AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:29 #1 Del Skrevet onsdag kl 12:29 På helsenorge er det anbefalt å ikke drikke alkohol de første 6 ukene etter termin og at man etter 6 uker venter 3 timer før amming etter inntak av alkohol. Jeg er invitert i en bursdagsfeiring om noen uker og hadde i utgangspunktet tenkt å ta meg et glass champagne om lysten er der den dagen, men da er sønnen min 5 uker. Skal bare innom en liten time. Sønnen min tar flaske så planen min var å pumpe sånn at han har mat både når jeg er borte og etterpå. Noen som vet om 3-timersregelen også gjelder de første seks ukene? Eller om det ikke fungerer på samme måte? Og jeg trenger ikke svar om at "jeg må klare meg uten alkohol", det gjør jeg selvsagt, men om det faktisk ikke har noe å si så lenge jeg venter lenge nok vil jeg ha muligheten til å kose meg litt ekstra på en spesiell dag 😊 Anonymkode: 028ac...78c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:28 #2 Del Skrevet onsdag kl 13:28 Kan virkelig ikke se problemet med at du tar deg ett glass champagne altså Anonymkode: 2fd1e...28e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:34 #3 Del Skrevet onsdag kl 13:34 Forskning viser vel at alkohol ikke går over i melka? Mener folkeopplysningen hadde en episode om amming og alkohol. Det anbefales ikke å drikke alkohol hvis du samsover, men at du tar et glass champagne er nok ingen problem, kos deg! Anonymkode: 7d49a...2a0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet onsdag kl 13:38 #4 Del Skrevet onsdag kl 13:38 Ta deg det glasset du 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:41 #5 Del Skrevet onsdag kl 13:41 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Forskning viser vel at alkohol ikke går over i melka? Mener folkeopplysningen hadde en episode om amming og alkohol. Det anbefales ikke å drikke alkohol hvis du samsover, men at du tar et glass champagne er nok ingen problem, kos deg! Anonymkode: 7d49a...2a0 Det stemmer ikke. https://ammehjelpen.no/alkohol/ Anonymkode: 35a0f...7bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:44 #6 Del Skrevet onsdag kl 13:44 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Forskning viser vel at alkohol ikke går over i melka? Mener folkeopplysningen hadde en episode om amming og alkohol. Det anbefales ikke å drikke alkohol hvis du samsover, men at du tar et glass champagne er nok ingen problem, kos deg! Anonymkode: 7d49a...2a0 Det går over i melka, men den får samme innhold som blodet til moren, så det er snakk om promille. Jeg hadde ventet 3 timer etter og hadde holdt meg til et glass. Anonymkode: b58b3...e43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:46 #7 Del Skrevet onsdag kl 13:46 Jeg drakk et glass vin før det hadde gått seks uker. Tenker det er liv å bruke skjønn og fornuft. Det er ikke sånn at det skjer noe magisk i det man passerer seks uker etter fødsel. Men lurt å holde det til ett glass. Toleransen er ganske lav etter mange måneder uten alkohol! Anonymkode: 00c75...f11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:49 #8 Del Skrevet onsdag kl 13:49 Jeg har tatt meg ett glass og har ikke ventet med amming til 3 timer etter. Hvis jeg har 0,1 i promille så får babyen i seg morsmelk med 0,1% alkohol. Så det er vel ca samme alkoholmengde som kefir og brød. Anonymkode: 9f94d...e7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:11 #9 Del Skrevet onsdag kl 18:11 Takk for svar! Skal høre med helsesykepleier på neste time i tilfelle hun har mer informasjon 😊 Anonymkode: 028ac...78c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå