Gå til innhold

Usikker på flytting pga barnets ønsker, men finner ikke bolig her

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Far og 4 åring kom inn døren å sa at 4 åringen vil bare gå på skole her, så om jeg tar den leiligheten så må jeg finne tilbake igjen. Dette er ikke en prat jeg har gått inn for å ta med 4 åringen, jeg har hørt meningene. 

Anonymkode: 4bdfe...fe0

Ser du virkelig ikke at far manipulerer barnet kraftig og bruker det som et våpen mot deg? 

Anonymkode: 29496...acb

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ærlig talt, far bruker åpenlyst barnet som et våpen mot deg for å straffe deg! Kom dere i mekling, dette er 100 % ren idioti som skader 4-åringen kraftig psykisk!

Hvis far skal se ungen 2-3 dager per måned (og dermed gradvis miste kontakten og tilliten til barnet) så har ikke far noen verdens ting å si! Du snakker om å flytte 25 små minutter unna for å få livet som alenemamma til å fungere, det er det samme som flesteparten av oss har i reisevei til jobb!

Vi har vært til mekling for en stund siden, han signerte 50/50, men byttet nettopp jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du virkelig ikke at far manipulerer barnet kraftig og bruker det som et våpen mot deg? 

At han manipulerer er ikke noe nytt, det er en grunn til at jeg reiser. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har ikke 100% jobb og jeg har litt gjeld, så jeg regner ikke med å få noe med det første. Jeg har satt opp budsjett og ut fra det så blir det mye å eie bolig, betale med lån og ha råd til et fint liv med barna. Jeg har derimot budsjett for å leie 2 år til, så er jeg gjeldsfri og mest sannsynlig 100% jobb. Da ser ting veldig annerledes ut. 

Men da leier du i to år da, nært der du jobber. Så enkelt er det. Som sagt, livet er noen ganger sånn. 

Og at far og fireåringen kommer inn og sier at……. Den diskusjonen tar du rett og slett ikke, du bestemmer hvor både du og barnet skal bo. Sånn er det bare. Ikke bruk tid og energi på dette nå, finn deg bolig og kom deg ut av forholdet. Barnet tåler helt fint å flytte. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt er dere kommet i forhold til mekling og eventuelt separasjon? Om dere fremdeles bor sammen så er det jo for tidlig med separasjon om dere er gift, men en time hos familievernkontoret der ting blir luftet litt ordentlig og far gjerne får en realitetsorientering i at du må flytte der det er bolig. Han kan ikke be dere bo i pappesker i garasjen, mens han er på jobb, og skummer fløten av de siste 10-20% av omsorgen for barna. 

Det er bedre å flytte nå som de fleste sier her, enn å vente. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daisy-love skrev (2 minutter siden):

Hvor langt er dere kommet i forhold til mekling og eventuelt separasjon? Om dere fremdeles bor sammen så er det jo for tidlig med separasjon om dere er gift, men en time hos familievernkontoret der ting blir luftet litt ordentlig og far gjerne får en realitetsorientering i at du må flytte der det er bolig. Han kan ikke be dere bo i pappesker i garasjen, mens han er på jobb, og skummer fløten av de siste 10-20% av omsorgen for barna. 

Det er bedre å flytte nå som de fleste sier her, enn å vente. 

Vi er ikke gift, alle papirer er ellers i orden. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Selvfølgelig ønsker en 4 åring å bli boende der vennene er. Jeg har ikke latt 4 åringen bestemme, det er ikke tatt en avgjørelse. 

For det første så er det  ikke boliger tilgjengelig der "4 åringen" vil bo.

For det andre er det helt åpenbart basert på infoen TS gir at far bruker barnet for å manipulere TS.

Edit: det jeg mener med kognetive evner er at barnet, fordi det er 4 år, ikke har utviklet hjerne til å forstå abstrakte ting som boligpriser, avstand til hjem/jobb/skole/barnehage, barnefordelingsbrøk opp mot fars turnuskalender, avstand til annen familie, boligmangel på nåværende hjemsted, eller i det hele tatt tidsaspekt som er så store som et helt år. Det er heller ikke noe et lite barn skal trenge å forholde seg til.

Endret av Alice123
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ikke gift, alle papirer er ellers i orden. 

Ok takk for svar, det forenkler det jo en del. Håper du får en skriftlig avtale på så mye omsorg, og får barnebidrag deretter. Lett for enkelte å snike seg unna. 

