Gå til innhold

Tørre flekker i huden på samme sted i flere år (klør)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har to tre slike tørre flekker som har vært sammen sted i flere år de klør. Er ikke spesielt røde, men noen ganger litt rødere enn resten av huden.  

Har vært henvist til hudlege, som ga meg diagnosen atopisk eksem. Dirre flekkene er ca på størrelsen av pekefinger tupp. Har en på låret, en på venstre side bak i lavere rygg/ bekken, en på ankel og en høyere opp i ryggen. Det har ikke spredd seg eller blitt verre, men vært sånn i mange år. 

Er det vanlig å ha det slik med atypisk eksem? 

Anonymkode: 645d3...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har eksem som kommer på fast sted og likevel str vært slik siden jeg var liten. På hakka, bak kneet og i nakken

Anonymkode: 7f8db...840

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har to tre slike tørre flekker som har vært sammen sted i flere år de klør. Er ikke spesielt røde, men noen ganger litt rødere enn resten av huden.  

Har vært henvist til hudlege, som ga meg diagnosen atopisk eksem. Dirre flekkene er ca på størrelsen av pekefinger tupp. Har en på låret, en på venstre side bak i lavere rygg/ bekken, en på ankel og en høyere opp i ryggen. Det har ikke spredd seg eller blitt verre, men vært sånn i mange år. 

Er det vanlig å ha det slik med atypisk eksem? 

Du har hatt flaks som ikke har fått flere. Spørre du dem daglig med Canoderm som du skal ha på blå resept? 

Anonymkode: 6e522...115

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du har hatt flaks som ikke har fått flere. Smører du dem daglig med Canoderm som du skal ha på blå resept? 

Smører rette atokorrekt krøll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Du har hatt flaks som ikke har fått flere. Spørre du dem daglig med Canoderm som du skal ha på blå resept? 

Hadde blå resept en gang, men ikke fornyet. Pleier å smøre daglig med A-Derma kremen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde blå resept en gang, men ikke fornyet. Pleier å smøre daglig med A-Derma kremen. 

Da ber du legen om en ny resept og smører flekkene minst en gang i døgnet. 
Har du diagnosen atopisk eksem så har du rett på en «bøtte» med Canoderm på blå resept. 
Blir litt dumt om det sprer seg, og du vet at du ved å smøre kunne unngått nettopp det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Da ber du legen om en ny resept og smører flekkene minst en gang i døgnet. 
Har du diagnosen atopisk eksem så har du rett på en «bøtte» med Canoderm på blå resept. 
Blir litt dumt om det sprer seg, og du vet at du ved å smøre kunne unngått nettopp det. 

Atopisk eksem kan "spre seg" uansett hvor mye man smører med Canoderm e.l.
Canoderm o.l. fungerer veldig godt for å roe og dempe aktivt eksem, og kan gjøre et eksemutbrudd lettere, men det forebygger ikke særlig godt hvis man er skikkelig plaget. Atopisk eksem kan når som helst poppe opp et nytt sted på kroppen, så har man blitt plaget med det så er det bare å venne seg til det. Mitt eksem kommer på faste plasser, pluss at det i perioder kommer en og annen ny flekk på tilfeldige steder.

Mange leger som tror atopisk eksem kan forebygges og unngås ved å smøre med Canoderm. Det er en sannhet med store modifikasjoner.

Anonymkode: 41b0d...072

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...