Gå til innhold

Er det greit for deg at partneren din flørter med andre?

AnonymBruker

Er det greit for deg at partneren din flørter med andre?  

124 stemmer

1. 1. Er det greit for deg at partneren din flørter med andre?

• Ja
      42
    • Nei
      82

Anbefalte innlegg

Noen brukere påstår dette er greit for de fleste par. Er det greit for deg?

Anonymkode: fbbce...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer veldig an på hvordan man definerer flørting. Men ja, til en grad er greit for meg. 

Anonymkode: be723...13e

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! Det er absolutt ikke greit. 

Det kan kanskje være vanskelig av og til å se forskjellen på flørting og vennskapelighet pga sjalusi og usikkerhet. Men i utgangspunktet vil jeg reagere veldig kraftig dersom partneren min flørter med andre. 

Anonymkode: 94ebf...04c

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel an på hva man legger i flørting. Mange mennesker er hyggelige og vennskapelig flørtete mot begge kjønn, det er det sosialt beste å gjøre om man vil ha nettverk og venner. Dette betyr ikke at man legger no seksuelt i det.

Folk som er sjalu fordi partner er godt likt og har det gøy med andre, vil lage unødig mye problemer for seg selv.

Anonymkode: 1a898...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg ikke likt. Flørting er noe av essensen av det jeg tenker et kjærestepar gjør med hverandre. Det får meg til å føle meg spesiell. Hadde han flørta med alle, så hadde jeg ikke følt meg noe særlig spesiell. Det er meg. Hva andre velger å gjøre får være opp til dem. 

Endret av Irak
  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi flørter vilt begge to, og koser oss i selskap med andre. Ser ikke problemet med det. Vi unner begge to den andre å ha det hyggelig.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Det er fullstendig unødvendig å flørte med andre når man har partner. Flørt har som formål å ha det gøy intimt/bli bedre kjent med tanke på en relasjon (enten sex eller forhold) og så videre. Det er ikke nødvendig å flørte med andre når man allerede har partner. Hadde flere heller flørtet med egen partner enn med andre, ville flere forhold ha bestått, og man ville ha unngått en del utroskap. Vann gresset hjemme, i stedet for å lete etter grønnere gress andre steder. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (2 minutter siden):

Vi flørter vilt begge to, og koser oss i selskap med andre. Ser ikke problemet med det. Vi unner begge to den andre å ha det hyggelig.

Men dere har åpent forhold. De fleste har det ikke. Flørting med andre kan også forvirre folk rundt - hvorfor gjør vedkommende det, har vedkommende problemer i forholdet? Flørtingen kan også forlede dem som blir flørtet med - de tror at du er interessert, mens du i realiteten kun er oppmerksomhetssyk.

• Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kommer vel an på hva man legger i flørting. Mange mennesker er hyggelige og vennskapelig flørtete mot begge kjønn, det er det sosialt beste å gjøre om man vil ha nettverk og venner. Dette betyr ikke at man legger no seksuelt i det.

Folk som er sjalu fordi partner er godt likt og har det gøy med andre, vil lage unødig mye problemer for seg selv.

Anonymkode: 1a898...798

Å være vennskapelig er ikke flørt. Hvis du smiler og er hyggelig både mot bestemor på 80 og den unge hunken med sixpack, så er det vennskap. Gjør du derimot forskjell, og er mye mer hyggelig, fnisete osv mot hunken, er det fordi du er tiltrukket av ham - da er det ikke lenger vennskapelig/hyggelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (Akkurat nå):

Men dere har åpent forhold. De fleste har det ikke. Flørting med andre kan også forvirre folk rundt - hvorfor gjør vedkommende det, har vedkommende problemer i forholdet? Flørtingen kan også forlede dem som blir flørtet med - de tror at du er interessert, mens du i realiteten kun er oppmerksomhetssyk.

I praksis betyr det ingenting. Vi puler ikke rundt og bruker ikke vanlige sosiale rammer til å leke etter sexpartnere. Vi bare flørter. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (Akkurat nå):

I praksis betyr det ingenting. Vi puler ikke rundt og bruker ikke vanlige sosiale rammer til å leke etter sexpartnere. Vi bare flørter. 

Jo, det betyr noe. Dere er ikke seksuelt eksklusive, og da er det mer naturlig for dere å flørte med andre. For monogame personer er det ofte slik at vi ønsker å holde flørtingen til vår egen partner, og ser ikke poenget med å flørte seksuelt med andre mennesker. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Nei! Det er absolutt ikke greit. 

Det kan kanskje være vanskelig av og til å se forskjellen på flørting og vennskapelighet pga sjalusi og usikkerhet. Men i utgangspunktet vil jeg reagere veldig kraftig dersom partneren min flørter med andre. 

Anonymkode: 94ebf...04c

Vennskapelighet er for meg noe annet. Blid og hyggelig forventer jeg at han er med alle, uavhengig av utseende eller sosial status. 

Flørting for meg går på det emosjonelle og kognitive, og for meg er det et klart skille her. 

Flørting og kurtisering er det som kan skape magi i vår relasjon mellom oss, og kan styrke det emosjonelle båndet hos oss som et par. Et sterkt emosjonelt bånd ser jeg på som veldig viktig. Det for meg er trygghet i forhold til partneren min. At han viser meg at jeg kan stole på han. Tar han ikke det på alvor så er han ingen partner for meg. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (10 minutter siden):

Jo, det betyr noe. Dere er ikke seksuelt eksklusive, og da er det mer naturlig for dere å flørte med andre. For monogame personer er det ofte slik at vi ønsker å holde flørtingen til vår egen partner, og ser ikke poenget med å flørte seksuelt med andre mennesker. 

Dette er irrelevant av grunnen jeg ga deg over. Selv om vi er non-monogame, ser vi ikke alle som potensielle sexpartnere. Vi er svært selektive, både på personer og på hvilke sosiale settinger som er passende for å se etter partner. Det siste er nesten ingen.

Flørting har altså i 99% av tilfellene ingen mål ut over å flørte. Vi har det bare hyggelig med andre mennesker og skrur på varmen. 
Jeg flørter på en HELT annen måte med min partner, hun vet VELDIG godt forskjellen.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er flørt og hva er det å være hyggelig og omgjengelig? Kan være vanskelig å avgjøre. Er også forskjeller på hva vi "tåler" av omgjengelighet fra partnerene våre. Hvis man er sjalu, eller har relasjonsutfordringer, så bør partneren være var overfor dette, og ikke drive å være ekstra hyggelig med andre av motsatt kjønn. 

Anonymkode: 5247b...15e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint for oss. Mannen min var på jobbreise og ble lagt an på av en dame på et utested. Jeg ble så glad på hans vegne. 🤣

Vi vet hvor vi har hverandre og er ikke sjalu.

Anonymkode: 55a54...21f

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt greit. En god flørt er en skikkelig boost for selvtilliten, og er noe man kan ta med seg tilbake i forholdet.

Anonymkode: 14e0f...034

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, det er helt greit. En god flørt er en skikkelig boost for selvtilliten, og er noe man kan ta med seg tilbake i forholdet.

Anonymkode: 14e0f...034

Og kan være en skikkelig farlig greie når menn tror en dame flørter med dem, når hun i virkeligheten ikke er interessert. Man leker med ilden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på definisjonen, men generelt mener jeg ja. Flørting gir energi i hverdagen og det unner jeg henne.

Anonymkode: b9023...646

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (6 minutter siden):

Og kan være en skikkelig farlig greie når menn tror en dame flørter med dem, når hun i virkeligheten ikke er interessert. Man leker med ilden.

Ikke omvendt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (3 minutter siden):

Ikke omvendt?

Nei, det er ikke vanlig at en dame utøver grov vold mot en mann fordi hun har misforstått hans hensikt med flørting. Det er heller ikke vanlig at det i voldtektssaker der fornærmede er mann og tiltalte kvinne, blir fremhevet at "han har jo flørtet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...