AnonymBruker Skrevet 21. februar #21 Skrevet 21. februar Takk for alle svar 🙂 Da hører vi med utbygger og finner en tid som passer, og hører hva de ser for seg at arbeidsfolka ønsker av mat/kake og drikke. Det er ikke noe problem å få bestilt noe fra catering eller lignende. Og vi har familie der, så å få stelt det i stand er ikke noe problem 🙂 Eneste grunnen til at jeg skrev kake var at jeg hadde sett kake (type marsipankake med bilde av huset) på flere poster på instagram ved kranselag. Hadde aldri hørt om kranselag før jeg så de postene. og også derfor jeg tenkte kake. Men pizza eller annen mat er vel så bra, enten i stedet eller som tillegg til kake 🙂 Da vi bygde huset vi bor i her i Bergen for 10 år siden var det ikke noe kranselag, heller ingen av våre naboer som bygde i årene før eller etter hadde dette. Men mulig utbygger selv gjorde stas på arbeiderne, uten at vi var kjent med det. Anonymkode: 66100...2ac
Fru Uperfekt Skrevet 21. februar #22 Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (På 19.2.2025 den 10.33): Hvor vanlig er det i dag ved bygging av bolighus? Vi bor 40 mil unna der vi bygger (vestlandet), så kake o.l. må i så fall bestilles til byggeplass. Anonymkode: 66100...2ac Vi har pleid å gi en flaske whisky e.l 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar #23 Skrevet 21. februar Var ikke vanlig på vårt felt da vi bygde for fire år side . Stor byggefelt, med mange hundre boliger (lillestrøm kommune). Anonymkode: 3cdb1...96e
Fru Uperfekt Skrevet 21. februar #24 Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Takk for alle svar 🙂 Da hører vi med utbygger og finner en tid som passer, og hører hva de ser for seg at arbeidsfolka ønsker av mat/kake og drikke. Det er ikke noe problem å få bestilt noe fra catering eller lignende. Og vi har familie der, så å få stelt det i stand er ikke noe problem 🙂 Eneste grunnen til at jeg skrev kake var at jeg hadde sett kake (type marsipankake med bilde av huset) på flere poster på instagram ved kranselag. Hadde aldri hørt om kranselag før jeg så de postene. og også derfor jeg tenkte kake. Men pizza eller annen mat er vel så bra, enten i stedet eller som tillegg til kake 🙂 Da vi bygde huset vi bor i her i Bergen for 10 år siden var det ikke noe kranselag, heller ingen av våre naboer som bygde i årene før eller etter hadde dette. Men mulig utbygger selv gjorde stas på arbeiderne, uten at vi var kjent med det. Anonymkode: 66100...2ac Trolig utbygger som har fikset men har og sett hengt dukke på noen tak (symbol for ikke kranselag) i Bergen
AnonymBruker Skrevet 21. februar #25 Skrevet 21. februar Vi bestilte pizza i lunsjen, tok med brus og sjokolade. Absolutt vanlig! Anonymkode: 65b03...c2d
Stjertmeis Skrevet 21. februar #27 Skrevet 21. februar Fru Uperfekt skrev (17 minutter siden): Trolig utbygger som har fikset men har og sett hengt dukke på noen tak (symbol for ikke kranselag) i Bergen Krans/dukke er kanskje mindre utbredt enn selve markeringen med mat/kake og drikke i dag? Har aldri sett verken krans eller dukke på bygg under oppføring.
Fru Uperfekt Skrevet 21. februar #28 Skrevet 21. februar Stjertmeis skrev (5 timer siden): Krans/dukke er kanskje mindre utbredt enn selve markeringen med mat/kake og drikke i dag? Har aldri sett verken krans eller dukke på bygg under oppføring. Ok, jeg har sett hengt dukke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå