Sportydame Skrevet 20. februar Forfatter #21 Del Skrevet 20. februar (endret) Jeg skal gjengi hva jeg så på BBC News nå den siste timen. Først var det en debatt med publikum og et panel som svarte på spørsmål - der panelet gjorde det klart at UK ikke har penger til det forsvaret som nå planlegges - de forklarte også at UK er ekstremt sårbare fordi de bl.a. får mer enn 40% av all gass via kablene fra Norge. (Implisitt at litt terror kan ødelegge mesteparten av infrastrukturen på et lite øyeblikk) - dette gjør selvsagt også Norge til et terrormål - siden vi forsyner Europa med store mengder gass/energi. Dersom Europa ypper seg for mye nå tenker jeg at det fort kan gå utover Norge - så dersom jeg hadde vært politiker i Norge nå hadde jeg gjort alt jeg hadde kunnet for å roe ned krigshisserne i Europa - rett og slett gjort som Trump og strupet kablene for å få dem litt ydmyke. Mens dette pågikk rullet det flere tekster over skjermen: - Døde gisler løslatt - Ny terror i israelske busser idag - Deretter en reportasje fra møtet mellom Kellogg og Zelenskyj idag - der begge smilte og Z fremsto ganske så fornøyd ut. Etter denne debatten viste de en video (laget av Hamaz selvsagt) fra når den nå døde moren og de 2 barna ble kidnappet fra kibbutzen 7.Oktober-23 (levende på denne videoen) - deretter live overrekkelsen av de 4 kistene til fanfare og festmusikk på Gaza - jubel i gatene. Så et langt intervju med faren til en av de som ble frigitt på lørdag - han sa gislene har hatt det så ille at verden ikke ønsker å vite noe om det - da han fikk spørsmålet om han visste noe om hvordan de hadde hatt det...... !!! DETTE viser altså utenlandske media - mens VG fortsatt babler om at Zelenskyj var sur fordi Trump kalte ham diktator at USA avlyste pressekonferansen etterpå, INGENTING om de døde gislene, litt om noe Ski-greier som jeg regelrett driter i i disse dager og resten husker jeg ikke..... DETTE er altså hva nordmenn blir servert av propaganda HVER eneste dag - og minst 50% går rett på limpinnen. Vance hadde så rett så rett i den talen han holdt forleden - og ser at Carl I Hagen nå går ut og støtter ham (Nettavisen). Jeg gir opp nordmenn - ser også her hvor hjernevaskede enkelte brukere er - og hvor få som evner å tenke en eneste tanlke på egenhånd............... Heldigvis er det ikke like ille i resten av Europa - Danmark og Sverige derimot tenker jeg er like lost som Norge.....naive Norden..... Vi får vente og se til alt er over om pipa får en annen lyd eller om gullfiskhukommelsen atter en gang tar over hos befolkningen og media...... 😉 Endret 20. februar av Sportydame 1 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 20. februar Forfatter #22 Del Skrevet 20. februar (endret) Sportydame skrev (24 minutter siden): Jeg skal gjengi hva jeg så på BBC News nå den siste timen. Først var det en debatt med publikum og et panel som svarte på spørsmål - der panelet gjorde det klart at UK ikke har penger til det forsvaret som nå planlegges - de forklarte også at UK er ekstremt sårbare fordi de bl.a. får mer enn 40% av all gass via kablene fra Norge. (Implisitt at litt terror kan ødelegge mesteparten av infrastrukturen på et lite øyeblikk) - dette gjør selvsagt også Norge til et terrormål - siden vi forsyner Europa med store mengder gass/energi. Dersom Europa ypper seg for mye nå tenker jeg at det fort kan gå utover Norge - så dersom jeg hadde vært politiker i Norge nå hadde jeg gjort alt jeg hadde kunnet for å roe ned krigshisserne i Europa - rett og slett gjort som Trump og strupet kablene for å få dem litt ydmyke. Mens dette pågikk rullet det flere tekster over skjermen: - Døde gisler løslatt - Ny terror i israelske busser idag - Deretter en reportasje fra møtet mellom Kellogg og Zelenskyj idag - der begge smilte og Z fremsto ganske så fornøyd ut. Etter denne debatten viste de en video (laget av Hamaz selvsagt) fra når den nå døde moren og de 2 barna ble kidnappet fra kibbutzen 7.Oktober-23 (levende på denne videoen) - deretter live overrekkelsen av de 4 kistene til fanfare og festmusikk på Gaza - jubel i gatene. Så et langt intervju med faren til en av de som ble frigitt på lørdag - han sa gislene har hatt det så ille at verden ikke ønsker å vite noe om det - da han fikk spørsmålet om han visste noe om hvordan de hadde hatt det...... !!! DETTE viser altså utenlandske media - mens VG fortsatt babler om at Zelenskyj var sur fordi Trump kalte ham diktator at USA avlyste pressekonferansen etterpå, INGENTING om de døde gislene, litt om noe Ski-greier som jeg regelrett driter i i disse dager og resten husker jeg ikke..... DETTE er altså hva nordmenn blir servert av propaganda HVER eneste dag - og minst 50% går rett på limpinnen. Vance hadde så rett så rett i den talen han holdt forleden - og ser at Carl I Hagen nå går ut og støtter ham (Nettavisen). Jeg gir opp nordmenn - ser også her hvor hjernevaskede enkelte brukere er - og hvor få som evner å tenke en eneste tanlke på egenhånd............... Heldigvis er det ikke like ille i resten av Europa - Danmark og Sverige derimot tenker jeg er like lost som Norge.....naive Norden..... Vi får vente og se til alt er over om pipa får en annen lyd eller om gullfiskhukommelsen atter en gang tar over hos befolkningen og media...... 😉 Og nå er det et intervju med en amerikansk politiker som uttaler: Han kan ikke forstå hvorfor Europa hyler og skriker nå om at Putin er ute etter å ta dem når han ikke engang har klart å ta Kiev DAGEN BESTE kommentar....... Endret 20. februar av Sportydame 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 21. februar #23 Del Skrevet 21. februar Example skrev (På 19.2.2025 den 17.02): Han har på mange måter helt rett. Forhåpentligvis er dette en vekker for både land og folk i Europa. Norge og andre land må ruste opp. I Norge må det også tas en ny EU-debatt. Vi må bli EU-medlem i går, og EU må utvikle en egen sikkerhetspolitikk og egne doktriner forrige uke. Eu har sendt styrker inn i naboland før og på den måten avverget kriger før de utviklet seg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 21. februar #24 Del Skrevet 21. februar Tutte skrev (15 timer siden): De har hatt mange år på seg til å forhandle før krigen startet for fullt. Ikke glem at denne konflikten startet allerede i 2014. Jepp! Det fremforhandlede Budapest-memorandumet fra 1994 forhandlet Ukraina integritet for sine grenser og sikkerhetsgarantier fra Russland, USA og Storbritannia mot å levere atomvåpnene sine til Russland. De har altså alle garantiene de trenger. Med internasjonalt anerkjente grenser har de også Folkeretten på sin side. Hva mer mener du de skulle forhandlet med? https://no.m.wikipedia.org/wiki/Budapest-memorandumet_(1994) 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 21. februar #25 Del Skrevet 21. februar Sportydame skrev (På 19.2.2025 den 15.22): Fordi vi foreløpig står utenfor kommer vi til å oppleve mye større velstand enn Europa - dersom vi holder igjen. Noen setter frihet og demokrati over materiell velstand. De som forhandler vekk frihet og demokrati ender opp med og også miste velstanden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athod Skrevet 21. februar #26 Del Skrevet 21. februar Snok1 skrev (2 timer siden): Noen setter frihet og demokrati over materiell velstand. De som forhandler vekk frihet og demokrati ender opp med og også miste velstanden. Vi mister friheten hvis vi ikke blir med i EU? Hvem skal ta den fra oss? 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 21. februar #27 Del Skrevet 21. februar Athod skrev (55 minutter siden): Vi mister friheten hvis vi ikke blir med i EU? Hvem skal ta den fra oss? Det var en interessant kobling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athod Skrevet 21. februar #28 Del Skrevet 21. februar Snok1 skrev (21 minutter siden): Det var en interessant kobling. Beklager om jeg misforsto, men utifra teksten du siterte var det en nærliggende kobling. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 21. februar #29 Del Skrevet 21. februar Athod skrev (3 minutter siden): Beklager om jeg misforsto, men utifra teksten du siterte var det en nærliggende kobling. Jeg er en sterk EU-tilhenger, men betraktningen min rundt frihet og demokrati var langt mer prinsipiell enn knyttet til ett spørsmål. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 21. februar Forfatter #30 Del Skrevet 21. februar Snok1 skrev (3 timer siden): Noen setter frihet og demokrati over materiell velstand. De som forhandler vekk frihet og demokrati ender opp med og også miste velstanden. Jeg kaller ikke krigshissing, fortsatt massedrap på slagmarken og å bruke Ukraina som "skjold" mot Europa for verken Demokrati, fred eller frihet. Jeg ønsker heller ikke at Norge skal bli slukt av Europa - og gi bort velstanden vår til slike krigshissere uten kompetanse til verken forskning og utvikling, eller kritisk tenkning. Men du om det. 😉 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 21. februar #31 Del Skrevet 21. februar Sportydame skrev (23 minutter siden): Jeg kaller ikke krigshissing, fortsatt massedrap på slagmarken Kjapp reality-check: Hvem er krigshisserne og hvem begår massedrap? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 21. februar #32 Del Skrevet 21. februar Snok1 skrev (3 timer siden): Noen setter frihet og demokrati over materiell velstand. De som forhandler vekk frihet og demokrati ender opp med og også miste velstanden. er det demokratisk at norske politikere snikinnfører masse EU direktiver og gir bort vår selvbestemmelsesrett i mot befolkningens ønsker altså? Er det frihet i dine øyne? Alt maset om at vi må gi fra oss selvbestemmelsesretten vår for å allernådigst få lov å handle med EU er vel heller det som er å sette materiell velstand over frihet… 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 21. februar #33 Del Skrevet 21. februar (endret) velociraptor skrev (1 time siden): er det demokratisk at norske politikere snikinnfører masse EU direktiver og gir bort vår selvbestemmelsesrett i mot befolkningens ønsker altså? Er det frihet i dine øyne? Alt maset om at vi må gi fra oss selvbestemmelsesretten vår for å allernådigst få lov å handle med EU er vel heller det som er å sette materiell velstand over frihet… Dersom du har en velbegrunnet og saklig begrunnelse for at norske politikere avgir suverenitet ut over fullmakter gitt i eksisterende lovgivning, foreslår jeg at du varsler Kontroll- og konstitusjonskomiteen. Jeg bør advare deg om at sannsynligheten for at dette allerede er behandlet og funnet OK er særdeles høy. Likevel: Uten misnøye blir samfunnet aldri forbedret, og jeg heier på din innsats. Endret 21. februar av Snok1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sciurus Skrevet 21. februar #34 Del Skrevet 21. februar Tråden er ryddet for brukerdebatt. Sciurus, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå