AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:00 #1 Del Skrevet onsdag kl 13:00 Jeg fikk utskrevet Vagifem av gynekolog men måtte slutte fordi jeg fikk migrene av pillene, selv om underlivet ble luktfritt og våtere. Bruker nå hormonfrie alternativer som ikke fungerer like bra, men etter noen dagers bruk forsvinner rekelukten og underliver lukter ganske normalt. Hvis jeg tar jeg pause på noen dager kommer lukten igjen, så regner med det er ubalanse i ph floraen pga av manko på østrogen. Er det andre som har det slik? Anonymkode: 99404...31d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:04 #2 Del Skrevet onsdag kl 13:04 Ja. Bruker Vagifem to ganger i uken og nå lukter det normalt og er fuktig. Før det var det en tørr og skikkelig muggen stank. Holdt nesten ikke ut. Heldigvis ble det normalisert og lukter friskt og normalt igjen etter å ha brukt Vagifem en stund. Anonymkode: 27fdd...bb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:10 #3 Del Skrevet onsdag kl 13:10 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja. Bruker Vagifem to ganger i uken og nå lukter det normalt og er fuktig. Før det var det en tørr og skikkelig muggen stank. Holdt nesten ikke ut. Heldigvis ble det normalisert og lukter friskt og normalt igjen etter å ha brukt Vagifem en stund. Anonymkode: 27fdd...bb3 Kan det brukes til yngre damer også? Anonymkode: e461e...01b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:15 #4 Del Skrevet onsdag kl 13:15 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kan det brukes til yngre damer også? Anonymkode: e461e...01b Antar det om østrogen-mangel er årsaken til tørr skjede. Er det ikke det, hjelper det jo ingenting. Anonymkode: 27fdd...bb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:20 #5 Del Skrevet onsdag kl 13:20 Fiskelukt hos damer under 40 skyldes oftest bakteriell vaginose. Anonymkode: 2930d...0d9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:44 #6 Del Skrevet onsdag kl 16:44 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg fikk utskrevet Vagifem av gynekolog men måtte slutte fordi jeg fikk migrene av pillene, selv om underlivet ble luktfritt og våtere. Bruker nå hormonfrie alternativer som ikke fungerer like bra, men etter noen dagers bruk forsvinner rekelukten og underliver lukter ganske normalt. Hvis jeg tar jeg pause på noen dager kommer lukten igjen, så regner med det er ubalanse i ph floraen pga av manko på østrogen. Er det andre som har det slik? Anonymkode: 99404...31d Er det sendt inn bakteriologiske prøve av dette underlivet? I tilfellet nei, hvorfor ikke? Anonymkode: 46c43...4e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet onsdag kl 17:17 #7 Del Skrevet onsdag kl 17:17 Jeg var hos gynekolog gjentatte ganger. Hun skrev ut medisiner. Jeg fikk migrene av alt. Til slutt anbefalte hun femarelle, en naturmedisin. Jeg visste at overgangsalderen kom. Ingen overraskelse. Det jeg ikke var forberedt på var, før selve overgangsalder, blødninger i hytt og pine. Har vært en klokke alltid med mens. Nå kom det hver 3 uke, eller hver 2 uke. Eller blødninger 2 dager. Til slutt tok blødninger slutt. Da kom ting vi har hørt om. Heteslag. I begynnelsen visste jeg dette. Jeg har frosset hele mitt liv, endelig ble varm. Veldig varm. Jeg hadde en sambo på denne tiden. Min opplevelse av hele situasjonen er, han var helt fantastisk. Jeg har ikke lært noe av min mor. Ikke den gang jeg var tenåring og fikk mens, eller i overgangsalderen. Jeg vet ikke hva jeg lukter i dag. Jeg har skjønt at det du spiser gjenspeiler seg i hva du lukter. Kan ingenting om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #8 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): Er det sendt inn bakteriologiske prøve av dette underlivet? I tilfellet nei, hvorfor ikke? Anonymkode: 46c43...4e3 Fordi jeg fikk utskrevet Vagifem fordi gynekologen sa at underlivet mitt var tørt og det var før jeg fikk denne lukten. Etter at jeg har brukt gel eller kapsler til skjeden et par dager forsvinner den ekle lukten, så jeg tenker det er på grunn av forandringer i ph-verdien. Hadde det vært bakteriell vaginose, hadde det vel bare vært antibiotika som hadde fjernet lukten? Ts Anonymkode: 99404...31d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #9 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (21 timer siden): Fiskelukt hos damer under 40 skyldes oftest bakteriell vaginose. Anonymkode: 2930d...0d9 Dette er vel sannsynligvis damer på godt over 40, siden de er i overgangsalderen. Anonymkode: b6928...dbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå