sannhetsmonopol igjen ja. Menn skal jo ikke få definere sine egne problemer selv. De må bare forstå feminismen bedre.

TS

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For noe jævla visvas.

Anonymkode: 719b3...d00

• Liker 13
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Der var feminismens sannhetsmonopol igjen ja. Menn skal jo ikke få definere sine egne problemer selv. De må bare forstå feminismen bedre.

TS

Jeg ser ikke noe forsøk på å forstå i det hele tatt, og du må nesten forvente motsvar når du kommer med denne type kritikk. Det er ikke snakk om noe feminismens sannhetsmomopol, bare feminismens sannhet. Så kan du være enig eller ikke, men en ekte feminist vil også kjempe menns saker når det kommer til disse spørsmålene uavhengig av hva du tror.

Definer menns problemer for meg, da. Det er ikke jeg som bare sitter og påstår at mange menn sliter psykisk i det stille, det er hevet over enhver tvil.

• Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå skjer det. Verden er i ferd med å snu. Menn er lei av at likestilling bare betyr feminisme og kvinnekamp. Det er slutt på at samfunnet skal legges om etter kvinners premisser. Feminismens tidsalder er over. Vi skal ta tilbake et samfunn der det var sunn respekt mellom kjønnene. Et samfunn hvor både menn og kvinner spilte en rolle og betydde noe.

Menn har lenge nok prøvd å snakke med kvinner om dette. Vi har prøvd å skape en dialog. Legge rolig og saklig frem om hvordan menns situasjon er forverret og hvilke bekymringer vi har. Har vi blitt møtt med noen som helst forståelse? Nei. Vi er blitt latterliggjort, sensurert og kalt hatefulle. Selv om mannsutvalgets funn støtter oss så fortjener vi visst ingen forståelse.

De eneste problemene kvinner vil innrømme at menn har er problemer som feminismen definerer for oss. Menn har et voldsproblem. Menn lider av trange kjønnsroller. Osv. Jeg sier ikke at dette nødvendigvis er helt feil. Men det er likevel symptomatisk at kvinner kun vil høre på feminismen og aldri på hva menn faktisk mener selv om sine problemer. Hvorfor skal man lytte til menn når man i stedet kan dytte på dem feminismens sannhet?

Alt fordi likestilling alltid skal være definert av feminismen. Og feminismen tar alltid kvinnenes standpunkt som sannhet. Vel, menn har også en sannhet. Og den sannheten er at vi nå er dritt lei. Hvis likestilling skal bety at feminismen har all definisjonsmakt så gidder vi ikke mer likestilling. Menn over hele verden gjør opprør. Stadig flere. Dere spør ofte om hvorfor vi ikke går i tog for våre problemer. Vi går til stemmeurnene.  Og nå er tiden hvor feminismen fikk styre fritt snart over. Vi skal ta tilbake et samfunn hvor menn er menn og kvinner er kvinner. Og begge kjønn kan bære det med stolthet. Ikke mer av denne forakten og skaminduseringen som feminismen nærer mot menn. Et samfunn med ekte likestilling vil bli skapt. Og med på laget har vi alle kvinner som ikke er blitt grepet av feminismens klør. Dere er virkelig unntaket og vi setter dere så høyt.

Incel-bevegelsen var alltid dømt til å tape denne kampen, for der var det bare sutring og resignasjon. Nå har vi MAGA og vokser oss sterke. Det er slutt på klagingen og på tide å handle. Nå er det av med silkehanskene. Slutt på å forsøke dialog med noen som ikke ønsker dialog. Menn vil ta verden tilbake igjen. Det skjer nå.

Make Men Great Again!

Tenker du sitater som «your body, my choice» er et eksempel på sunn likestilling? 

Anonymkode: 59a12...918

• Liker 6
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg støtter ikke MAGA og er ikke nødvendigvis enig med TS men kommentaren din understreker på mange måter poenget hans.

Ja, den gjør det. Den understreker hvordan noen menn misforstår og leser ting med offerbrillene på. 

Jeg har ingen problem med å skjønne at menn kan ha det vanskelig og at det er utfordringer med dem i dagens samfunn. Tar gjerne en diskusjon på det. Men innlegg som TS er ikke noe jeg er villig til å anerkjenne som et seriøst bidrag i denne debatten.

• Liker 16
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Når menn tar tak i menns problemer så prøver feministene å utdefinere dem som «incels», «toxic masculine» eller lignende.

Det er blank løgn. 

De menn som legger skylden på kvinner som roten til alt ondt i verden, det er de som kalles for "incels" og "toxic masculinity".

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tenk så svake noen menn er, som ikke takler likestilling. Som kun kan være fornøyd hvis de kan undertrykke og bestemme over kvinne, skjult bak floskler som "sunn respekt mellom kjønnene". 

Det er ikke det at vi ikke takler det, vi er bare ikke tjent med det og liker det heller ikke.

MAGA kan bli dritskummelt for kvinner i veldig nær fremtid.

Anonymkode: 0e283...cde

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

MAGA kan bli dritskummelt for kvinner i veldig nær fremtid.

Anonymkode: 0e283...cde

Det har du helt rett i, og det er hovedsakelig fordi disse mennene ønsker å undertrykke kvinner igjen, og ta fra kvinner helt basale rettigheter som f.eks. bestemmelsesrett over egen kropp og helse. Jeg frykter at Gilead ikke bare er fiksjon lenger.

Anonymkode: fe7d1...d66

• Liker 17
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er en helt vanlig hvit, heterofil mann i Norge og synes det er helt supert å være nettopp det. Jeg tror fortsatt jeg tilhører den gruppen som har det både enklest og mest behagelig i hele verden. Jeg forakter den jævla sippete Trump-gjengen som hevder alle andre er krenka og ytringsfrihetshatende mens de selv griner over hvor støtende barnebøker er, og jeg har aldri hørt en eneste kompis ytre Trump-støtte. Her i Norge er også Trump-fantastene enn så lenge i klart mindretall, og de som finnes er gjerne de som hadde sklidd rett inn i en høyreekstrem milits over dammen.

Det finnes absolutt problemer for gutter og menn i dagens Norge og Europa, problemer man bør snakke mer åpent og redelig om. Det er også helt legitimt å bemerke at ikke alle menns problemer bør møtes med at vi bare bør være litt mer som kvinner, noe jeg også synes litt for ofte er svaret, være seg i velment eller nedlatende tone. Så er selvfølgelig denne motreaksjonen til skade for både menn og kvinner, det handler mer om å slå seg vrang enn om å løse noe, men sånn er det med trassige barn. Viktigere å knuse den andres leke enn å foreslå å dele på den.

Så tenker jeg likevel det er litt annerledes enn Trump-tilhengere i USA. Trump slo Harris blant hvite kvinner i USA, for eksempel, og bevegelsen der borte kan ikke forklares med kjønnskamp alene. Det er den hvite arbeiderklassens opprør mot tiår der demokratene har snakket om fattige minoriteter og gitt faen i hvit arbeiderklasse. Så nå driter de i absolutt alt annet enn seg selv og stemmer deretter, selv om de distraheres med meningsløs symbolpolitikk om ydmykelse av skeive og deportasjon av latinos mens støtteordninger de selv trenger bygges ned. Det er forståelig nok, men det er nå synd når det innebærer å styres av en kis som tror på alt Putin måtte fortelle ham.

Anonymkode: 5be7a...a89

• Liker 18
  • Hjerte 7
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...