Gå til innhold

Er det greit for deg at partneren din flørter med andre?

AnonymBruker

Er det greit for deg at partneren din flørter med andre?  

133 stemmer

1. 1. Er det greit for deg at partneren din flørter med andre?

• Ja
      45
    • Nei
      88

Anbefalte innlegg

Rosalilje84 skrev (Akkurat nå):

Flørting har en definisjon. Se, for eksempel, i store norske leksikon. Romantisk/erotisk lek mellom to personer. Hyggelig fremtoning og høflighet er ikke flørt.

Dette burde vært innlysende for folk i denne tråden.

Anonymkode: fbbce...530

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke sant? Men det er det jo ikke. Da legger jeg til grunn at de er drittsure til vanlig, og anser vanlig, hyggelig prat som noe ekstraordinært, altså flørting.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (4 minutter siden):

Vel. Hvis dere hadde vært i et selskap sammen, og du begynte å flørte vilt med en annen dame, ville jeg ha oppfattet deg som teit, og situasjonen som klein. Det går an å beherske seg blant andre mennesker, altså. Det ser dumt ut fra siden.

Du fortsetter med stråmenn.

Tenk på utroskap (ikke et tema).

Tenk på voldsstatistikken ( den sier vel at forhold er farligst)

Tenk på meg dersom jeg var tilstede og du utviser en oppførsel jeg ikke aner om du gjør, eller om jeg ville lagt merke til det..

Om du er ukomfortabel med å se andre flørte, bør du unngå sosiale lag. 

Hvem de flørter med burde ikke være et tema. 

Du virker trigget/sjalu på tanken av andre mennesker lever lykkelige liv ja. Ser du ikke selv hvordan du kasta deg over den personen i tråden som (i motsetning til deg) ikke sa noe negativt om hvordan andre velger å gjøre det, men forholdt seg til hi og svarte på hva som gjaldt innad i deres relasjon..

Hvor kommer behovet for å skulle belære andre om "men det er jo ikke normen" etc etc? Og hvor kommer behovet for å deretter "vinne" ved å trekke inn helt absurde eksempler..

Ha en fin og fordomsfri dag videre 😊 

Anonymkode: 01424...bc9

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (6 minutter siden):

Men hva er poenget med å FLØRTE med andre mennesker? Hvorfor ikke bare være vanlig hyggelig?

Poenget er nok like lenge som mennesker som flørter.

At du ikke ser det, betyr ikke at andre bør slutte med det 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fortsetter med stråmenn.

Tenk på utroskap (ikke et tema).

Tenk på voldsstatistikken ( den sier vel at forhold er farligst)

Tenk på meg dersom jeg var tilstede og du utviser en oppførsel jeg ikke aner om du gjør, eller om jeg ville lagt merke til det..

Om du er ukomfortabel med å se andre flørte, bør du unngå sosiale lag. 

Hvem de flørter med burde ikke være et tema. 

Du virker trigget/sjalu på tanken av andre mennesker lever lykkelige liv ja. Ser du ikke selv hvordan du kasta deg over den personen i tråden som (i motsetning til deg) ikke sa noe negativt om hvordan andre velger å gjøre det, men forholdt seg til hi og svarte på hva som gjaldt innad i deres relasjon..

Hvor kommer behovet for å skulle belære andre om "men det er jo ikke normen" etc etc? Og hvor kommer behovet for å deretter "vinne" ved å trekke inn helt absurde eksempler..

Ha en fin og fordomsfri dag videre 😊 

Jeg er ikke ukomfortabel, jeg bare synes det er teit. Det eksisterer enkelte sosiale normer, for eksempel at man ikke gnir seg mot/berører erotisk eller kommenterer "den fine rumpa" til sekretæren når kona står ved siden av. Sosiale normer er en ting, enten du vil eller ikke. Og du vil bli oppfattet deretter hvis du måååå ha oppmerksomhet fra alle attraktive personer av motsatt kjønn, selv om du har partner.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er nok like lenge som mennesker som flørter.

At du ikke ser det, betyr ikke at andre bør slutte med det 😅

Jeg driter i hva andre gjør. Jeg bare forstår ikke behovet for å flørte (altså, inngå i romantisk/seksuell lek med andre mennesker enn partner). Hvorfor være seksuelle med andre enn partner, forutsatt at man lever i et monogamt forhold?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Gi et eksempel på hvordan denne "flørtingen" pleier å utspille seg.

Jeg gjorde det litt lengre opp i tråden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja ser ut som enkelte tror at normal vennlighet og høflighet er flørting, da er det jo ikke rart de tenker flørting ikke er noe problem 

Anonymkode: 7123c...82d

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (1 minutt siden):

du vil bli oppfattet deretter hvis du måååå ha oppmerksomhet fra alle attraktive personer av motsatt kjønn,

Så utrolig barnslig og uvitende kommentar. 

Jeg bruker ikke sminke og ville trolig blitt kåret til minst sannsynlig ikkemonogam av dem som ser meg utenifra. Først når en person (ikke utseendet og ikke nødvendigvis motsatt kjønn) har vist seg å være et godt menneske med kvaliteter jeg setter pris på, kunne jeg flørtet med noen.  

