AnonymBruker Skrevet 19. februar #21 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ikke bruk victimblaming som argument her da, du er ikke et offer for vold eller kriminalitet, du har bare en litt kjip nabo. Anonymkode: b7791...d8b Victimblaming handler ikke kun om vold og kriminalitet, men hvordan folk snur om på historien og tillegger andre en urettmessig skyld. Anonymkode: 5f438...8c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #22 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Dette er det rareste jeg har lest på lenge. Du vil ikke låne bort (dine foreldres) snøfreser fordi naboen banket for hardt på døra? Anonymkode: 74a9e...373 Ja det var kun derfor 😜 Anonymkode: 5f438...8c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #23 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jeg helt enig i. Men hvis man ønsker eller har behov for noe, så oppfører man seg ikke slik. Jeg går ikke å krever. Men spørr pent. Anonymkode: 5f438...8c5 Men oppfatter naboen situasjonen på samme måte som du gjør? Huseier har en snøfreser som står ved leieboligen, og som leietager tidligere har brukt til å fjerne snø. Så vil en leietager, som ikke klarer å bruke snøfreseren, nekte den andre leietageren, som har brukt snøfreseren tidligere, å bruke den. Tenker naboen at snøfreseren er din, og at han låner den av deg? Eller at det er huseier sin (noe som jo er riktig), og at dere har like stor rett til å bruke den? Da skjønner jeg at han "krever" å bruke den, all den tid du ikke gjør det selv, men bare sitter og knuger på nøkkelen? Anonymkode: 94772...1fa 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #24 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Men oppfatter naboen situasjonen på samme måte som du gjør? Huseier har en snøfreser som står ved leieboligen, og som leietager tidligere har brukt til å fjerne snø. Så vil en leietager, som ikke klarer å bruke snøfreseren, nekte den andre leietageren, som har brukt snøfreseren tidligere, å bruke den. Tenker naboen at snøfreseren er din, og at han låner den av deg? Eller at det er huseier sin (noe som jo er riktig), og at dere har like stor rett til å bruke den? Da skjønner jeg at han "krever" å bruke den, all den tid du ikke gjør det selv, men bare sitter og knuger på nøkkelen? Anonymkode: 94772...1fa Tja, vi vet vel alle hvordan det er med familiemedlemmer. Så i og for seg står man jo ikke helt likt. Det er en grunn til at jeg har nøkkelen og ikke han. Vi kan enten forholde oss til det rettslige og formelle, eller det uformelle i denne sammenheng. Men alt i alt, så har han ingen rett til å bruke snøfreseren på noen som helst måte. Det er et gode. Sanksjoner opplever vi alle, men som ikke alle kanskje prater om. Og i dette tilfelle handler det om det mellommenneskelige. Folk som ikke klarer å forholde seg på en normal måte opplever som oftest sanksjoner. Man får det ikke alltid som man vil. Spesielt ikke når man ikke kan oppføre seg som et normalt menneske Anonymkode: 5f438...8c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #25 Del Skrevet 19. februar Du fremstår som den merkelige i situasjonen, og ikke mindre merkelig i responsen på at folk som svarer her påpeker det. Anonymkode: 60967...4c7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #26 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Du fremstår som den merkelige i situasjonen, og ikke mindre merkelig i responsen på at folk som svarer her påpeker det. Anonymkode: 60967...4c7 Tenker jeg fint kan leve med å være «merkelig» fra en gjeng anonyme. Men er jo i å for seg ganske lite saklig. Dere som responderer her har også en bakgrunn som er relevant i hvorfor dere mener som dere gjør. Enten er dere leietakere eller menn. Uansett gjerne kom med grunnlag til hvorfor det er merkelig. For jeg vet om mange som gjør dette både bevisst og ubevisst. Men er vel mindre normalt å prate om Anonymkode: 5f438...8c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #27 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Haha ja, med å være såpass åpen som jeg er, så ber man nesten om å få slike folk som deg i kommentarfeltet. Litt victimblaming er vel noe man kan forvente her i kvinneguiden. Det er ikke min forelder som ikke vil vise meg, men han under 😉 slik at jeg kan delta. Min forelder bor ikke her og har kun vært her på besøk på sommertid og har glemt av det. Anonymkode: 5f438...8c5 Naboen lærer deg ikke å bruke snøfreser... Og derfor bruker du dette begrepet? Som virkelig treffer en stor gruppe som har det ekstremt vondt. Dette gjorde bare vondt å lese. Anonymkode: 32702...5e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #28 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Naboen lærer deg ikke å bruke snøfreser... Og derfor bruker du dette begrepet? Som virkelig treffer en stor gruppe som har det ekstremt vondt. Dette gjorde bare vondt å lese. Anonymkode: 32702...5e6 Ja, det var ment utover hens kommentar og ikke bare som et svar på at naboen ikke lærte meg å bruke snøfreseren. Men generelt til de i kommentarfeltet. Anonymkode: 5f438...8c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #29 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Tenker jeg fint kan leve med å være «merkelig» fra en gjeng anonyme. Men er jo i å for seg ganske lite saklig. Dere som responderer her har også en bakgrunn som er relevant i hvorfor dere mener som dere gjør. Enten er dere leietakere eller menn. Uansett gjerne kom med grunnlag til hvorfor det er merkelig. For jeg vet om mange som gjør dette både bevisst og ubevisst. Men er vel mindre normalt å prate om Anonymkode: 5f438...8c5 Oi. Hvorfor lage et innlegg her om du ikke ønsket tilbakemelding? Jeg er kvinne og jeg leier. Jeg har bodd under folk flere ganger, og noen plasser har vært svært lytt. Da har det vært umulig å ikke få med seg hva som foregår over meg. Jeg har aldri lyttet med vilje, men det har ikke vært mulig å unngå og høre når folk over går over gulvet, ommøblerer, trekker ned i dass, kommer hjem fra byen og krangler, har sex, ser film, snakker, lager middag osv. Jeg er faktisk ganske overrasket over at dette eldre paret som bor under deg ikke kom med en strøm av klager om lyd når det bodde et kollektiv over de. Istedenfor, når de hørte at det var en liten konflikt rundt en kontorstol, tilbød de å gi dere en gratis kontorstol de ikke bruker. At mannen bruker en kysse-smiley i meldinger ville jeg ikke lagt så mye i. Eldre mennesker bruker smileys på feil måte hele tiden. Kanskje kona bruker den smileyen mye, og derfor gjør han også det uten at han legger noe i det annet enn at det er en positiv smiley. Snømåking er opp til leietaker(e) med mindre noe annet er skrevet i kontrakten. Eier bør dog gjøre en snøskuffe tilgjengelig. Du og det eldre paret er begge leietakere. Eier (dine foreldre) lar leietakerne låne snøfreseren. Du har ikke rett til å holde snøfreseren som gissel fordi du ikke liker den eldre mannen. Det er ikke din snøfreser. Snøfreseren tilhører eier av eiendommen, og eier har gitt leietakerne lov til å bruke den. Om du ikke ønsker at han kommer på døra for å spørre om nøkkel, så kan du spørre dine foreldre om de kan ordne en nøkkelboks med kode på uteveggen hvor nøkkelen til snøfreseren kan oppbevares. Det er den beste løsningen. Da slipper du dette ansvaret, og mannen slipper å måtte jakte etter nøkkel for å måke. At du ikke liker hvordan han banker på døren din eller hvordan han snakker til deg, er det ikke så mye å gjøre med annet enn å prate med ham om det, eller ignorere det. De høres ikke ut som føle naboer å ha under seg. De måker, de bråker ikke (tror ikke jeg så at du nevnte noe om bråk i hvertfall), og de har tilbudt deg gratis kontorstol. At du ikke er overbegeistret over mannens utstråling, er ikke et stort problem. Det vil alltid være mennesker rundt oss som vi rett og slett ikke liker. Men fra hva jeg ser fra innlegget ditt, så er du heldig. Det finnes mye verre naboer enn dette. Anonymkode: 1b066...4c0 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #30 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Enten er dere leietakere eller menn. Anonymkode: 5f438...8c5 Hæ? Fremtoningen er merkelig fordi du formulerer deg rart og rørete, beskriver hendelser det er vanskelig å sette i sammenheng og ting det fremstår som du overtolker. Når noen påpeker det, svarer du defensivt og tilsynelatende uten å reflektere et sekund over om det kan være andre måter å se situasjonen på enn din egen. Det gjør det lett å lure på hva du egentlig ville med innlegget. Mvh. Verken mann eller leietaker Anonymkode: 60967...4c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet 19. februar #31 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Mens til meg, har han brukt skikkelig knyttneve når han banker på. Etter den bankingen ville jeg ikke låne han den snøfreseren. Snakk om overreaksjon. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 19. februar #32 Del Skrevet 19. februar For å si det enkelt. Spør naboen. Min opplevelse er positiv. Eide en enebolig, naboens tre skygget for solkroken. Hadde tenkt å be han om å kappe ned noen greiner. Før jeg rakk å be om denne, naboen kom til meg og foreslo å å fjerne det ene treet som fjernet sol. Hadde værdens beste naboer. Et eldre par. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #33 Del Skrevet 19. februar *underetasje Anonymkode: c8f82...040 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #34 Del Skrevet 20. februar Jeg ville ha vært veldig fornøyd med å slippe å måke. Få faren din (eller den eldre karen under) til å sette opp en nøkkelboks, slik en skriver. Da slipper du å få ham på døra etter nøkkel, om du ikke synes noe om det. Hvis han banker hardt på døra, så kan det ha sammenheng med at du bruker lang tid på å åpne, og han tror kanskje du ikke hører ham banke. Jeg synes ikke de to eldre menneskene høres ut som noe stort problem. De kan virkelig ikke noe for at det er lytt i boligen. Hvis du er veldig misfornøyd med at det er lytt der, så kan du se etter et sted å kjøpe for deg selv? Hadde kanskje vært fint med en egen leilighet, der du slipper noen brysomme naboer (hvis du ikke vil ha kontakt). Kanskje du kunne fått hjelp av foreldre, slik at inntekten de får av å leie ut leiligheten der du bor nå, tilfaller deg. Anonymkode: 62339...81f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #35 Del Skrevet 20. februar Stein-saks-papir skrev (22 timer siden): Fordi dere leier ut (eller din forelder da), så er dere ansvarlig for måking. Så den gamle kan bare slutte å låne freseren, men forvente at det alltid er fjernet snø av din forelder. Så her tror jeg at jeg hadde vært grei. Da jeg leide leilighet, tok jeg det som en selvfølge at jeg måket der jeg selv stod parkert og ned til inngangen min. Hadde da aldri forventet at eier skulle komme ens ærend å gjøre de. Mye rart... Anonymkode: 52fe3...5ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå