Gå til innhold

Spotting etter innsetting av spiral

solfrøkna

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg fikk satt inn hormonspiral (Mirena) for 9 dager siden. Etter innsetting har jeg hatt utfordringer med spotting som også beskrevet i informasjon om preparatet og fra gynekolog. Det er ikke så mye og stort sett er det mest om morgenen. Har noen erfaring med dette og når den daglige småspottingen avtar etter innsetting? Min utfordring nå er at jeg har en mann jeg treffer og jeg er sikker på at han synes dette er helt ok (brannbil ingen hindring), men jeg blir veldig bevisst det og synes ikke det er så stas om jeg skal få småblødninger under samleie i tide og utide. Om det er slik at spotting og uregelmessige blødninger fortsetter ei stund. Har noen erfart at spiralen kan kombineres med f.eks p-piller for å evt slippe dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Spottet i cirka halvt år, og nå etter fem år spotter jeg innimellom. Men siden det bare er spott blir det ikke nødvendigvis skikkelig brannbil… Har en som syns det er greit, så her lar jeg det ikke hindre meg. 

Anonymkode: 5c810...750

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det små-blødninger i lang tid. Tok vel i grunn aldri helt slutt slik jeg husker det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Burde ikke denne vært under helse?

Anonymkode: 17102...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hatt min i snart 2 år, har regelmessig mens og spotting mellom mens.. Kommer til å ta den ut snart for å prøve noe annet da jeg hørte at de fleste mistet mensen på mirena..

Anonymkode: 7cf22...362

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Burde ikke denne vært under helse?

Anonymkode: 17102...6d8

Jo, oppdaget det litt seint 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.2.2025 den 12.27):

Spottet i cirka halvt år, og nå etter fem år spotter jeg innimellom. Men siden det bare er spott blir det ikke nødvendigvis skikkelig brannbil… Har en som syns det er greit, så her lar jeg det ikke hindre meg. 

Anonymkode: 5c810...750

Takk :) Får gi det litt tid. Tror ikke det er noe hinder her heller. Spotter foreløpig mest om morgenen, så kveld er mye bedre mtp samleie :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...