Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er kommet inn i min uke 36. For ca 3-4 dager siden gikk deler av slimproppen med blod. I etterkant har det kommet flere deler, uten blod. Igår hadde jeg så ekstremt nedpress og stikk. Ekstra vondt i bekkenet. La meg for kvelden og sovnet etter to harde kynnere. Idag har jeg en del menssmerter lignende smerter i venstre side som stråler ned i låret. 3 graviditet til info :) 

Noen som har opplevd dette og var fødsel nær, eller hva var dine tegn før fødsel? 

Anonymkode: 89836...424

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nedpress hadde jeg lenge, så det ser jeg ikke på som et tegn annet en at babyen lå langt ned 

Slimproppen gikk gjennom dagen 6 dager før termindato, en del friskt blod med den. Kommende natt startet riene og kom med 5-6 min mellomrom etter en halvtime. 24 t senere var babyen født. (Hadde epidural som bremset fremgangen litt men ikke så mye at de måtte gjøre noe med det). 

Anonymkode: b301f...551

AnonymBruker
Skrevet

Slik gikk jeg i 4-5 uker med 2 siste svangerskapenene mine iallefall. Mye slimlig utflod. Ekstremt nedpress. Mase/modningsrier som føden var sikker på at var ekte rier (baby kommer innen 3 dager beskjed). Tok noen uker til før baby kom 🙈 så ville ikke tatt det for positivt. Så du slipper å bli skuffet. Men lykke til med baby på vei 

Anonymkode: 4111a...7fe

Skrevet (endret)

Jeg gikk med rier i 5 dager. De kom alt fra mellom 5 og 50 min mellomrom hele døgnet de dagene. Det var helt jævlig :bond:

Endret av Fame
AnonymBruker
Skrevet

1. lakk fostervann i et par døgn før jeg turte å dele det med noen (i frykt om at jeg gikk rundt å tisset på meg). Ble igangsatt.

2. små mensmurringer hele dagen, mye energi hele dagen. Første rie kom i det jeg satte meg ned for kvelden. Og vannet og slimproppen gikk 5 min senere. 

3. ikke kommet enda selvom jeg har mye nedpress, mensensmerter, modningsrier som virkelig har overbevist meg om at nå kommer babyen. Inkl løs mage til tider og generelt alle tegn jeg kan komme på som tilsier fødsel. Er i uke 41 😅

Anonymkode: 91c8a...3ca

AnonymBruker
Skrevet

Ingen forvarsel, riene startet på natten. Jeg fikk et intenst behov for å dusje på kvelden da, kanskje det var kroppens måte å si at jeg måtte være klar 😂 

Anonymkode: b301f...551

Skrevet

Ingen verdens ting. Niks, null og nada. Jordmor sa dagen før termin at jeg kom til å gå maks overtid. På morgenen termindato gikk vannet i en foss, et kvarter senere begynte riene 🥰

AnonymBruker
Skrevet

Nr 1 så gikk vannet uten forvarsel når jeg skulle sove noen uker før termin. 

Med nummer to så fikk jeg diaré og kroppen tømte seg helt. Morgenen etter gikk slimproppen og jeg fikk mye maserier før det ble helt stille midt på dagen. Ved midtnatt satte fødselen i full gang med rier og da hadde jeg 4 cm åpning. 

Anonymkode: f5673...397

Skrevet

Hadde ingen tegn før jeg våknet på morgenen med mensensmerter med begge mine, og da var de ute ca. 12 timer senere😅 født hhv. 1 og 3 dager på overtid

AnonymBruker
Skrevet

Hadde voldsomt nedpress og smerter i hytt og pine egentlig hele tredje trimester. Og maaaasse kynnere. "Alle" sa jeg kom til å føde før tida. 

Men den gang ei. Fikk plutselig rier som lyn fra klar himmel 41+6, kvelden før planlagt igangsettelse 😅

Anonymkode: 98890...7da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...