Gå til innhold

Kranselag - markering ved tett tak

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvor vanlig er det i dag ved bygging av bolighus? 

Vi bor 40 mil unna der vi bygger (vestlandet), så kake o.l. må i så fall bestilles til byggeplass. 

Anonymkode: 66100...2ac

Kake... De vil ikke ha kake, de vil ha øl og gryterett eller pizza 😅

Anonymkode: e7a2b...7c3

• Liker 5

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kake... De vil ikke ha kake, de vil ha øl og gryterett eller pizza 😅

Anonymkode: e7a2b...7c3

Der tar du feil. Men vi kjørte både pizza og kake.

Her hos oss er det ikke ukjent. Hadde kranselag på mitt hus, og det var vanlig da mye v byggefeltet ble bygget for 10 år siden. Vi bydge i sogn og fjordane.

Anonymkode: 2d72d...9da

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Der tar du feil. Men vi kjørte både pizza og kake.

Her hos oss er det ikke ukjent. Hadde kranselag på mitt hus, og det var vanlig da mye v byggefeltet ble bygget for 10 år siden. Vi bydge i sogn og fjordane.

Takk for svar 😊 Det er et lite sted i Sogn og Fjordane, og jeg har inntrykk av at det fremdeles er en ting her i vest, hvert fall i bygdene. Men jeg aner jo ikke. 

Får høre med utbygger. Vil jo ikke være en sånt kjipt byfolk som framstår gjerrig eller som ikke følger normen 🙈 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker

Jeg har vært med på mangeZ Det har vært servering av alt fra baguetter,snitter,pølser, grillmat, lapskaus til bare kaker + drikke. Hvor mye tradisjonen er i bruk enda varierer nok litt. Men som anleggsarbeider er det hyggelig å bli satt pris på. 

Anonymkode: 0df29...216

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker

Vi gjorde det i sin tid enkelt, vi bestilte inn en god del pizzaer, og det ble godt mottatt.

Det er som regel menn som jobber på slike byggeplasser, så jeg tror de setter mer pris på smørbrød eller pizza (for eksempel) enn kaker.

Anonymkode: 66068...850

• Liker 3
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Takk for svar 😊 Det er et lite sted i Sogn og Fjordane, og jeg har inntrykk av at det fremdeles er en ting her i vest, hvert fall i bygdene. Men jeg aner jo ikke. 

Får høre med utbygger. Vil jo ikke være en sånt kjipt byfolk som framstår gjerrig eller som ikke følger normen 🙈 

Om du "har hørt gjete" så er det et hint. Alliér deg med utbyggers ledelse

• Nyttig 1
AnonymBruker

Vi bygget hus på Østlandet, og det var helt vanlig der, så ikke noe som kun gjøres i vest...

Arbeidsfolkene har jo stått på og jobbet i all slags vær, bare fint å gi dem en påskjønnelse når man er fornøyd med jobben.

Anonymkode: 66068...850

• Liker 5

Annonse

Kranselaget, markerer et viktig skifte i byggets utvikling, nå er det tett og tørt nå kan finarbeidene begynne, elektrikere kan starte med koblingsarbeider ventilasjon kan ferdigstilles, værutsatte deler kan bringes inn i bygget (som parkett, tapeter, kjøkken, elektrotekniske deler, og annet som ikke tåler vann).

Kranselaget er et viktig møtepunkt for prosjektet og ender for ledelsen som et møte og overlevering av innfo om bygget!

Det er også en måte og sette pris på arbeiderne som frem til nå har jobbet i allslags vær!

• Liker 3
  • Nyttig 2
Annonse
AnonymBruker

Jobber i stort utbyggingsfirma. Her arrangeres det alltid kranselag, men det er store prosjekter da så bruker alltid catering. Ofte enkel varmmat (feks burger fra foodtruck, eller grillmat på sommer) og så kaffe og kake. 

Anonymkode: ac3ba...3b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...