Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker navnet og synes det er så fint både som jente og guttenavn. Det er mer uvanlig i Norge så usikker på om det funker på en jente? Andre forslag til lignende navn som er litt androgyne?😁

Anonymkode: c7109...4d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kim 

Jo

Frøy

Iben

Mika

Endret av Hulderen
AnonymBruker
Skrevet

Kall henne Charlotte, men bruk Charlie i det daglige. Så kan hun velge selv når hun blir eldre.

Anonymkode: 10a4c...05c

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Skulle til å foreslå det samme som over. Charlotte på papiret, men kallenavn Charly i det daglige. Bare å si fra til barnehage og skole at "vi kaller henne Charly" eller "Bruker navnet forkortet som Charly".

Anonymkode: 48ce1...0d0

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke brukt Charlie her i Norge. Det vil garantert de fleste her i Norge tenke at er et guttenavn. Hvorfor er du opptatt av å gi hennecet navn som hele tiden kommer til å bli misforstått?

Anonymkode: d15a0...80f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hadde ikke brukt Charlie her i Norge. Det vil garantert de fleste her i Norge tenke at er et guttenavn. Hvorfor er du opptatt av å gi hennecet navn som hele tiden kommer til å bli misforstått?

Anonymkode: d15a0...80f

Jeg vet ikke om det blir en gutt eller jente enda, men er de litt androgyne navnene jeg liker uansett. Spør jo her for å høre hva andre tenker så jeg har litt mer grunnlag for navnevag. Iben er kjempefint og et navn jeg vurderer, vet gutter kan hete det men fornmeg er det jentenavn. Charlie eller Luka derimot er i mitt navn som passer for en jente. Men ja, hvordan verden oppdatert navnet må jo også vurderes.

AnonymBruker
Skrevet

Charlie vil alle tenke på som et guttenavn. 

Charly ser helt merkelig ut. Mange vil tro det uttales karly

Anonymkode: 7be75...ef5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Charlie vil alle tenke på som et guttenavn. 

Charly ser helt merkelig ut. Mange vil tro det uttales karly

Anonymkode: 7be75...ef5

Enig -  Charly leser jeg som Karly

Anonymkode: 4bd66...1f1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg vet ikke om det blir en gutt eller jente enda, men er de litt androgyne navnene jeg liker uansett. Spør jo her for å høre hva andre tenker så jeg har litt mer grunnlag for navnevag. Iben er kjempefint og et navn jeg vurderer, vet gutter kan hete det men fornmeg er det jentenavn. Charlie eller Luka derimot er i mitt navn som passer for en jente. Men ja, hvordan verden oppdatert navnet må jo også vurderes.

Luka til jente? Det har jeg kun hørt på gutter og hannhunder og hannkatter. Og hingster, faktisk.

Anonymkode: fa8e2...8f6

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor er du så opptatt av at barnet skal ha et androgynt navn?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Enig -  Charly leser jeg som Karly

Anonymkode: 4bd66...1f1

Da leser du feil. Men uansett ser det dumt ut. 

Anonymkode: 08193...682

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker Charlie er en bikerchick som ender opp med helt feil menn for henne.  Eneste kvinne jeg har kjent med det navnet hadde den viben. Mulig dette er mine forsommer, men siden du spør….

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Da leser du feil. Men uansett ser det dumt ut. 

Anonymkode: 08193...682

Enig. Ser uansett idiotisk ut med navn med "ie"-endinger i Norge, der siste bokstav ikke uttales.

Anonymkode: 7623a...599

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
What does Charlie mean in slang?

a silly person

a silly person: He looked a right charlie in that hat! SMART Vocabulary: related words and phrases. Stupid and silly people. airhead.

American soldiers referred to the Viet Cong as Victor Charlie or VC. "Victor" and "Charlie" are both letters in the NATO phonetic alphabet. "Charlie" referred to communist forces in general, both VC and North Vietnamese People's Army of Vietnam (PAVN).

What drug does Charlie stand for?

Cocaine: Charlie, Coke, Snow

Cocaine is a stimulant typically found as a white crystalline powder. It is usually snorted through a rolled-up piece of paper or straw, though small amounts can be sniffed directly.

Anonymkode: 4dd69...af9

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Vera skrev (8 minutter siden):

Hvorfor er du så opptatt av at barnet skal ha et androgynt navn?

Er ikke det, men er de navnene jeg faller for. Korte enkle navn ofte. Jeg har to barn fra før og ene av dem har et spesielt navn men da dobbeltnavn så hun kan velge. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det funker fint på jente. Det er litt utradisjonelt, og uvanlig, derfor vil mange nordmenn reagere på det og mene noe, siden mange foretrekker konformitet, og ikke liker at noen skiller seg ut. Da begynner nordmenn å spinne fantasier om deg 😄

Anonymkode: 1758f...a5c

AnonymBruker
Skrevet

Da synes jeg Billie er mye finere til jente...

Charlie er, som nevnt over, velbrukt som kodenavn for kokain. Så den ville jrg uansett ha unngptt, selv om jeg synes det er finere enn Charly..

Anonymkode: fa8e2...8f6

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er ikke det, men er de navnene jeg faller for. Korte enkle navn ofte. Jeg har to barn fra før og ene av dem har et spesielt navn men da dobbeltnavn så hun kan velge. 

Da ville jeg gjort som en annen bruker skrev - gått for navnet Charlotte, og laget en forkortelse av det til hverdagsbruk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...