Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
dame8 skrev (12 minutter siden):

Han skjulte flere store ting for ts. Leilighet og han vurderer å flytte utenlands for studier. Hun måtte finne ut av ting helt tilfeldig eller at leiligheten ble vanskelig å skjule når den var kjøpt. Og selvfølgelig, ts var jo en del av HANS nedbetalingsplan. Også det ble holdt skjult. 

Jeg føler heller ikke at ts tar beslutninger etter hva folk sier på KG. Ts virker oppegående og reflektert. Hun tar egne valg er mitt inntrykk. 

Hvis hun fortsetter å være sammen med han så vil hun aldri vite hva han skjuler for henne. Hun er ikke en del av hans liv/planer. Bortsett fra å betale på de. 🤨 Han respekterer henne ikke. Han deler ingen tanker han har om veldig store ting. Og når han og ts lager fremtidsplaner så later han som om han er enig med henne, men lager egne hemmelige planer på siden. 

Jeg reagerte også på den du siterer. Opplever ikke at ts tar beslutninger basert på kg. Men at hun gjør egne vurderinger som hun reflekterer godt rundt. Det har også ført til at hun har fått mindre kritikk enn jeg har sett i en kg tråd før. 

Anonymkode: a8c55...8c1

• Liker 15
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker på deg og håper du har gode folk rundt deg som støtter deg, TS! ❤️

Anonymkode: 49435...32a

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Selv om du ikke ser det nå, så skal du være glad for at dette kom frem før dere fikk barn, og at du fikk se hvordan han virkelig er.

Anonymkode: f3d7c...a1f

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.2.2025 den 12.54):

Hvis de er 25, er det ingen alder. Og dersom de ble sammen i slutten av tenårene, vil nok de fleste foreldre tenke at dette tar slutt en dag (for statistisk sett gjør det det).

Dersom dette er i Oslo, så vil de fleste av vennene til TS' mann finne seg en kjæreste i slutten av tyveårene, når de har en oppgang i karrieren. Og det høres litt ut som denne typen er fra en ambisiøs familie der det er tilfelle. 

TS er tenåringskjæresten som de regner med at han ikke ender opp med.

Jeg føler med TS, men lukter litt at de er fra ulik bakgrunn og at hun kanskje ikke har lest skriften på veggen her.

Anonymkode: d1bed...d79

Dette er noe du bare finner på, dette er rene spekulasjoner. Jeg bor i Asker, før det har jeg bodd i Oslo i over ti år. De fleste fra mine venner, kollegaer, naboer, altså hele omgangskretsen, har blitt sammen enten på videregående eller høgskole/universistet. Altså før 25. Utifra det jeg ser, det er veldig vanlig å være i et fast forhold når man er 25 og er ferdig med studier. Det å møte noen på jobb senere i livet er ikke like utbredt. I min bransje, som er veldig mannsdominert, er det i det hele tatt veldig sjeldent, fordi det er jo ikke kvinnfolk å finne. Og dette vil gjelde alle ingeniør- og byggebransjer, fortsatt.

Anonymkode: 05c2c...9a5

• Liker 2
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det med deg, TS?

Anonymkode: 2c0e3...6ac

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ka i alle dager! Jeg hadde blitt kjempe forbanna og spurt han rett ut om han er tett i huet!? Selvfølgelig er dette en kjempe dårlig deal for deg! Det må du aldri gå med på. Hadde for det første revurdert hele forholdet, men om du nu likevel velger å fortsatt være sammen med han hadde jeg aldri betalt halve husleien. 

Anonymkode: e6a31...811

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hvordan går det med deg, TS?

Anonymkode: 2c0e3...6ac

Hei igjen. 
Det går sånn passe. Jeg trengte dere møter med , ja nå er det ekskjæresten på ordentlig,  nå er det virkelig slutt mellom oss. På et tidspunkt holdt jeg nesten på å gå med på å prøve forholdet på nytt. Han lovte at jeg skulle få kjøpe meg inn i leiligheten for han skulle sette ned foten overfor foreldrene sine. 
I alle fall fikk jeg bestemt meg og gjort det slutt. Leiligheten er sagt opp så nå gjenstår flytting om noen mnd. Jeg har foreløpig ikke noe sted å flytte til .

Jeg skammer meg litt, men ble alt for full på lønningspils og ringte til han og skjelte han ut. Etter det har han lagt seg overraskende flat og har gitt meg leiligheten vår til bruk og de skulle betale for utvask. 
Det er rart og kaotisk. 

Vurderer nå å ta i mot tilbud om et tilbud om penger slik at jeg kan kjøpe og slippe leiemarkedet og mest sannsynlig få liten mulighet til å spare.

Deg kommer til å ordne seg alt sammen. Deg er bare veldig rart. 

Anonymkode: f60b2...741

• Liker 3
  • Hjerte 27
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

For en veldig kjip situasjon å havne i. Veldig bra du klarte å holde på ditt standpunkt, det var jo flere ting her enn bare leilighetskjøpet som skurret. 

Anonymkode: 54a17...346

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.2.2025 den 14.47):

Jeg og samboer har bodd sammen i 5 år. Vi er ferdig med studier og nettopp fått fast jobb begge to. 
Plutselig for noen uker siden ble jeg overrasket med at samboer med hjelp av sin familie har kjøpt leilighet «til oss»

Leiligeten er fin den og slik sett er jeg fornøyd. 

Problemet er at han mener jeg skal betale halvparten av lån og renter uten at jeg skal få kjøpe meg inn. Planen var at begge skulle spare egenkapital og bo i samme leilighet ett år til før vi kjøpte noe sammen. Jeg har en del på bsu og ellers så vi kunne gått til innen nær fremtid å kjøpe noe sammen. 
Jeg sa at jeg ville gå inn med den egenkapitalen  jeg har og være med på kjøpet. Og kanskje kan det jeg betaler inn til å nedbetale på lån og renter gjøre at jeg får større eierandel etterhvert , en samtale med banken må til her jeg har ikke peiling, men syns i alle fall at dette er en dårlig deal for meg!? Låneavdrag er mer enn det vi betaler for å leie leilighet, vi bodde i en billig en nettopp for å spare penger. Så mine muligheter for å spare selv blir mindre.

Jeg får ikke lov til å kjøpe meg inn fordi familien ser på deg som en investering for familien og hvis vi vil flytte så vil de ha førsterett på å kjøpe leiligheten fra oss. 
Slik jeg har forstått det har familien gått inn med egenkapital sammen med det samboeren min har og er medlåntaker. 
Jeg og samboer er ansvarlig for nedbetaling av lån, og samboer får igjen sin egenkapital pluss det leiligheten har gått opp i verdi om han selger den. Tror jeg. 

Hadde dere gått med på dette? 

Det kan han pisse og drite i du 😄 Dette går du ikke med på.

Anonymkode: c3f48...063

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hei igjen. 
Det går sånn passe. Jeg trengte dere møter med , ja nå er det ekskjæresten på ordentlig,  nå er det virkelig slutt mellom oss. På et tidspunkt holdt jeg nesten på å gå med på å prøve forholdet på nytt. Han lovte at jeg skulle få kjøpe meg inn i leiligheten for han skulle sette ned foten overfor foreldrene sine. 
I alle fall fikk jeg bestemt meg og gjort det slutt. Leiligheten er sagt opp så nå gjenstår flytting om noen mnd. Jeg har foreløpig ikke noe sted å flytte til .

Jeg skammer meg litt, men ble alt for full på lønningspils og ringte til han og skjelte han ut. Etter det har han lagt seg overraskende flat og har gitt meg leiligheten vår til bruk og de skulle betale for utvask. 
Det er rart og kaotisk. 

Vurderer nå å ta i mot tilbud om et tilbud om penger slik at jeg kan kjøpe og slippe leiemarkedet og mest sannsynlig få liten mulighet til å spare.

Uff her ble det veldig mye rot i skrivingen, det var ikke meningen. Får si fra om noe ikke var forståelig. Det første der om «»jeg trengte dere møte med»skulle ikke være med. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
Krist1an skrev (På 19.2.2025 den 15.01):

Først gå samboer bak din rygg og kjøper en leilighet du ikke vet noe om og så skal du være så "heldig" og betale for å bo dær. For en fjott og dårlig gjort av hannes familie. Ser jo ikke ut som han eller familien tror dere har en fremtid sammen.

Familien får betale for halvparten av utgiftene hans selv, dump idiotisk.

Skrevet (endret)

Han satte deg i en umulig situasjon. Den skammen du kjenner på, må du bare hive i dass.... Gratulerer med et klokt, klokt valg. Noen ganger gjør det vondt å velge rett ❤️❤️❤️

Ta vare på deg selv!

Screenshot_20240609_210251_Google.jpg

Endret av Tradegy
  • Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.2.2025 den 15.06):

Du må ikke

under noen omstendighet

gå med på den ræva dealen du får presentert her.

Du vil sikkert oppleve mye press fra hans foreldre og de vil få deg til å føle deg "dum" og "ung" men det skal du bare stå jævlig stolt i, fordi de ber deg regelrett være melkekua deres! Hvis de vil beholde sin eierandel så må de også være med å betale på den leiligheten. Så kan dere eie 33,33333333333333 hver da og betale tilsvarende i avdrag og renter. Men siden de motsetter seg dette er det jo helt åpenbart at de vil utnytte deg.

Seriøst! De forventer at du skal betale partner og foreldrenes investering??? Nei herregud, her ville første bud vært å ha et møte med banken og avgjøre eierbrøk og nedbetalingsavtale. 

Personlig ville dette vært dealbreaker for meg - og det var det jo faktisk 😅😅 Samme greie, bare at det var også noe forskudd på arv og masse styr i tillegg, de bestemte at jeg skulle betale fellesutgifter (en del pga Oslo og fjernvarme) og matutgifter for at det skulle bli "likt". Da jeg spurte om de ~20 000 som jeg gikk ut med kom til å kjøpe meg inn så sa de bare "egghhh neiii dette er løpende utgifter som man uansett har når man eier". Takk gud for bankrådgiveren som viste meg regnestykket og frarådet meg dette.. Endte med at jeg forlot han og de måtte jo da selge med tap for de hadde jo ikke råd til det uten mitt bidrag 😎

Anonymkode: 84856...fd1

Du er en helt 😊

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hei igjen. 

Det er rart og kaotisk. 

Et tilbud om penger fra hvem? Ikke eks'en håper jeg? 😬 Kudos til deg som ikke lot deg utnytte på det groveste!! Han der er en hjelpeløs mamma- og pappagutt uten baller til å styre sitt eget liv av redsel for mindre arv, og foreldrene hans hadde garantert styrt alle deres store avgjørelser de neste 40 årene..... 

Anonymkode: d7401...cc5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Et tilbud om penger fra hvem? Ikke eks'en håper jeg? 😬 Kudos til deg som ikke lot deg utnytte på det groveste!! Han der er en hjelpeløs mamma- og pappagutt uten baller til å styre sitt eget liv av redsel for mindre arv, og foreldrene hans hadde garantert styrt alle deres store avgjørelser de neste 40 årene..... 

Anonymkode: d7401...cc5

Nei selvfølgelig ikke pengene kommer fra min familie. De har tilbudt seg å gjøre det før også, men vi så at vi kunne kjøpe noe uten hjelp innen rimelig tid så jeg sa nei den gang. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei selvfølgelig ikke pengene kommer fra min familie. De har tilbudt seg å gjøre det før også, men vi så at vi kunne kjøpe noe uten hjelp innen rimelig tid så jeg sa nei den gang. 

Ta imot den hjelpen. Den er nok ikke tilbudt deg med mindre de har råd til det. En liten leilighet som er din er en god start, og det du betaler ned er også sparing. Ser heller ikke ut som boligmarkedet skal snu. Jeg tror det kan være godt for deg nå. Nytt fokus. 

Og du, det er lov å bli sinna når noen har sveket deg. Det er til og med sunt. ❤️

• Liker 1
  • Nyttig 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ta imot du og ikke la skammen få plass i det nye livet ditt. Du skal være stolt av deg selv og den telefonen hvor du ble så sint,- det hadde du absolutt lov til å gjøre. Klem.

Anonymkode: aa98a...843

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Dette kan du si ja takk til med beste samvittighet! Du har fått nok livsvisdom for minst et par år fremover, så nå er det på tide å ta imot hjelp og støtte fra de som vil deg godt ❤️

Anonymkode: 0d512...932

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.2.2025 den 12.43):

Hei igjen! 

Tusen takk for alle som skriver så fint til meg, det gjør liksom litt godt at så mange støtter meg i valgene jeg har gjort for meg selv. 

Jeg vil gjerne at ting skal framstå på rett måte. Jeg presiserer derfor at det er min samboer som er fortvilet , ikke foreldrene hans. De har penger til å betale leiligheten selv om de vil. De er bare gjerrige og ser bare seg og sitt når det gjelder penger.  

Samboer ønsker ikke å gjøre det slutt, men sier blant annet at han ikke klarer å si mot foreldrene, at han føler seg presset både i forhold til utdanning og boligkjøp. At han nå står i midten. Jeg ba han om å tenke gjennom hva han selv vil uten å tenke på hverken meg eller de.
Jeg tror på en måte på han. Samtidig er dette noe han får ordne opp med selv. Jeg klarer ikke være sammen med noen som er så styrt av foreldre i voksen alder. 

Far til samboer møtte jeg i går og han ønsket at ting skulle ordne seg mellom oss og at boligkjøpet ikke var ment «slik» 
Jeg har vel ganske sikkert bestemt meg for at vi ikke skal ha noe forhold lenger, jeg og samboer. Så det gjenstår mye praktisk og noen vanskelige samtaler med samboer. Da både han og de andre tror det skal ordne seg. 

Du er virkelig tøff ❤️

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hei igjen. 

Det er rart og kaotisk. 

Du vil komme deg ut av denne tunnellen helskinnet og fin, bare vent og se. Det er enda en stund til oppsigelsestiden er over, så at du ikke har noe konkret enda er ingen krise. 

Om det tilbudet om penger er fra noen nære, si ja. Gå på visninger nå. Skaff deg finansieringsbevis fra banker. Hold deg opptatt med det. Dette vil ordne seg. 

Dritt i eksen. Sette ned foten overfor foreldrene liksom. Har jeg null tro på. 

Anonymkode: f9f90...29c

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...