Gå til innhold

Tips til veldig myk madrass

lofgren

Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke få det mykt nok i sengen. 

Kan noen anbefale mykest mulig madrass(90x200)? Gjerne med link / Ikea Jysk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du har ikke dårlig rygg tenker jeg siden du ønsker myk seng?

Anonymkode: ff504...c0f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sagt noe ang ryggen heller 😊

Har prøvd alle slags senger og det er de mykeste som fungerer best. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er stiv/støl i ryggen, men får vondt av fast seng. Må ha medium, jeg. 

Anonymkode: 34d80...a72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
lofgren skrev (På 19.2.2025 den 10.59):

Jeg kan ikke få det mykt nok i sengen. 

Kan noen anbefale mykest mulig madrass(90x200)? Gjerne med link / Ikea Jysk.

Jysk har flere myke senger om du sorterer på fasthet. Om du kun skal ha madrass er utvalget mindre.

Bohus har noen fra Tempur, men de er dyre.

Anonymkode: 621b4...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har ZOV madrass fra skeidar, den er veldig myk.

Anonymkode: ab651...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jysk har flere myke senger om du sorterer på fasthet. Om du kun skal ha madrass er utvalget mindre.

Bohus har noen fra Tempur, men de er dyre.

Anonymkode: 621b4...b13

Tempur er ikke myk madrass. Jensen har flere myke, Wonderland også. 

Anonymkode: 648b1...14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har fra Wonderland, og den er kjempemyk. Så myk at det er fysisk vanskelig å "gå" rundt i senga 😅 Men jeg elsker den, er superfornøyd. Aner ikke om den heter noe spesielt, jeg bare prøvde i butikk og bestilte den mykeste med hjelp fra en ansatt. Skal man ha god seng går man ikke på Jysk.

Anonymkode: 361af...2de

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jensen supreme i soft er sinnsykt myk og god. Dyr da, men da får du god støtte samtidig som den er myk!

Anonymkode: 26996...f3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jensen supreme i soft er sinnsykt myk og god. Dyr da, men da får du god støtte samtidig som den er myk!

Anonymkode: 26996...f3c

Samme med Jensen Ambassadør, Prestige, og Carat. Veldig myke senger, men for min del for myk selv i fast madrass. 

TS, hvis du har råd til Jensen, så kan du prøve Ambassadør kontinentalseng hos Bohus. Husk å prøve på den siden med medium fasthet. Overmadrassen har en mykere/fastere side også. 

På tilbud nå https://www.bohus.no/seng/kontinentalseng/180x200/ambassador-kontinentalseng-180x200-181

Wonderland har også noen myke senger, du må bare bestille riktig fasthet. Det som er fint med wonderland, er at de har et system under rammedelen som kan justeres for å regulere fasthet i hoftesonen. 

https://www.mobelringen.no/soverom/seng-og-madrass/kontinentalseng/wonderlandr-k8-kontinentalseng-180x200-cm-360374063

Kommer an på budsjettet ditt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tempur! Du får det ikke mykere.

Om du liker å ha vinduet vidåpent på soverommet hele vinteren, så kan du varme opp (=myke opp) Tempurmadrassen med et varmeteppe før du legger deg. 

Anonymkode: 149b2...c11

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 23.2.2025 den 11.53):

Samme med Jensen Ambassadør, Prestige, og Carat. Veldig myke senger, men for min del for myk selv i fast madrass. 

TS, hvis du har råd til Jensen, så kan du prøve Ambassadør kontinentalseng hos Bohus. Husk å prøve på den siden med medium fasthet. Overmadrassen har en mykere/fastere side også. 

På tilbud nå https://www.bohus.no/seng/kontinentalseng/180x200/ambassador-kontinentalseng-180x200-181

Wonderland har også noen myke senger, du må bare bestille riktig fasthet. Det som er fint med wonderland, er at de har et system under rammedelen som kan justeres for å regulere fasthet i hoftesonen. 

https://www.mobelringen.no/soverom/seng-og-madrass/kontinentalseng/wonderlandr-k8-kontinentalseng-180x200-cm-360374063

Kommer an på budsjettet ditt. 

Er ikke Jensen Opal Jubileum hos Skeidar bedre enn Ambassadør hos Bohus? Disse har lik kvalitet, men Skeidar sin oppleves litt fastere generelt sett. Medium i den er muligens perfekt for en på f.eks 80 kg, spesielt med fast side på overmadrass vendt opp.

Anonymkode: 49762...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Er ikke Jensen Opal Jubileum hos Skeidar bedre enn Ambassadør hos Bohus? Disse har lik kvalitet, men Skeidar sin oppleves litt fastere generelt sett. Medium i den er muligens perfekt for en på f.eks 80 kg, spesielt med fast side på overmadrass vendt opp.

Anonymkode: 49762...911

Bedre i forhold til hva? Det er alltid individuelle forskjeller i forhold til preferanser. TS ber om veldig myk seng, så da er Ambassadør med sleep 2 overmadrass et bedre valg siden Opal er litt fastere i stopningen. Må ikke henge seg opp i kilo, men personlige behov. Jeg må ha fast med fastere side opp i Opal, og veier under 65 kilo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...