AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:24 #1 Del Skrevet onsdag kl 12:24 Hei, jeg har en reiseforsikring som jeg har hatt hele mitt voksne liv, hatt bruk for en gang da jeg fikk ødelagt kamera på ferien. Fikk oppgjør etter et par dager, så veldig fornøyd med den. Vi skal nå på en lengre reise, så jeg har gått til anskaffelse av et kredittkort for å bruke på ferien (med tanke på sikkerhet, ikke for å kunne dra på ferie). Der har man inkludert en forsikring som dekker en del, men kan også kjøpe en ekstra som har utvidet dekning. Dersom jeg tegner denne utvidede forsikringen og fortsetter å ha den forsikringen jeg har i dag, vil jeg dersom det skulle skje noe melde det til begge forsikringsselskap og få dobbel utbetaling, gitt det er noe forsikringene dekker? Eller er det bortkastet å ha to forsikringer, fordi man kun kan melde til en? De to forsikringene det er snakk om dekker litt forskjellige ting, så jeg tenker det kan være nyttig å ha begge uansett, men er det mulig og lov å melde f. Eks innstilt fly, mistet bagasje esc. Til begge? Anonymkode: e7242...196 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:34 #2 Del Skrevet onsdag kl 12:34 Hvis du prøver å få dobbel erstatning for samme sak så er det forsikringssvindel som igjen er straffbart, forsikringsselskapene har et feller register der saker blir registrert så de har rimelig bra oversikt over hvem som har meldt inn saker. Anonymkode: 95745...63b 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:41 #3 Del Skrevet onsdag kl 12:41 Jeg har to - gjennom jobben og privat. Det er fullt lovlig. Velger den som har best løsninger og gir riktig respons om noe skjer. Men typisk.. den vi har gjennom mannens fagforening om det er noe privat, jobbens om det er jobbreise (selv om den i teorien gjelder ellers også, er den mye mer romslig når det er snakk om jobbreise) Men krever aldri noe fra begge for samme sak, det er forsikringssvindel. Anonymkode: 502e2...a2b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet onsdag kl 13:10 #4 Del Skrevet onsdag kl 13:10 Alle skadesaker registreres i en felles skadepool som alle forsikringsselskaper bruker. Så når det oppstår en hendelse der flere forsikringsselskaper er med vil skadeutbetalinger fordeles på de involverte parter. Så null glede i form av dobbel utbetaling. Kun gledelig om det er bedre dekning Når det gjelder kredittkort og forsikring skal man være litt forsiktig. Normalt vilkår er at minst 50% av kostnadene er betalt med kredittkortet. Så har du ikke betalt flyturen og hotellet med kortet er du buttfucked. Det kan også være vanskelig om man er på bilferie. Fra når har halvparten av kostnadene blitt betalt, om man startet i Norge med relativt full tank, kjører via Sverige og noe skjer i Tyskland rett før tanken er tom...? Ingenting av feriekostnadene er betalt med kredittkort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:34 #5 Del Skrevet onsdag kl 13:34 newman01 skrev (21 minutter siden): Når det gjelder kredittkort og forsikring skal man være litt forsiktig. Normalt vilkår er at minst 50% av kostnadene er betalt med kredittkortet. Så har du ikke betalt flyturen og hotellet med kortet er du buttfucked. Det kan også være vanskelig om man er på bilferie. Fra når har halvparten av kostnadene blitt betalt, om man startet i Norge med relativt full tank, kjører via Sverige og noe skjer i Tyskland rett før tanken er tom...? Ingenting av feriekostnadene er betalt med kredittkort Dette var jo en enorm underdrivelse av risikoen man egentlig løper. Det er elementer i dette som betyr mye mer enn et tapt kamera, eller mistet bagasje. Man har ikke et forsikringsselskap i ryggen, ingen man kan ringe. Man må legge ut selv, og kreve pengene tilbake. Potensielt 1-2 millioner for respirator, så hjemreise på ambulansefly, nye millioner. Og sannsynligvis krangling inn i evigheten også, i og med at noen vilkår ikke er møtt. For vår del ringte vi forsikringsselskapet, fikk tolk, norsk lege, all praktisk hjelp, og så aldri en regning. Anonymkode: 502e2...a2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:15 #6 Del Skrevet onsdag kl 15:15 Jeg lurer på hvorfor et voksent menneske tror man skulle ha rett på dobbel utbetaling? Du mister en mobiltelefon, men får utbetaling for to tilbake? Hvorfor mener du dette skulle være rimelig? Anonymkode: 3eb5d...2e4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:31 #7 Del Skrevet onsdag kl 15:31 Takk for svar, jeg har ingen hensikt å drive forsikringssvindel, så da blir det å bruke den som gir best dekning på det eventuelt aktuelle (som forhåpentligvis ikke blir noe i det hele tatt😅) Anonymkode: e7242...196 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå