Gå til innhold

Er det greit for deg at partneren din flørter med andre?

AnonymBruker

Er det greit for deg at partneren din flørter med andre?  

133 stemmer

1. 1. Er det greit for deg at partneren din flørter med andre?

• Ja
      45
    • Nei
      88

Anbefalte innlegg

Snok1 skrev (2 minutter siden):

Er ikke det herlig! Kanskje har vi flørtet på en sommerfest, og vi har et vagt, men hyggelig minne om det?

De fleste har ikke masse minner om tilfeldige hyggelige samtaler, altså.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snok1 skrev (1 minutt siden):

Er ikke det herlig! Kanskje har vi flørtet på en sommerfest, og vi har et vagt, men hyggelig minne om det?

Altså, jeg holder meg til den faktiske definisjon av flørting, så nei jeg flørter ikke, selv om du sikkert ville oppfattet det slik siden du har din egen definisjon på det 

Anonymkode: 7123c...82d

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (4 minutter siden):

Åh, vi liker å være i selskap med folk som kan motta varme og som sender varme tilbake.

Vi har ikke som mål å ha sex med dem. 

Men da flørter dere ikke. Dere er hyggelige og personlige.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (12 minutter siden):

Jeg driter i hva andre gjør. Jeg bare forstår ikke behovet for å flørte (altså, inngå i romantisk/seksuell lek med andre mennesker enn partner). Hvorfor være seksuelle med andre enn partner, forutsatt at man lever i et monogamt forhold?

Selv for meg som er non-monogam er ikke formålet med flørten å ha sex. Flørten ER formålet. Er dette vanskelig å forstå? Dette er mitt fjerde og siste forsøk på å forklare det.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv for meg som er non-monogam er ikke formålet med flørten å ha sex. Flørten ER formålet. Er dette vanskelig å forstå? Dette er mitt fjerde og siste forsøk på å forklare det.

Men flørt er seksuell/romantisk interaksjon med andre. Etter definisjonen. Hvorfor ønsker du å være seksuell/romantisk med andre enn partner og eventuelle mennesker du anser som potensielle sexpartnere?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (2 minutter siden):

De fleste har ikke masse minner om tilfeldige hyggelige samtaler, altså.

Da trenger de mer flørt i livet sitt. Jeg har mange gode slike minner. Hver for seg betyr de lite eller ingenting, men til sammen er de en integrert del av bakteppet i et godt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snok1 skrev (Akkurat nå):

Da trenger de mer flørt i livet sitt. Jeg har mange gode slike minner. Hver for seg betyr de lite eller ingenting, men til sammen er de en integrert del av bakteppet i et godt liv.

Vi trenger ikke mer flørt. Vi flørter masse med partner. Jeg flørter med mannen min hver dag. Derfor er vårt forhold levende og veldig seksuelt, etter flere år sammen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirke skrev (1 time siden):

Jeg regner med TS mener at mannen snakker med andre kvinner på fest, som var spørsmålet i den andre tråden. Og ja, det er helt greit for meg at mannen snakker med hvem han vil, fest eller ei.

Jeg foreslår at du tar en kikk i ordboken: 

Førting er en form for menneskelig samspill som uttrykker en seksuell eller romantisk interesse i en annen person. Det kan bestå i konversering, kroppsspråk eller lett fysisk kontakt. Det kan være ensidig eller gjensidig.

Anonymkode: fbbce...530

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (2 minutter siden):

Derfor er vårt forhold levende og veldig seksuelt, etter flere år sammen. 

Etter flere år, faktisk. Gratulerer. 
Jeg håper dere er og forblir lykkelige.

Helt ærlig, altså. Ingen ironi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (3 minutter siden):

Når man diskuterer om flørt er akseptabelt, så gjelder det ha en felles enighet om hva flørting er. De aller fleste synes hyggelige, varme og personlige samtaler er helt greit, men vi kaller ikke det flørting slik som deg 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Flørting er en form for menneskelig samspill som uttrykker en seksuell eller romantisk interesse i en annen person. Det kan bestå i konversering, kroppsspråk eller lett fysisk kontakt. Det kan være ensidig eller gjensidig.

Anonymkode: fbbce...530

Problemet er vel at dette kommer i ulike grader. Mistenker at de strengeste her inne ser for seg sexting og stryking på rumpa og lange, insisterende blikk og det som verre er. Men seksuell og romantisk interesse kan uttrykkes langt mer subtilt og "på gøy" enn det.

Anonymkode: b9023...646

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Problemet er vel at dette kommer i ulike grader. Mistenker at de strengeste her inne ser for seg sexting og stryking på rumpa og lange, insisterende blikk og det som verre er. Men seksuell og romantisk interesse kan uttrykkes langt mer subtilt og "på gøy" enn det.

Men HVORFOR skal du uttrykke seksuell interesse for andre enn partner?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man diskuterer om flørt er akseptabelt, så gjelder det ha en felles enighet om hva flørting er. De aller fleste synes hyggelige, varme og personlige samtaler er helt greit, men vi kaller ikke det flørting slik som deg 

Jeg tenker at det som faktisk skjer i situasjonen er viktigere enn den leksikale definisjonen. Jeg er ikke typen til å stoppe mid-sentence for å sjekke leksikonet. Jeg fortsetter å flørte der det er flørt og beveger meg videre der det ikke er mottak for flørt. Nice and easy does it. -Frank Sinatra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker at det som faktisk skjer i situasjonen er viktigere enn den leksikale definisjonen. Jeg er ikke typen til å stoppe mid-sentence for å sjekke leksikonet. Jeg fortsetter å flørte der det er flørt og beveger meg videre der det ikke er mottak for flørt. Nice and easy does it. -Frank Sinatra.

Men alle språklige diskusjoner baserer seg nettopp på felles forståelse av fenomenet man diskuterer. Man kan ikke bare finne på en egen definisjon og diskutere ut fra den - da blir det bare kaos. Du trenger heller ikke å stoppe mid-sentence. Sitat fra SNL har flere ganger blitt postet i denne tråden, men du velger likevel å overse definisjonen og lage din egen.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (9 minutter siden):

Men flørt er seksuell/romantisk interaksjon med andre. Etter definisjonen. Hvorfor ønsker du å være seksuell/romantisk med andre enn partner og eventuelle mennesker du anser som potensielle sexpartnere?

For oss går det helt fint. Vår relasjon er ikke basert på det romantiske eller seksuelle, selv om det er en del av vår relasjon. Vi kan fint dele et romantisk/"Seksuelt" øyeblikk med en utenforstående (i det offentlige rom) uten at det påvirker vårt forhold i det hele tatt. Jeg flørter gjerne med både kvinner og menn. Stort sett med venner som kjenner meg godt, en sjelden gang med en bekjent som jeg har en god tone med. Helt uten ønske eller intensjon om noe mer enn flørt der og da. 

Anonymkode: 55a54...21f

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Rosalilje84 skrev (4 minutter siden):

Men HVORFOR skal du uttrykke seksuell interesse for andre enn partner?

Fordi det er gøy! 

Jeg respekterer alle dere strenge og tenker at dere sikkert har gode grunner til å leve som dere gjør, men for min egen del høres det faen så kjedelig ut. Folk er forskjellige.

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er gøy! 

Jeg respekterer alle dere strenge og tenker at dere sikkert har gode grunner til å leve som dere gjør, men for min egen del høres det faen så kjedelig ut. Folk er forskjellige.

Tenker du på personen du flørter med, og denne personens partner? At det kanskje ikke er OK for dem at du viser seksuell interesse? Er det kjedelig å ha et godt, seksuelt rikt og romantisk forhold med EN person? Hva er det som er kjedelig med det?

Jeg har for øvrig flere ganger opplevd sånn flørting/sjekking "bare for gøy". Det er ikke noe særlig gøy for personer i forhold som ikke ønsker seksuell oppmerksomhet fra andre enn partner. Det ser også rart ut for utenforstående.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi kan fint dele et romantisk/"Seksuelt" øyeblikk med en utenforstående (i det offentlige rom) uten at det påvirker vårt forhold i det hele tatt. Jeg flørter gjerne med både kvinner og menn.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):
Rosalilje84 skrev (7 minutter siden):

Fordi det er gøy!

🌹Ikke sant!!🌹

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

🌹Ikke sant!!🌹

Så nå innrømmer du at det ER seksuelt, det du driver med. Hvorfor skrev du lengre opp at det IKKE var seksuelt?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...