AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:26 #1 Del Skrevet onsdag kl 09:26 Det er jo slik at mennesket er et flokkdyr. Vi er sosiale, og vi trenger et nettverk rundt oss for å fungere optimalt. Jeg har dessverre blitt grovt mobbet og utestengt gjennom hele barndommen, noe som selvfølgelig har påvirket meg - både i forhold til selvtillit, det å kunne sosiale koder, fremtoning i kontakt med andre og så videre. Jeg har likevel alltid vært positiv og kontaktsøkende, til tross for å ha fått "en på trynet" sosialt støtt og stadig gjennom hele livet. For et par år siden fikk jeg nok av avvisning, dritt og utestengning, og ga opp. Jeg innså at det var slik livet mitt var - jeg har faktisk null nettverk, null venner - kun kolleger og bekjente, som tar kontakt med meg utelukkende fordi de ønsker noe fra meg, eller MÅ omgås meg. Jeg har også flere ganger opplevd å yte/tilby hjelp, men få ingenting tilbake når det er jeg som trenger hjelp. Min samboer jobber vanskelig turnus, der han er mye borte. Det går veldig greit mht. barn, logistikk, dyr og sånt, selv om det kan være beintøft fysisk til tider, for eksempel når jeg er syk og må gjøre alt alene. Men det tøffeste er å være helt alene, særlig i ukene når barna er hos far. Jeg er alltid alene utenom jobb, møter, dugnad og sånt. Ingen har tid til å snakke med meg i telefonen, ingen inviterer på besøk, ingen kommer på besøk. Mine tre siste bursdager ble forbigått i stillhet, inkludert førtiårsdagen min. Folk rundt meg er ofte på besøk, i bryllup, i bursdag, på fest, går tur sammen og sånt, mens jeg alltid er alene. Jeg er praktisk selvstendig og har flere givende hobbyer - men også der er jeg alene. Er jeg pysete/lite selvstendig som ikke liker å være alene dag ut og dag inn, og ønsker sårt kontakt med andre mennesker annet enn for praktiske årsaker? Heldigvis har barna mine mange venner, og er veldig tilpasset sosialt - det gleder meg. Anonymkode: abb40...c32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:30 #2 Del Skrevet onsdag kl 09:30 Det er tungt å unaturlig å være alene men du har så mye mer en hva mange andre har. Du har barn, opplevd forhold siden du har en eks og en samboer som er bortreist deler av året. Det er tungt men vit at det er mange (spesielt menn), som ikke har noe av det du har. Anonymkode: abc0d...147 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:32 #3 Del Skrevet onsdag kl 09:32 Du har jo både barn og samboer? Det er mange som faktisk er helt alene. Hva med familien din? Familien til samboeren? Anonymkode: 3546c...2e4 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaia Skrevet onsdag kl 09:33 #4 Del Skrevet onsdag kl 09:33 Finn deg en hobby der du må ut av huset, hvis barna kan være hjemme alene? Liker du idrett, musikk eller håndarbeid etc., så finnes det sikkert noe du kan delta på, slik at du får utvidet nettverket ditt? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:43 #5 Del Skrevet onsdag kl 09:43 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du har jo både barn og samboer? Det er mange som faktisk er helt alene. Hva med familien din? Familien til samboeren? Anonymkode: 3546c...2e4 Hans familie bor i utlandet og er ikke veldig begeistret for meg. Jeg har bare en mor som bor i Belarus - altså, utelukket med besøk, og svært vanskelig med kommunikasjon, da hun er ikke-digital. TS Anonymkode: abb40...c32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:43 #6 Del Skrevet onsdag kl 09:43 Gaia skrev (9 minutter siden): Finn deg en hobby der du må ut av huset, hvis barna kan være hjemme alene? Liker du idrett, musikk eller håndarbeid etc., så finnes det sikkert noe du kan delta på, slik at du får utvidet nettverket ditt? Jeg driver med idrett, men der er det som med alt annet - folk har "klikker" som også omgås utenom idrett, og på treningene er det kun fokus på trening, ikke det sosiale. TS Anonymkode: abb40...c32 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå