Gå til innhold

Jeg skal lage tilslørte bondepiker i dag, kan jeg lage noe av det på forhånd?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal servere tilslørte bondepiker til dessert i dag og hvis jeg lager den for tidlig så blir den vassen. Men kan jeg piske kremen noen timer på forhånd og sette i kjøleskapet, og lage smulene av kavringen og sette tørt på benken noen timer før? Eller blir det vassent da også? 

Anonymkode: f1d87...889

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skal servere tilslørte bondepiker til dessert i dag og hvis jeg lager den for tidlig så blir den vassen. Men kan jeg piske kremen noen timer på forhånd og sette i kjøleskapet, og lage smulene av kavringen og sette tørt på benken noen timer før? Eller blir det vassent da også? 

Anonymkode: f1d87...889

Selvfølgelig kan du det. Og det er jeg helt sikker på at du hadde klart å tenke ut selv også.

Anonymkode: b2d87...7bf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikser ikke gammel krem og ville pisket rett før montering. Men ville laget kavring og eplemos på forhånd.

Anonymkode: 70696...b52

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker kokt eplemos, og koken den ofte lenge før. Bruner gjerne brødet/smulene dagen før hvis jeg kager til mange. Monterer alt før vi setter oss til bords og spiser middag. Da har desserten satt seg passe når vi er ferdig med hovedrett.

Anonymkode: 16dcb...58e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monterer rett før, men lag de ulike delene tidligere. Krem kan stå litt, men noen liker ikke krem som har stått, andre synes det er like godt. Helt vanlig at en bløtkake med krem blir stående og det går fint, så gjør det som er mest lettvint for deg. 

Jeg synes enkelte her er litt krasse. Ikke at det er noe nytt, men håper du ikke tar det til deg TS. En gang må være den første gangen en gjør noe og noen ganger godt å sjekke litt hva andre hadde gjort. 

Tipper dette blir veldig bra 😊 Litt hakket sjokolade er også godt til, eller litt høvlet med ostehøvel 😊 Godt uten også 😊

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...