Hvis vi skulle forholdt oss til "fastsatte sosiale koder", ville ikke si og jeg kunne brukt stemmen vår til å være uenig her på nett.

Det du beskriver er seksuelle handlinger og trakassering, ikke flørt. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det du beskriver høres mer ut som vanlig vennlighet, ikke flørting 

Ikke helt. Det er vennlig, men det er mer varme og genuin interesse enn et vennlig passiar. Vi snakker om andre ting enn renta og robotstøvsugere. Vi er personlige og varmen er skrudd på.

Men det har ikke et seksuelt mål. Vi sjekker ikke. Vi er ikke pågående, og folk som ikke er mottakelige for flørt går vi fort forbi.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (3 minutter siden):

Jeg gjorde det litt lengre opp i tråden.

Flørting er en form for menneskelig samspill som uttrykker en seksuell eller romantisk interesse i en annen person. Det kan bestå i konversering, kroppsspråk eller lett fysisk kontakt. Det kan være ensidig eller gjensidig.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (10 minutter siden):

Nettopp. Og da stiller jeg spørsmålet ved hvor uspiselige mange her er, hvis de mener de FLØRTER når de utviser normal vennlighet. Hvor sure er de til vanlig?

Men hva har det å si da? Hvis folk er lykkelig. Jeg synes du legger fryktelig mye i dette. Hvis du ikke liker det så si til vedkommende ikke snakk med meg. Jeg synes det er hyggelig. Etter 20 år i samme forhold så er det godt å bli sett av andre og. At ja jeg fortsatt er artig å snakke med. Ikke bare noe mannen min sier. 

for meg så ser det ut som du har opplevd noe. Jeg har bare hatt gode erfaringer med det. Så ikke legg din usikkert over på andre. 

Anonymkode: c03cf...a49

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (1 minutt siden):

Ikke helt. Det er vennlig, men det er mer varme og genuin interesse enn et vennlig passiar. Vi snakker om andre ting enn renta og robotstøvsugere. Vi er personlige og varmen er skrudd på.

Men det har ikke et seksuelt mål. Vi sjekker ikke. Vi er ikke pågående, og folk som ikke er mottakelige for flørt går vi fort forbi.

Da har du en personlig definisjon på flørting som er utenfor den faktiske definisjonen. Selv flørter jeg ikke i forhold, men etter din definisjon så gjør jeg nok det 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flørting er en form for menneskelig samspill som uttrykker en seksuell eller romantisk interesse i en annen person. Det kan bestå i konversering, kroppsspråk eller lett fysisk kontakt. Det kan være ensidig eller gjensidig.

Jeg håper dette er oppklarende for folk her som er usikker på betydningen av ordet flørting.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (13 minutter siden):

SNL: https://snl.no/flørt

Flørt er romantisk eller erotisk lek mellom to personer, står det. Hvorfor leker dere romantisk/erotisk med en person dere ikke ønsker å ha noe med å gjøre?

Åh, vi liker å være i selskap med folk som kan motta varme og som sender varme tilbake.

Vi har ikke som mål å ha sex med dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemte nei, men føler det ikke er enten eller. Kommer an på hva man legger i flørting og om partneren er sånn mot alle eller bare noen få. Er han f eks raus med komplimenter til alle og begge kjønn, også i mitt nærvær, er det helt innafor. Men sitter han i skjul, f eks på chat/meldinger, og forteller ei hvor heit hun er er det no go.

Anonymkode: 73a38...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da har du en personlig definisjon på flørting som er utenfor den faktiske definisjonen. Selv flørter jeg ikke i forhold, men etter din definisjon så gjør jeg nok det 

Er ikke det herlig! Kanskje har vi flørtet på en sommerfest, og vi har et vagt, men hyggelig minne om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så utrolig barnslig og uvitende kommentar. 

Jeg bruker ikke sminke og ville trolig blitt kåret til minst sannsynlig ikkemonogam av dem som ser meg utenifra. Først når en person (ikke utseendet og ikke nødvendigvis motsatt kjønn) har vist seg å være et godt menneske med kvaliteter jeg setter pris på, kunne jeg flørtet med noen.  

Hvis vi skulle forholdt oss til "fastsatte sosiale koder", ville ikke si og jeg kunne brukt stemmen vår til å være uenig her på nett.

Det du beskriver er seksuelle handlinger og trakassering, ikke flørt. 

Å innlede seksuell/romantisk lek med en annen person, er ikke trakassering eller seksuell handling. Det er flørt, jf. definisjon. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (6 minutter siden):

Jeg er personlig med venner og kolleger. Men det er altså ikke flørt. Det er vennskap/hyggelig prat. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hva man legger i flørt. Noen mener jo at å bare gi et smil til noen av motsatte kjønn er flørt, liksom... Men jeg synes sexting, "vennekyssing" og lignende ikke er innafor. Komplimenter på sosiale medier er jo ikke utroskap alene, men jeg synes "siklekommentarer"  (mtp ordbruk og emojis) er upassende når den ene eller begge er i et forhold med noen andre.

Anonymkode: fcf5d...3da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...