AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:37 #1 Del Skrevet onsdag kl 14:37 Et av barna sliter med søvn (alltid gjort). Vet aldri når barnet sovner, men kjenner jeg syns det blir vanskeligere nå som det begynner å sove mindre enn meg. Barnet har akkurat blitt 9 år. Hva gjør man når barnet sover mindre enn en selv? Anonymkode: 6bedf...799 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvaduikkeser Skrevet onsdag kl 16:25 #2 Del Skrevet onsdag kl 16:25 Mener du at hen sovner etter deg om kvelden og våkner før deg om morgenen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:32 #3 Del Skrevet onsdag kl 16:32 Har slitt med det samme. Er konstant undersovet. Melatonin til barnet gir litt lengre søvn her. Fått på resept. Anonymkode: db43f...54a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:50 #4 Del Skrevet onsdag kl 18:50 Sånn er mitt ene barn. Så lenge det ikke går ut over aktivitet og han ikke viser tegn på trøtthet gjennom dagen, så får han regulere det selv. Han ligner på en prikk på min mamma som også har uvanlig lite behov for søvn. Anonymkode: ebd43...448 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:11 #5 Del Skrevet onsdag kl 19:11 hvaduikkeser skrev (2 timer siden): Mener du at hen sovner etter deg om kvelden og våkner før deg om morgenen? Ts Ja. Ikke hver natt, men veldig ofte. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har slitt med det samme. Er konstant undersovet. Melatonin til barnet gir litt lengre søvn her. Fått på resept. Anonymkode: db43f...54a Vi har også fått Melatonin på resept men fikk beskjed om at det kun skulle brukes i de verste periodene. Men her har vi jo det hele tiden, med noen ganger bedre søvn. AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Sånn er mitt ene barn. Så lenge det ikke går ut over aktivitet og han ikke viser tegn på trøtthet gjennom dagen, så får han regulere det selv. Han ligner på en prikk på min mamma som også har uvanlig lite behov for søvn. Anonymkode: ebd43...448 Det fungerer greit? Men legger du deg og sovner før han sovner da? Jeg har endt med det selv noen ganger (pappaen er våken riktignok da). Anonymkode: 6bedf...799 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:19 #6 Del Skrevet onsdag kl 19:19 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi har også fått Melatonin på resept men fikk beskjed om at det kun skulle brukes i de verste periodene. Men her har vi jo det hele tiden, med noen ganger bedre søvn. Anonymkode: 6bedf...799 Da hadde nå jeg prøvd å bruke det fast for å se. Begge mine har brukt melatonin fast i flere år. Her var det barnelege som skrev ut. Her viste det seg at ene barnet hadde adhd. Og som legen vår sa helt vanlig at de med det har mangel på hormonet melatonin. Anonymkode: cb193...7f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:43 #7 Del Skrevet onsdag kl 19:43 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Da hadde nå jeg prøvd å bruke det fast for å se. Begge mine har brukt melatonin fast i flere år. Her var det barnelege som skrev ut. Her viste det seg at ene barnet hadde adhd. Og som legen vår sa helt vanlig at de med det har mangel på hormonet melatonin. Anonymkode: cb193...7f0 Ts Var barnelege her også, ingen adhd (såvidt vi vet). Kanskje derfor det er forskjell 🤷 Anonymkode: 6bedf...799 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:05 #8 Del Skrevet onsdag kl 20:05 mitt barn har også mindre søvnbehov enn meg. Siden jeg ikke kan legge meg før ungen eller stå opp etter, så har jeg hatt søvnunderskudd i 12 år nå. Utrolig slitsomt. Anonymkode: cd2e6...0c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:11 #9 Del Skrevet onsdag kl 20:11 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): mitt barn har også mindre søvnbehov enn meg. Siden jeg ikke kan legge meg før ungen eller stå opp etter, så har jeg hatt søvnunderskudd i 12 år nå. Utrolig slitsomt. Anonymkode: cd2e6...0c7 Hvis barnet er 12 år gammelt, så kan du vel stå opp etter barnet? Om dere legger dere tidlig begge to, så kan barnet stå opp et par timer før dere må opp, og pusle med sitt? Anonymkode: 7e09b...80f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvaduikkeser Skrevet onsdag kl 20:13 #10 Del Skrevet onsdag kl 20:13 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): mitt barn har også mindre søvnbehov enn meg. Siden jeg ikke kan legge meg før ungen eller stå opp etter, så har jeg hatt søvnunderskudd i 12 år nå. Utrolig slitsomt. Anonymkode: cd2e6...0c7 Her må det vel være flere ting i bildet? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:34 #11 Del Skrevet onsdag kl 20:34 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hvis barnet er 12 år gammelt, så kan du vel stå opp etter barnet? Om dere legger dere tidlig begge to, så kan barnet stå opp et par timer før dere må opp, og pusle med sitt? Anonymkode: 7e09b...80f Ungen har søvnbehov på ca 7 timer, jeg har egentlig mer. Ungen sovner ikke på kveldene, og må jo opp og på skole, og tidligere opp og i barnehagen, og jeg må på jobb, så nei når jeg ikke får sove før midnatt kan jeg ikke bare sove til 9 mens ungen står opp 7. hvaduikkeser skrev (18 minutter siden): Her må det vel være flere ting i bildet? Hva mener du med flere ting? Anonymkode: cd2e6...0c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:37 #12 Del Skrevet onsdag kl 20:37 Forstår ikke helt problemet... En 9-åribg kan vel fint stå opp og sysle for seg selv om morgenen? Er vel bare å legge seg tidlig, så blir du uthvilt ikke så lenge etter ungen? Anonymkode: 3098b...57a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:38 #13 Del Skrevet onsdag kl 20:38 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ungen har søvnbehov på ca 7 timer, jeg har egentlig mer. Ungen sovner ikke på kveldene, og må jo opp og på skole, og tidligere opp og i barnehagen, og jeg må på jobb, så nei når jeg ikke får sove før midnatt kan jeg ikke bare sove til 9 mens ungen står opp 7. Hva mener du med flere ting? Anonymkode: cd2e6...0c7 Men kan ikke du legge deg selv om barnet ikke har sovnet ennå? Det gjør jeg ofte med min 12-åring. Jeg og han har egentlig ganske likt søvnbehov, men ofte får han ikke sove når han egentlig bør (og blir tilsvarende trøtt når han må opp så klart), men det hjelper jo ingenting at vi begge får for lite søvn. Anonymkode: 7e09b...80f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:39 #14 Del Skrevet onsdag kl 20:39 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ungen har søvnbehov på ca 7 timer, jeg har egentlig mer. Ungen sovner ikke på kveldene, og må jo opp og på skole, og tidligere opp og i barnehagen, og jeg må på jobb, så nei når jeg ikke får sove før midnatt kan jeg ikke bare sove til 9 mens ungen står opp 7. Hva mener du med flere ting? Anonymkode: cd2e6...0c7 Du får legge deg tidligere, da? Et så stort barn klarer jo fint å ligge i senga å vente på søvnen alene? Anonymkode: 3098b...57a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:42 #15 Del Skrevet onsdag kl 20:42 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Ts Var barnelege her også, ingen adhd (såvidt vi vet). Kanskje derfor det er forskjell 🤷 Anonymkode: 6bedf...799 Ene barnet her har ikke adhd, men gått fast siden 12 års alder og er nå 20. Så hadde pratet med legen. For virker jo som barnet trenger det. For lite søvn i lengden er ikke bra det heler. I hvertfall det legen her sa Anonymkode: cb193...7f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:45 #16 Del Skrevet onsdag kl 20:45 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du får legge deg tidligere, da? Et så stort barn klarer jo fint å ligge i senga å vente på søvnen alene? Anonymkode: 3098b...57a AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men kan ikke du legge deg selv om barnet ikke har sovnet ennå? Det gjør jeg ofte med min 12-åring. Jeg og han har egentlig ganske likt søvnbehov, men ofte får han ikke sove når han egentlig bør (og blir tilsvarende trøtt når han må opp så klart), men det hjelper jo ingenting at vi begge får for lite søvn. Anonymkode: 7e09b...80f Hmm, jeg kan kanskje det nå 🧐 Kunne jo ikke det da barnet var yngre, og nå er jeg bare så vant med at jeg bare ikke får lagt meg 😝 Man blir jo litt dum av søvnmangel over tid. Anonymkode: cd2e6...0c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:58 #17 Del Skrevet onsdag kl 20:58 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hmm, jeg kan kanskje det nå 🧐 Kunne jo ikke det da barnet var yngre, og nå er jeg bare så vant med at jeg bare ikke får lagt meg 😝 Man blir jo litt dum av søvnmangel over tid. Anonymkode: cd2e6...0c7 Jeg trenger mye søvn og legger meg ofte samtidig som 8-åringen min. Aldri tenkt på at det skulle være et problem om jeg sover først. Nå har ikke hun søvnproblemer, da. Men i verste fall så hadde hun vel bare kommet inn til meg om det var noe hun trengte? Anonymkode: 3098b...57a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvaduikkeser Skrevet onsdag kl 21:06 #18 Del Skrevet onsdag kl 21:06 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Ungen har søvnbehov på ca 7 timer, jeg har egentlig mer. Ungen sovner ikke på kveldene, og må jo opp og på skole, og tidligere opp og i barnehagen, og jeg må på jobb, så nei når jeg ikke får sove før midnatt kan jeg ikke bare sove til 9 mens ungen står opp 7. Hva mener du med flere ting? Anonymkode: cd2e6...0c7 En 12 åring klarer vel å ligge i senga til han sovner uten at mor passer på? Og når dere har fri, så trenger du vel ikke å stå opp sammen med han? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå