AnonymBruker Skrevet 19. februar #1 Skrevet 19. februar Hvordan fordelte dere fellesperioden, og endte dere opp med å gjøre det annerledes enn planlagt etter barnet var født?? Anonymkode: 366b2...e8d
AnonymBruker Skrevet 19. februar #2 Skrevet 19. februar Jeg (mor) tok hele fellesperioden. Anonymkode: 605f1...50c 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar #3 Skrevet 19. februar Mor tok 7 måneder permisjon, far tok 5. Anonymkode: 87eb0...97a
AnonymBruker Skrevet 19. februar #4 Skrevet 19. februar Jeg tok hele. Vi delte heller på den ulønnede permisjonen 😊 Jeg hadde 11 måneder, far 6 måneder. Anonymkode: 415dc...cd7 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar #5 Skrevet 19. februar Jeg tok hele fellesperioden begge ganger, og glad for det. Hadde vært ekstremt styrete for begge foreldre å gjøre det noe annerledes på grunn av amming. Med første: jeg tok hele fellesperioden + ferie + en måned ulønnet før far tok sin kvote + ferie Med andre: jeg tok hele fellesperioden + min ferie + to måneder ulønnet før far tok sin kvote + to måneder ulønnet + noe ferie Første begynte i barnehagen ved 13 måneder, andre ved 18 måneder. Anonymkode: 5ca0c...aa6 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar #6 Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tok hele. Vi delte heller på den ulønnede permisjonen 😊 Jeg hadde 11 måneder, far 6 måneder. Anonymkode: 415dc...cd7 Hvor lang ulønnet tok dere? og når i selve permisjonen tok dere den? Anonymkode: 366b2...e8d
AnonymBruker Skrevet 19. februar #7 Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvor lang ulønnet tok dere? og når i selve permisjonen tok dere den? Anonymkode: 366b2...e8d Jeg tok vel 3 måneder og han 2? Husker ikke helt. Hadde 100% uttak pluss fire uker ferie hver, resten var ulønnet. Jeg tok mammaperm+ ferie+ fellesperioden+ ulønnet, så tok far pappaperm+ ferie+ ulønnet. Anonymkode: 415dc...cd7
AnonymBruker Skrevet 19. februar #8 Skrevet 19. februar Jeg tok mesteparten av fellesperioden begge gangene, som planlagt. Mannen min tok mer ulønnet permisjon enn meg (jeg tjener bedre enn ham, så det lønte seg for oss). Vi var hjemme nøyaktig like lenge første gang, og jeg var totalt sett hjemme en måned lenger enn ham andre gang (9 mnd på meg og 8 på ham). Jeg Anonymkode: 918d1...d67
AnonymBruker Skrevet 19. februar #9 Skrevet 19. februar Jeg tar hele fellesperioden, samt en uke ulønnet hver måned hele min permisjon, for å dele opp den ulønnede. Han tar sin permisjon+ de resterende ulønnede. Jeg tjener (desverre) mest, så han får mest hjemmetid. Han leter etter ny jobb, så hvis det skjer og han øker i lønn blir det mer ulønnet på meg. Desemberbaby, 11 mnd hjemme på meg, 7 på far. Anonymkode: a7caa...76b 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar #10 Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg tar hele fellesperioden, samt en uke ulønnet hver måned hele min permisjon, for å dele opp den ulønnede. Han tar sin permisjon+ de resterende ulønnede. Jeg tjener (desverre) mest, så han får mest hjemmetid. Han leter etter ny jobb, så hvis det skjer og han øker i lønn blir det mer ulønnet på meg. Desemberbaby, 11 mnd hjemme på meg, 7 på far. Anonymkode: a7caa...76b Hvilken innvirkning har det på rettigheter osv med en uke ulønnet hver måned, og måtte du avtale dette med arbeidsgiver først? (helt grønn på forskjellige kombinasjoner,. 👋 ) Anonymkode: 366b2...e8d
AnonymBruker Skrevet 19. februar #11 Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvilken innvirkning har det på rettigheter osv med en uke ulønnet hver måned, og måtte du avtale dette med arbeidsgiver først? (helt grønn på forskjellige kombinasjoner,. 👋 ) Anonymkode: 366b2...e8d Nei, man har rett på ulønnet permisjon når man mangler barnepass, men jeg var i dialog med arbeidsgiver fra graviditeten ble oppdaget. For de spiller det jo ingen rolle om jeg tar ukene mine fordelt eller samlet Det er noe med at man mister sykepengerrettigheter etter x antall uker ulønnet på rad, men jeg husker ikke hvor mange. Navs chat og forsåvidt fbside for foreldrepenger gir raske og gode svar Anonymkode: a7caa...76b
AnonymBruker Skrevet 19. februar #12 Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, man har rett på ulønnet permisjon når man mangler barnepass, men jeg var i dialog med arbeidsgiver fra graviditeten ble oppdaget. For de spiller det jo ingen rolle om jeg tar ukene mine fordelt eller samlet Det er noe med at man mister sykepengerrettigheter etter x antall uker ulønnet på rad, men jeg husker ikke hvor mange. Navs chat og forsåvidt fbside for foreldrepenger gir raske og gode svar Anonymkode: a7caa...76b Tusen takk for svar ❤️ Anonymkode: 366b2...e8d
AnonymBruker Skrevet 19. februar #13 Skrevet 19. februar Jeg tar hele fellesperioden og ulønnet når han skulle hatt sin pappaperm. Han er selvstendig næringsdrivende og vi får inn like mye penger på at han jobber + jeg tar ulønnet, som vi ville gjort om jeg jobbet og han tok perm. Skulle gjerne fått overført fedrekvoten til meg, men sånn vil staten ha det… Anonymkode: f8871...395
AnonymBruker Skrevet 19. februar #14 Skrevet 19. februar Jeg tok hele fellesperioden (mor) Anonymkode: e140f...bcf
AnonymBruker Skrevet 19. februar #15 Skrevet 19. februar Vi var hjemme akkurat like lenge, ca 8 mnd hver. Jeg hadde spart opp mye ferie. Han tok mesteparten av felles+ulønnet, siden jeg tjener mye mer enn han. Anonymkode: 0a2c5...4f6
AnonymBruker Skrevet 19. februar #16 Skrevet 19. februar Vi delte 10 uker til meg og 6 til far. Vi skulle også dele ulønnet perm som vi måtte ta i 4 måneder. Når barnet kom og fars perm startet så angret han på det og ville helst jobbe, så endte med at jeg tok all ulønnet. Han tok farskvoten + de 6 fra felleskvoten men vi endte med å endre litt underveis så vi tok litt gradert en periode (halve uka hver). Jeg har fleksibel jobb og 2 timer ammefri så gikk greit å fortsette å amme selv om han gikk ut i perm når baby fremdeles ble ammet en del. Baby var vel 7-8 mnd så hadde innført fast føde også. Anonymkode: 1f1c0...05e
AnonymBruker Skrevet 19. februar #17 Skrevet 19. februar Vi delte foreldrepermisjonen 50/50 og hadde 59 uker, så litt over 6 mnd hver. Det funket helt supert! Anonymkode: 1ab77...488 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar #18 Skrevet 19. februar første tok jeg 80%lønn og var hjemme ekstra, far tok ikke permisjon. andre startet jeg i jobb etter mine obligatoriske 16 ukers. far tok hele fellesperioden og sin del. jeg jobbet natt så var mye hjemme uansett. tredje tok jeg mesteparten av fellesperioden, tror far hadde tre uker + sin del. Anonymkode: aa726...a91
Anononyma Skrevet 19. februar #19 Skrevet 19. februar Jeg hadde hele felles med første barnet, far tar hele felles med andre barnet
AnonymBruker Skrevet 19. februar #20 Skrevet 19. februar Vi delte helt på midten. Syntes det var deilig å komme ut i verden igjen etter min perm+halve fellesen. Anonymkode: 88a3d...420 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå