AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:57 #1 Del Skrevet onsdag kl 13:57 Det er slutt mellom meg og barnefar, han eier huset og jeg må flytte. Jeg kommer til å ha barna 80-90% av tiden pga hans jobb. Problemet er å finne bolig, her er det faktisk ingenting å finne. Vi kjenner flere som har ventet og lett etter bolig her i over 1 år uten hell. Da må jeg flyttet til nabokommunen 25-30 min unna, der er det lettere å finne bolig. Problemet er 4 åringen som absolutt vil gå på skolen her, selv om hn kommer til å kjenne ca 5 stk om vi flytter til nabokommunen. Om jeg flytter så har jeg jobben min, barnehage, skole og butikker 2 min hjemmefra. Det er ikke sikkert det er flere boliger her om 1 år heller, men jeg har da et år på å se om noe dukker opp. Eller burde jeg satse på å få tak i en flott leilighet og bli boende i nabokommune, til tross for 4 åringen ønsker? Familie bor midt i mellom dette stedet og andre kommunen, så akkurat den biten er det samme. Hva hadde andre gjort? Anonymkode: 4bdfe...fe0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:06 #2 Del Skrevet onsdag kl 14:06 Jeg hadde lett flyttet. 4åringen er ikke i stand til å se konsekvensene av å bli boende, så dens ønsker er det ikke fornuftig å innfri. Anonymkode: 546e6...f34 33 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet onsdag kl 14:07 #3 Del Skrevet onsdag kl 14:07 Flytt. Hadde det vært en 14-åring, ville jeg i større grad tenkt at det var følelser og meninger å ta hensyn til, men en 4-åring som ikke engang har begynt på skolen vet knapt hva han snakker om eller hva det innebærer. Det får være grenser for å være curlingforelder... 23 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet onsdag kl 14:11 #4 Del Skrevet onsdag kl 14:11 (endret) Du jobber i nabokommunen? Hvis du skal ha barna alene store deler av tiden er det vel en stor fordel å slippe 30 min kjøring x 2 hver dag? Endret onsdag kl 14:11 av nordlending 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
firetoen Skrevet onsdag kl 14:13 #5 Del Skrevet onsdag kl 14:13 En 4åring ville jeg glatt ha flyttet. Gjør det nå, perfekt tidspunkt mht barnets alder! Høres forøvrig ut som en drøm med jobb, skole/barnehage og butikker i gåavstand. Lykke til! 8 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet onsdag kl 14:14 #6 Del Skrevet onsdag kl 14:14 flytt 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:15 #7 Del Skrevet onsdag kl 14:15 Flytt! Anonymkode: fb7a1...ef9 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:15 #8 Del Skrevet onsdag kl 14:15 Flytt til nabokommunen. En 4-åring har ikke medbestemmelse her og forstår ikke konsekvenser. Hadde det vært en tenåring med venner og alt på plass, da kunne jeg strukket meg lengre. Men hvorfor har ungen en mening om dette?? Anonymkode: 368f5...38e 8 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet onsdag kl 14:16 #9 Del Skrevet onsdag kl 14:16 Små barn knytter mye nærere vennskap enn vi ofte forstår, men la ikke dette være eneste kriterium. Se også på ditt praktiske liv og omdømme på skolene, kommuneøkonomi og så videre. Barnet KAN ha adre hos far selm om du har mest samvær. Dette krever tillit, men ut fra hva jeg leser er det lite konflikt? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:18 #10 Del Skrevet onsdag kl 14:18 Skal du hovedsaklig ha barna alene så trumfer lett å ha jobb/barnehage/skole innen 2 minutt vs halvtime. Det kommer til å gjøre hverdagslogistikken så mye lettere! Du sparer en time i kjøring, hver dag. Så mye lettere med foreldremøter og alt annet rundt skole som foreldre skal delta på. Anonymkode: 914cb...9bb 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hololo Skrevet onsdag kl 14:18 #11 Del Skrevet onsdag kl 14:18 finnes det ikke bolig, så finnes det ikke bolig, barn tilvenne seg fort. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:21 #12 Del Skrevet onsdag kl 14:21 Hva er grunnen til at 4-åringen vil starte på skole der? Kan det hjelpe å dra å titte på den andre skolen? Så hn blir litt kjent med den også? Skal du flytte, så lurt å gjøre det nå, så 4-åringen får tilvenning til skole i den nye kommunen. Anonymkode: 914cb...9bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet onsdag kl 14:21 #13 Del Skrevet onsdag kl 14:21 en 4-åring vet jo bare om akkurat den skolen fordi dere sikkert har lekt der eller gått forbi og sagt at der skal han gå. Han vil synes den nye skolen blir like stas. Når du blir alene med bsrn såpass mye må jo reisevei til jobb og rimeligere bolig være det som teller. En 4åring er for liten til å skulle få mene noe her, han vil jo selvsagt bare ha det han er kjent med, men jo fortere du flytter jo flere vennskap rekker han å få før skolestart😊 lykke til 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:59 #14 Del Skrevet onsdag kl 17:59 Snok1 skrev (3 timer siden): Små barn knytter mye nærere vennskap enn vi ofte forstår, men la ikke dette være eneste kriterium. Se også på ditt praktiske liv og omdømme på skolene, kommuneøkonomi og så videre. Barnet KAN ha adre hos far selm om du har mest samvær. Dette krever tillit, men ut fra hva jeg leser er det lite konflikt? Så før jobb skal jeg kjøre 25 min en vei for å la ene barnet gå på skole der, så 25 min tilbake for å dra på jobb. Så skal andre barnet gå på skolen nær jobb? Anonymkode: 4bdfe...fe0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:00 #15 Del Skrevet onsdag kl 18:00 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva er grunnen til at 4-åringen vil starte på skole der? Kan det hjelpe å dra å titte på den andre skolen? Så hn blir litt kjent med den også? Skal du flytte, så lurt å gjøre det nå, så 4-åringen får tilvenning til skole i den nye kommunen. Anonymkode: 914cb...9bb I nabokommunen skal det bygges ny og større skole, ellers har hn vært på lekeplassen der flere ganger. Har familie på akkurat samme alderstrinn tilhørende det området Anonymkode: 4bdfe...fe0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:01 #16 Del Skrevet onsdag kl 18:01 monican94 skrev (3 timer siden): en 4-åring vet jo bare om akkurat den skolen fordi dere sikkert har lekt der eller gått forbi og sagt at der skal han gå. Han vil synes den nye skolen blir like stas. Når du blir alene med bsrn såpass mye må jo reisevei til jobb og rimeligere bolig være det som teller. En 4åring er for liten til å skulle få mene noe her, han vil jo selvsagt bare ha det han er kjent med, men jo fortere du flytter jo flere vennskap rekker han å få før skolestart😊 lykke til Hvis jeg skal tenke på kjøp på sikt, så er det billigst i denne kommunen. I første omgang må jeg leie noen år. Anonymkode: 4bdfe...fe0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:04 #17 Del Skrevet onsdag kl 18:04 Har ikke sagt til far at jeg vurderer å la de blir invitert nabokommunen. Han har sterke meninger, han vil absolutt at vi skal bli boende i området her. Han bryr seg ikke om at han ikke får stilt opp på møter og lignende. Så derfor har jeg sagt at vi får se om det dukker opp bolig i løpet av 1 år. Anonymkode: 4bdfe...fe0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:04 #18 Del Skrevet onsdag kl 18:04 Hvorfor er en 4-åring med på denne beslutningen i det hele tatt? Det er vel fremdeles 1,5 år til barnet skal begynne på skolen. Virker jo som en no-brainer å flytte her når du vil flytte og alt er mer praktisk det andre stedet og det også er såpass nærme så ikke snakk om å flytte timesvis fra far. Anonymkode: ffd5b...b25 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet onsdag kl 18:04 #19 Del Skrevet onsdag kl 18:04 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så før jobb skal jeg kjøre 25 min en vei for å la ene barnet gå på skole der, så 25 min tilbake for å dra på jobb. Så skal andre barnet gå på skolen nær jobb? Anonymkode: 4bdfe...fe0 Jeg forsøker ikke å fortelle deg hva du skal gjøre, jeg peker på noe som KAN være et alternativ. Jeg fokuserte på barnets uttalte behov, men sa at dette behøver ikke alene å være styrende. Det er det åpenbart ikke for deg, og jeg har ingen synspunkter på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:05 #20 Del Skrevet onsdag kl 18:05 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har ikke sagt til far at jeg vurderer å la de blir invitert nabokommunen. Han har sterke meninger, han vil absolutt at vi skal bli boende i området her. Han bryr seg ikke om at han ikke får stilt opp på møter og lignende. Så derfor har jeg sagt at vi får se om det dukker opp bolig i løpet av 1 år. Anonymkode: 4bdfe...fe0 Men altså han bestemmer jo heller ikke dette.. Du sier han eier huset og du må flytte. Bare se etter bolig med en gang der DU vil bo. (Igjen gitt at du ikke flytter så langt unna at samvær blir vanskelig, det synes jeg ikke man skal gjøre uten videre, men 25-30 minutter burde jo være uproblematisk) Anonymkode: ffd5b...b25 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå