Gå til innhold

Sykdom i helsesektoren

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jobber i helsesektoren og egentlig gjort det en god stund nå - men de siste ukene har det gått fra ene sykdomsgreia til den andre og generelt ikke vært så mye på jobb som jeg hadde håpet på. For to uker siden var det forkjølelse som satt ordentlig i over en uke og jeg ble sykemeldt noen dager av lege. Så denne uka mandag kveld før nattevakt fikk jeg plutselig akutt diare, ja jeg tok rett og slett og kasta inn håndkleet da og. Også har det vært noen dager her og der hvor jeg har følt meg elendig og uggen. Dette sykefraværet bekymrer meg littegrann, men om man ser det i prosent så er det ikke så uvanlig for helsesektoren. Er det rett og slett fordi man er utsatt for mikrober på alle kanter? Har ikke hatt det så mye sånn før jeg begynte å jobbe i helsesektoren må jeg innrømme (eller jo hadde psykisk sykdom med mye panikkangst pre covid, som ble veldig mye bedre heldigvis). 

Følte det nesten var flaut å ringe mandag kveld, men det kom så akutt bare timer før jeg skulle vært på jobb at jeg ikke hadde noe stort valg. Man blir jo ikke en pålitelig arbeidstager med dette. Har heldigvis blitt frisk igjen nå da, men nei dette mener jeg er unormalt eller hvordan har dere andre som jobber i helsesektoren det? Burde kanskje få bestilt en legetime for en liten "EU kontroll" for å se om det er noe mer bak det. 

Anonymkode: 0c93a...b25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Forkjølelse er da ikke noe å sykemelde seg for, med mindre det er influensa du har hatt? Og diaré, mener du én episode med løs mage så forstår jeg ikke helt at det heller skal gjøre at du holder deg hjemme, med mindre du er faktisk dårlig eller det renner ukontrollert? Noen ganger kan man jo ha spist et eller annet som kom ut på den ene eller den andre måten, uten at man er syk av den grunn. Men det regner jeg med du kjenner best selv 🙂 Det høres kanskje ut for meg som du har litt lav terskel for å være hjemme fra jobb, men mulig jeg tar feil 🙂

Anonymkode: 9a97c...091

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Forkjølelse er da ikke noe å sykemelde seg for, med mindre det er influensa du har hatt? Og diaré, mener du én episode med løs mage så forstår jeg ikke helt at det heller skal gjøre at du holder deg hjemme, med mindre du er faktisk dårlig eller det renner ukontrollert? Noen ganger kan man jo ha spist et eller annet som kom ut på den ene eller den andre måten, uten at man er syk av den grunn. Men det regner jeg med du kjenner best selv 🙂 Det høres kanskje ut for meg som du har litt lav terskel for å være hjemme fra jobb, men mulig jeg tar feil 🙂

Anonymkode: 9a97c...091

Går omgangssyke så synes det høres veldig fornuftig ut å ringe inn syk når en får akutt diaré rett før vakt. 

Anonymkode: 40d49...7ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du tidligere i arbeidsforholdet har møtt på jobb og vist at du er til å stole på, ville jeg tenkt du har hatt maks uflaks, og ønsket deg god bedring, og du har ingenting å bekymre deg for. Er dette en «fast greie» at du er syk flere ganger i måneden, ville du snart fått stempelet for å være «en sånn». «Sånne» finnes det dessverre mange av, og alle blir akutt syke (diaré, oppkast, migrene er gjengangere) rett før nattevakt og på arbeidshelger. 

Anonymkode: 4a13f...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...