Gå til innhold

Tester grenser tidlig, irriterer meg.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

(lang tekst)

Møtt en fyr i 1,5 mnd og hatt det veldig fint egt. God kommunikasjon, daglig kontakt og gjensidig interesse. Møttes en del ganger, god sex og kjemi. En fyr jeg genuint liker... MEN etter han var på besøk her syntes jeg at det har vært et lite skifte i energien. Han har ikke tatt like mye kontakt, feks å ringt som han vanligvis gjør. Men når vi snakker - snakker vi godt sammen, og han er blitt mer kjærlig. Etter han var her sist hadde en vi liten tullete opplevelse når vi drakk og det var forsåvidt begge sin feil at det skjedde.. Har snakket om det og funnet ut hvordan vi evt skal løse det om noe tilsvarende skjer igjen. 

I går etter en tlf samtale kjente at jeg ble helt matt. Han var så ufordragelig, viste åpenbart at han ikke var intr i å snakke med meg. Kalte venninnen min for en f*tte bare for morro skyld, sa jeg hadde passet bedre med broren hans ?!? At han hadde mange muligheter foruten om meg, svarte med samme mynt - da sa han - "det var ikke det svaret jeg ville du skulle si - tror du det er kjekt å høre du sier sånt?"
Eeeh, du som begynte og det hele ble bare barnslig og tåpelig. Han sa "jeg var så betatt av han og hadde kommet krypende til han" .. List goes on and on. Greien er at vi er små frekke med hverandre og pusher hverandre, men denne gangen gikk han LANGT over streken. Han sa på slutten, "åå ble du sur nå?"  Sa bare "nei, vi kan snakkes siden" . Og så la jeg på. 

Etter en liten stund bestemte jeg meg for å sende han en mld. Vi hadde alt avtalt at vi skulle treffes til helgen (er noen timers kjøretur).
Da skrev jeg "at han kunne bare drite i helgen og kose seg med jobb, så kan vi snakkes siden".  (Fordi han hadde garantert gledet seg til å treffes i helgen og tror han har meg tilgjengelig 24/7. Så skulle jeg si med dette at, gidder faktisk ikke å være med han). Da sa han bare, "Ja, kan drite i helgen  - men hva mener du?" Da sa jeg presist;; " At jeg syntes det ikke var kjekt å snakke i tlf med han, han virket uinteressert og bare ute etter å irritere meg. Det skal være gjensidig interesse og det var det ikke nå".  Da svarte han "Beklager, jeg gikk for langt der ja". Så svarte jeg bare med, "Flott - ha en fin kveld videre" og han begynte med god natt og hjerte. Svarte ikke! Sendte meg en ny snap i dag uten tekst og har ikke orket å svare og har ingen intensjon om å svare med mindre han genuint unnskylder seg, eller er intr i å snakke om det. 

Men mitt spørsmål er - hvorfor tester han meg på denne måten her. Han snakker om fremtiden og er åpenbart intr i noe seriøst? Men hvorfor selvsabotere på denne måten her. Personlig opplever jeg at gutter spesielt har en tendens til å være små frekk med meg og rakke meg ned på forskjellige måter. Jeg kan nevne at jeg er en jente som har livet på stell og kanskje har noe "maskulin energi". Fikser og ordner det meste selv, får mye oppmerksomhet fra motsatte kjønn. Har god jobb, veldig fint hus og bil alene og er under 30. Mao flink økonomisk og selvstendig. I følge venner går jeg ofte for partnere som egt er litt under min standard, men sånt bryr jeg meg lite om fordi jeg er mer opptatt av hele pakken, og hvordan de er framfor hvordan de ser ut. Men de jeg har diskutert dette med at gutter føler de må "rakke ned på meg" er fordi de kan føle seg liten av meg? Noen flere som opplever det. Kanksje jeg ikke har vært flink i tidligere relasjoner til å sette tydelige grenser. Men det gjør jeg nå med han her. jeg kommuniserte tydelig hva som plagde meg, så får jeg se hvordan håndterer det videre og om han blir noe mer ydmyk. Gjør han ikke det er det bye bye !

Anonymkode: c1f35...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skal du gidde å gi ham en sjanse til? Han er jo en komplett tulling.

En ting til ettertanke. Du sier at menn har en tendens til å rakke ned på deg og være småfrekk. Kan det være at du finner deg i for mye? For i det tilfellet du beskriver først her, er det virkelig ikke noe å tenke på. Kvitt deg med dusten, ikke gidd å bruk tid på sånne tullinger, så oppdager du nok at menn begynner å respektere deg og behandle deg ordentlig.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får mer dritt fra menn fordi du godtar med dritt fra dem. Og det her sier jeg i beste mening. 

Det han her sier til deg er totalt uakseptabelt. Ikke noe dere skal snakke om hvordan dere skal håndtere og unngå det. Han behandler deg dårlig, det er ikke noe du skal bidra med for at han slutter med det. 

Anonymkode: 00de4...3ba

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er synd fordi vi har hatt den fantastisk bra ellers. Klikker veldig bra, snakker veldig bra og han er respektfull når jeg tar opp ulike problemer. Men skjønner bare ikke denne plutselige endringen her?!? Han er av de jeg har datet som har vært gøyest, og virker genuint intr i noe seriøst også holder han på slik som dette her?! Bare skjønner det ikke. Og ja, vi har en edgy humor.. men hvorfor tøye strikken så jævlig langt bare for å gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er slik manipulatorer holder på. 

Anonymkode: bae36...826

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi det er slik manipulatorer holder på. 

Hva mener du med manipulerende her? Han er jo veldig direkte. Men skjønner ikke intensjonen hans. Vil han at jeg skal mislike han. For sa d til han, fortsetter du slik er du på god vei til at jeg misliker deg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg syntes det er synd fordi vi har hatt den fantastisk bra ellers. Klikker veldig bra, snakker veldig bra og han er respektfull når jeg tar opp ulike problemer. Men skjønner bare ikke denne plutselige endringen her?!? Han er av de jeg har datet som har vært gøyest, og virker genuint intr i noe seriøst også holder han på slik som dette her?! Bare skjønner det ikke. Og ja, vi har en edgy humor.. men hvorfor tøye strikken så jævlig langt bare for å gjøre det?

De fleste ville gitt en lang marsj i hvorfor han oppfører seg dårlig, og heller bare kuttet han ut. 

Det er irrelevant hvorfor han oppfører seg som en drittsekk. Ikke ditt problem å finne ut av og fikse. 

Du kan se innover og finne ut hvorfor du velger å overse blinkende varsellamper. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært borti sånne fyrer selv, men det har flere av venninnene mine. Felles for mennene var at de var med i en gjeng single menn, der det var viktigere å kjekke seg for hverandre enn å få seg dame. Fikk en av dem dame, så oppfordret kameratene dem til å si slemme ting, som de alle lo av etterpå. Det gjaldt å være drøyest mulig mot dama si - til hun slo opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først blir du lovebombet, så trekker han seg tilbake. Dette er for å oppnå hekt. Han tester grenser, for å se hva og hvor mye du tåler. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier det jo selv, ts. Det er overskriften din.

Han tester grensene for hva du vil finne deg i. Og han er interessert i å vite de grensene fordi han kun (og kun bare) er interessert i en partner som lar han tråkke på dem.

Dersom du tror det er trygt kan du svare «takk for at du tidlig i relasjonen vår avslørte at du er en type menneske jeg ikke er interessert i noen form for relasjon til.» og med det avslutte relasjonen og all videre kontakt. Dersom du har noen som helst grunn til å anta han kan ty til vold (fordi det er slikt mennesker som han er realistisk kapable til) så svarer du noe «avslutter relasjonen nå, lykke til videre». 

Og så blokkerer du, skifter lås, kjøper deg noen billige overvåkningskamera, forteller alle du kjenner at du har brutt med en person (og viser dem bilde), med instruks om at de ikke må fortelle han noe som helst om han forsøker opprette kontakt, og ringe deg umiddelbart om/når det skjer. Og så fortsetter du livet. Og er glad for at du slapp kaste bort mer tid på slike mennesker som det der.

Anonymkode: 432c0...b96

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Alle sier det. «Vi har det så fint ellers», «han er bare sånn av og til». Slutt å lage unnskyldninger for å fortsette med han der. 

Anonymkode: a3fd6...783

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Først blir du lovebombet, så trekker han seg tilbake. Dette er for å oppnå hekt. Han tester grenser, for å se hva og hvor mye du tåler. 

Jeg har tydelig sagt ifra at jeg ikke likte denne oppførselen her. Har ingen interesse om å snakke mer med han med mindre han erkjenner at det han gjorde er feil. Jeg har vært med en narsissist tidligere (7 år), og jeg får ikke den viben her. Han tar selvkritikk å legger seg flat. Dette er første gang han går såpass over streken og kan være han ble revet med. Jeg sier ikke det er greit, for det viser jeg med å trekke meg unna og han må «jobbe» med å få meg tilbake. Men skal si at snakker du slik som dette igjen er det over og ut, da mener jeg det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Du får mer dritt fra menn fordi du godtar med dritt fra dem. Og det her sier jeg i beste mening. 

Det han her sier til deg er totalt uakseptabelt. Ikke noe dere skal snakke om hvordan dere skal håndtere og unngå det. Han behandler deg dårlig, det er ikke noe du skal bidra med for at han slutter med det. 

☝️

Anonymkode: 1145c...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hva mener du med manipulerende her? Han er jo veldig direkte. Men skjønner ikke intensjonen hans. Vil han at jeg skal mislike han. For sa d til han, fortsetter du slik er du på god vei til at jeg misliker deg 

Du finner deg jo i hårreisende mye! Du burde ALLEREDE mislike han, for lenge siden! Du eier ikke sunne grenser!!!

Anonymkode: 854f9...6a7

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har tydelig sagt ifra at jeg ikke likte denne oppførselen her. Har ingen interesse om å snakke mer med han med mindre han erkjenner at det han gjorde er feil. Jeg har vært med en narsissist tidligere (7 år), og jeg får ikke den viben her. Han tar selvkritikk å legger seg flat. Dette er første gang han går såpass over streken og kan være han ble revet med. Jeg sier ikke det er greit, for det viser jeg med å trekke meg unna og han må «jobbe» med å få meg tilbake. Men skal si at snakker du slik som dette igjen er det over og ut, da mener jeg det. 

Han gir da faen i om du ikke liker oppførselen hans. Han vil bare si unnskyld for å få deg tilbake som hans (mentale)boxing bag.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har du bearbeidet det forholdet da? Med en psykolog? For har du ikke det så er sjansen stor for at du fortsetter å bare møte menn som ikke har respekt for deg eller er glad i deg.

Anonymkode: 1145c...1d5

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det hjelper ikke at du sier at du ikke liker oppførselen.

Du må kutte han ut for å vise at du mener det. Fy søren, her ligger du an til en forferdelig hekt, det kan jeg garantere deg.

Anonymkode: 854f9...6a7

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det var skikkelig guttastemning i den samtalen...

Anonymkode: eb7a3...f03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bruker du energien din på det der? 🤷‍♀️

Anonymkode: 7de1b...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...