Gå til innhold

Forsikring for hund over 10 år

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser at forsikring ved død faller bort ved 10 år. Er det da sånn at man bare kan justere ned dødsfall til 0 kr, og kanskje også redusere veterinærdelen?

Anonymkode: e2d8a...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå vet jeg ikke helt hvordan det er med hund, men jeg har hatt hester forsikret i mange år, og der er det litt tilsvarende når hestene når en viss alder

Jeg for min del har ikke hatt noen livsforsikring på mine hester på mange år til tross for at den ene har hatt relativt høy verdi, så jeg vil tro at man fint kan kutte ut denne på hund også om man ønsker, og kun ha veterinærforsikring som jeg har på mine hester.

Grunnen til at jeg kuttet ut livsforsikringen på mine hester er fordi det til syvende og sist er så få som faktisk får den utbetalt. Det er reservasjoner for haltheter el andre bevegelsesforstyrrelser, tannsykdommer +++ Som er årsakene over 90% av hestene blir avlivet for. Skal du få igjen på livsforsikringen er det i bunn og grunn akutt sykdom / skade som vil gi erstatningsutbetaling. Jeg vil anta det er noe av det samme med hund?

Selv har jeg i mange år hatt topp veterinærdekning, men etter noen år med dette så viste regnestykket klart at det var forsikringsselskapet som gikk i pluss, og ikke jeg. Dette til tross for 3 større forsikringsutbetalinger ifm klinikkopphold / sykdom på hest. Så jeg har også valgt å gå noe ned på dekning, og har en forsikring som nå dekker akutte skader og en del sykdommer, som koster ca halve prisen, og står for risikoen selv utover dette. Men det er ett regnestykke man må ta for seg selv ut i fra egen økonomi :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...