Håper det løser seg for dere, og dere finner et godt sted å bo, uten for mye konflikter om dere velger å flytte. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tufsla&Vifsla skrev (21 minutter siden):

Men far har faktisk ikke medbestemmelse her. Slutt å snakke med han om det, bare gjør det du må.

Ok.🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Vi har vært til mekling for en stund siden, han signerte 50/50, men byttet nettopp jobb

Mao han nedprioriterer barnet sitt i forhold til jobben. Dette kommer ikke til å bli bedre, bare verre…

Anonymkode: ae0b9...31b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mao han nedprioriterer barnet sitt i forhold til jobben. Dette kommer ikke til å bli bedre, bare verre…

Anonymkode: ae0b9...31b

Det var vist drømmejobben, men slik er det å leve med han. Fikk dråpen etter fødsel nummer to da far sa til barnet "du skal høre på meg, barn2 skal høre på meg og mamma skal høre på meg." 

Jeg har allerede stått helt alene lenge nå, så jeg tror livet blir lettere uten han, sånn for min del. Det er så klart verre for barn å savne far. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å flytte, også nevner du ikke skolen på en lang stund. 
En fireåring har da ikke begrep om hvilken skole det skal starte på. 

Du må Ha en hverdag som går opp. Selvsagt skal barnet begynne på den skolen du sier, men det er da ikke et tema å snakke om engang. Det er lenge til skolestart. 

Anonymkode: 4a51a...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ikke alle kommuner krever botid, så sjekk kommunen det gjelder sine sider på nett ift startlån

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er jo bare å flytte, også nevner du ikke skolen på en lang stund. 
En fireåring har da ikke begrep om hvilken skole det skal starte på. 

Du må Ha en hverdag som går opp. Selvsagt skal barnet begynne på den skolen du sier, men det er da ikke et tema å snakke om engang. Det er lenge til skolestart. 

Det er ikke lenge til skoleinnskriving. Det er om 1 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Det er ikke lenge til skoleinnskriving. Det er om 1 år. 

Et år er lenge for en fireåring.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke 4 åringen som mener det, det er far. «Ikke sant du vil gå på denne skolen, Per? Du vil jo ikke gå på byskolen? Du vil bo her i bygda vår? Kom så forteller vi mamma at du ikke vil flytte til byen» Og fireåringen trasker etter. 

Eksmannen din er giftig. Bestill ny mekling siden han nå ikke kan ha 50/50, og ta opp tema på mekling. Spar også på alt skriftlig. 

legg aldri skylden på barnet ditt som blir manipulert. Jeg har selv vært det barnet. Det er helt forferdelig, en blir dratt i alle retninger og blir syk av det. Jeg ble ganske voksen før jeg forsto hva som hadde skjedd, da var mange bruer brent. 

Anonymkode: d9ed4...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør flytte snarest mulig, om du så må leie en stund, fordi mannen manipulerer fireåringen. Han får mindre anledning til det når han ikke bor i hus med barnet og knapt har tid til å samvær.

I tillegg kan det være gunstig for fireåringen å få gå siste år i barnehagen på nytt sted, og livet til begge barna blir mye enklere om dere har en hverdag med lite transport.

Det er hull i hodet å prioritere å bo nær en far som knapt skal ha samvær, på bekostning av reisetid for bostedsforelder. Bare det at du kan trekke en time fra tiden barna må være i barnehage/på SFO, er en kjempefordel for barna som en god far ville unnet dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det er slutt mellom meg og barnefar, han eier huset og jeg må flytte. Jeg kommer til å ha barna 80-90% av tiden pga hans jobb. Problemet er å finne bolig, her er det faktisk ingenting å finne. Vi kjenner flere som har ventet og lett etter bolig her i over 1 år uten hell. Da må jeg flyttet til nabokommunen 25-30 min unna, der er det lettere å finne bolig. 

Problemet er 4 åringen som absolutt vil gå på skolen her, selv om hn kommer til å kjenne ca 5 stk om vi flytter til nabokommunen. 

Om jeg flytter så har jeg jobben min, barnehage, skole og butikker 2 min hjemmefra. 

Det er ikke sikkert det er flere boliger her om 1 år heller, men jeg har da et år på å se om noe dukker opp. Eller burde jeg satse på å få tak i en flott leilighet og bli boende i nabokommune, til tross for 4 åringen ønsker? Familie bor midt i mellom dette stedet og andre kommunen, så akkurat den biten er det samme. 

Hva hadde andre gjort? 

4åringen har ingen bestemmelsesrett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...