Gå til innhold

Er det greit for deg at partneren din flørter med andre?

AnonymBruker

Er det greit for deg at partneren din flørter med andre?  

133 stemmer

1. 1. Er det greit for deg at partneren din flørter med andre?

• Ja
      45
    • Nei
      88

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Problemet er vel at dette kommer i ulike grader. Mistenker at de strengeste her inne ser for seg sexting og stryking på rumpa og lange, insisterende blikk og det som verre er. Men seksuell og romantisk interesse kan uttrykkes langt mer subtilt og "på gøy" enn det.

Anonymkode: b9023...646

Om noen tar på andre mennesker som ikke har bedt om det på en seksuell måte så er det overgrep, ikke flørting.

Om to stykker tar på hverandre på en seksuell måte (rumpa osv) på fest og den ene er opptatt så er det jo i samme landskap som utroskap, og langt forbi flørting.

Det finnes flørting som ikke er seksuell, og som foregår i blikk osv, dette er det ikke mulig å kontrollere alltid. De fleste vil kunne «bli tatt» for noe av en oversjalu partner om de har en flørtende væremåte som en del av sin natur.

Anonymkode: 1a898...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rosalilje84 skrev (1 minutt siden):

Tenker du på personen du flørter med, og denne personens partner? At det kanskje ikke er OK for dem at du viser seksuell interesse? Er det kjedelig å ha et godt, seksuelt rikt og romantisk forhold med EN person? Hva er det som er kjedelig med det?

Jeg har for øvrig flere ganger opplevd sånn flørting/sjekking "bare for gøy". Det er ikke noe særlig gøy for personer i forhold som ikke ønsker seksuell oppmerksomhet fra andre enn partner. Det ser også rart ut for utenforstående.

Seksuell interesse formidler ikke oppegående mennesker før de vet at den andre er mottakelig. Utover det: Lite å diskutere her, egentlig. Lev ditt liv som du lyster, så lever jeg mitt. 

Anonymkode: b9023...646

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi flørter ikke med andre. Vi flørter masse med hverandre, da 😏 

Anonymkode: 79aed...8b0

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (2 minutter siden):

Så nå innrømmer du at det ER seksuelt, det du driver med. Hvorfor skrev du lengre opp at det IKKE var seksuelt?

Jeg har skrevet at det ikke har sex som mål. Alle liker å bli sett, og når man blir tilstrekkelig personlig, er det alltid noen understrømmer som kommer i bevegelse. Det skjer hele dagen over hele verden. På jobben, på bussen, i treningsstudioet og i kassakøen.…..men sex er ikke en målsetting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flørt holder jeg meg unna i et forhold, og heller ikke mottakelig for det, da får de en kald skulder. Men det å være hyggelig mot andre som noen her beskriver som flørt, det er da bare koselig, men det er noe helt annet enn flørt meg 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (1 time siden):

Dersom jeg hadde flørtet med deg, ville du blitt glad, og du ville følt deg sett. Du ville ikke på noe tidspunkt følt at jeg sjekket deg opp. Det er ikke det jeg gjør. Jeg hadde bare flørtet. Du ville opplevd meg som hyggelig, varm og interessert uten å være pågående. 

Det kalles å være utadvendt, sosial og omgjengelig. Det er jeg uten at det er hint av flørting. 

Anonymkode: bb555...e65

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arild37 skrev (7 minutter siden):

Flørt holder jeg meg unna i et forhold, og heller ikke mottakelig for det, da får de en kald skulder. Men det å være hyggelig mot andre som noen her beskriver som flørt, det er da bare koselig, men det er noe helt annet enn flørt meg 

Det er jo viktig å belyse at det kan være nyanser i oppfattelse av hva som er flørt. Og at par som er i forhold må snakke sammen om hvor grensa går.

Jeg er ikke sjalu av meg, og grensa går ved fysisk kontakt (berøring eller kyssing). Eller hvis personen hadde hatt digital kontakt og sendt meldinger etc.

Har i jobb sammenheng vært vitne til at verdens fineste og utadvendte fyr fikk så mye telefonsamtaler fra dama i løpet av en jobbfest, som lurte på hva han gjorde og hvem som var der osv osv, at folk reagerte. Sjalusi er en ødeleggende ting. Han turte jo nesten ikke gå ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (17 minutter siden):

Jeg har skrevet at det ikke har sex som mål. Alle liker å bli sett, og når man blir tilstrekkelig personlig, er det alltid noen understrømmer som kommer i bevegelse. Det skjer hele dagen over hele verden. På jobben, på bussen, i treningsstudioet og i kassakøen.…..men sex er ikke en målsetting.

Jeg vil IKKE bli sett seksuelt på treningsstudio, takk. De fleste kvinner vil ikke bli sett seksuelt i slike settinger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (2 timer siden):

Å være vennskapelig er ikke flørt. Hvis du smiler og er hyggelig både mot bestemor på 80 og den unge hunken med sixpack, så er det vennskap. Gjør du derimot forskjell, og er mye mer hyggelig, fnisete osv mot hunken, er det fordi du er tiltrukket av ham - da er det ikke lenger vennskapelig/hyggelig.

Dette! 

Jeg har en litt sjalu partner som sa til meg for lenge siden at jeg var så flørtete og det gjorde han usikker og jeg måtte gå i meg selv, men så tenkte jeg for meg selv at «men jeg snakker jo på lik måte til pasienten min «Olga» på 84 som jeg gjør med den mannlige naboen, da er det ment som sosialt og vennskapelig og en morsom måte å være i verden på som gir folk ett smil rundt munnen Den delen av meg kan jeg ikke leve med å ikke få lov til å være..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo viktig å belyse at det kan være nyanser i oppfattelse av hva som er flørt. Og at par som er i forhold må snakke sammen om hvor grensa går.

Jeg er ikke sjalu av meg, og grensa går ved fysisk kontakt (berøring eller kyssing). Eller hvis personen hadde hatt digital kontakt og sendt meldinger etc.

Har i jobb sammenheng vært vitne til at verdens fineste og utadvendte fyr fikk så mye telefonsamtaler fra dama i løpet av en jobbfest, som lurte på hva han gjorde og hvem som var der osv osv, at folk reagerte. Sjalusi er en ødeleggende ting. Han turte jo nesten ikke gå ut.

Men da er han jo sammen med en psycho dame, og bør dumpe henne.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det kalles å være utadvendt, sosial og omgjengelig. Det er jeg uten at det er hint av flørting. 

Anonymkode: bb555...e65

Ikke helt. Det er mer varme, mer personlig interesse. Men altså ikke sjekking. Når jeg en sjelden gang sjekker er jeg ikke veldig subtil. Flørt ligger mye nærmere vennlighet enn sjekking. Sjekking er veldig eksplisitt målrettet, og er noe jeg svært sjelden bedriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hyggelig mot de fleste og smiler og ler litt ekstra sammen med menn jeg føler kjemi med.

Men jeg flørter jo ikke for det. Flørt er jo for å sjarmere noen slik at de evt. kan tenke seg å bli sammen med deg. Da er det gjerne blikk, ta på i tillegg.

Stor forskjell tenker jeg. 

Anonymkode: 7562f...dcd

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pentagon skrev (14 minutter siden):

Dette! 

Jeg har en litt sjalu partner som sa til meg for lenge siden at jeg var så flørtete og det gjorde han usikker og jeg måtte gå i meg selv, men så tenkte jeg for meg selv at «men jeg snakker jo på lik måte til pasienten min «Olga» på 84 som jeg gjør med den mannlige naboen, da er det ment som sosialt og vennskapelig og en morsom måte å være i verden på som gir folk ett smil rundt munnen Den delen av meg kan jeg ikke leve med å ikke få lov til å være..

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snok1 skrev (2 timer siden):

Dersom jeg hadde flørtet med deg, ville du blitt glad, og du ville følt deg sett. Du ville ikke på noe tidspunkt følt at jeg sjekket deg opp. Det er ikke det jeg gjør. Jeg hadde bare flørtet. Du ville opplevd meg som hyggelig, varm og interessert uten å være pågående. 

Det hadde ikke jeg tenkt om deg om du hadde flørtet med alle. Da hadde jeg bare tenkt du var teit.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (1 minutt siden):

Det hadde ikke jeg tenkt om deg om du hadde flørtet med alle. Da hadde jeg bare tenkt du var teit.

Ikke sant? Hvor "unik" og "sett" vil en kvinne føle seg når hun blir flørtet med av en mann som går rundt og flørter med alle?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, selvfølgelig ikke. 

Etter min (og min manns) definisjon er flørting at man ønsker noe mer enn vennskap. Dette handler mye om intensjon. Og det er selvfølgelig ikke greit. Ellers hadde vi ikke vært sammen.

Det er selvfølgelig lov å være hyggelig og grei mot andre, uavhengig av kjønn. At mannen min ler eller har det hyggelig i en setting der det er andre kvinner enn meg er selvfølgelig helt greit, men det er da altså ikke flørting.

Så, det kommer an på hva man også definerer som flørting.

Endret av SPOCA
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Irak skrev (3 minutter siden):

Rosalilje84 skrev (1 minutt siden):

Ikke sant? Hvor "unik" og "sett" vil en kvinne føle seg når hun blir flørtet med av en mann som går rundt og flørter med alle?

Jeg syns folk kverulerer voldsomt her. Flørt starter i det små. Man får en god tone og inviterer til "dans". Et blikk, et hint, et smil. Så merker man fort om folk er mottagelige eller ikke. Dersom vedkommende ikke er med på det avsluttes flørten umiddelbart. Men dersom den andre personen også deltar i dansen kan man balansere i grenseland for hva som er vennskap og noe mer intimt. Uten at man innvaderer eller trenger seg på. Så har man delt et øyeblikk med et annet menneske. Det er i grunn et fåtall som ønsker å delta og/eller klarer å fange opp nyansene her. Så det er ikke for alle. 

Anonymkode: 55a54...21f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Noen brukere påstår dette er greit for de fleste par. Er det greit for deg?

Anonymkode: fbbce...530

Først må du definere hva flørting er. Tenker du på ett hyggelig smil, en koselig kommentar og lignende er det greit. Tenker du på å sitte å nistirre på mennesker fordi du tror at det er flørting feks er det ikke greit. Jeg føler at definisjonen på flørting kan være så mye. Alt ifra å stryke noen over hånden forsiktig og uskyldig eller rett ut være ekkel. I mangel på bedre ord. Jeg er en person som det kan virke som flørter,men det er aldri meningen. Hender at folk også misforstår det å være en hyggelig og empatisk person som flørting også. Så syntes egentlig at det er veldig vanskelig å svare på uten at vi vet hva TS mener er flørting.

Endret av Rosa Gnom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg syns folk kverulerer voldsomt her. Flørt starter i det små. Man får en god tone og inviterer til "dans". Et blikk, et hint, et smil. Så merker man fort om folk er mottagelige eller ikke. Dersom vedkommende ikke er med på det avsluttes flørten umiddelbart. Men dersom den andre personen også deltar i dansen kan man balansere i grenseland for hva som er vennskap og noe mer intimt. Uten at man innvaderer eller trenger seg på. Så har man delt et øyeblikk med et annet menneske. Det er i grunn et fåtall som ønsker å delta og/eller klarer å fange opp nyansene her. Så det er ikke for alle. 

Anonymkode: 55a54...21f

Og de fleste setter pris på litt bekreftelse fra folk de liker eller ser på som attraktive eller hyggelige. Behøver ikke bety noe og er glemt i neste sekund. Enten det er på byen eller fest eller jobb.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (10 minutter siden):

Rosalilje84 skrev (8 minutter siden):

Helt enig.

Tydelig at man definerer flørting forskjellig. Jeg ser ingenting galt i å være hyggelig med alle, det både håper og forventer jeg at mannen min stort sett er (hvilket han er). Det handler om å være høflig. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...