AnonymBruker Skrevet 20. februar #21 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ja alle familiemedlemmer på sin manns side. Anonymkode: 720d4...b3a Da hadde jeg invitert alle slik dere pleier, men ikke disse to. 😊 Hva sier andre i din manns familie om hvordan hun holder på? Anonymkode: 76eeb...cdd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #22 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (På 19.2.2025 den 8.53): Saken er den at min svoger og kona har sluttet å invitere oss til deres barns bursdager. Vi blir invitert sporadiske år, når det passer dem, men oftere og oftere er det slik at vi blir faset ut. Måten det gjøres på, er at de feirer sammen med hennes søster og familie når de er på besøk (de bor på en annen kant av landet) Da slår de gjerne sammen søsterens barn og eget barn for å feire. Sånn har det vært med to av barna. Vi har pleid å blitt invitert til den minste, men i år ble hun plutselig feiret sammen med en fetter nå i vinterferien da søsteren var på besøk, til tross for at hun selv har bursdag i april. Vi skjønner jo at vi ikke er ønsket. De har alltid blitt invitert til våre barns bursdager da de var små, da har vi vært hele familien og vi har invitert mine søsken, foreldre og hans bror med familie. Vi er en stor gjeng, men synes det er hyggelig når alle i familien er samlet til en bursdagsfeiring. I år tenker jeg å gjøre en vri. Vi har voksne barn nå, men min yngste sønn blir 18 til sommeren. Da har jeg lyst til å invitere bare min side av familien, med samme unnskyldning som dem, at vi "feirer sammen med" min søsters ungdom som også fyller år den måneden. Min mann er jo ikke helt enig i dette, men jeg ser at han også stiller seg veldig uforstående til hvorfor broren og kona gjør som de gjør. Når vi spør om de skal feire, så svarer de at de har planer om å ha oss på middag seinere. Det skjer jo aldri, så jeg forstår ikke hvorfor det gjør dette. Jeg mener at vi kan prøve dette i år, og se hvordan de reagerer. Jeg vet det er barnslig, fryktelig barnslig, men jeg er så lei av denne oppførselen. At min svigerinne aldri har vært fan av oss, har vært tydelig fra dag en. Men vi har aldri tatt noe opp med henne, for det hadde ikke kommet noe godt ut av det. Jeg har sett hvordan hun har reagert på andre som har gjort det. Og hun tar ingenting til seg. Jeg trenger litt innspill her rett og slett. Anonymkode: 720d4...b3a Det er ikke din del av familien, ønsker mannen din de med så inviterer dere de og. Kanskje han syns det er vondt å ikke bli invitert, men ønsker å gjøre hans del for at de møtes. Kanskje mannen din kan snakke med broren sin. Anonymkode: cb39c...3a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #23 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (På 19.2.2025 den 9.00): Det har ikke vært vinterferie noe sted i landet ennå. Ellers tenker jeg at det er teit av deg å ikke heve deg over dette, det er jo like mye ungene du straffer som svogeren din. Også må mannen din få deale med dette, det er hans bror. Anonymkode: 158de...fc7 Vinterferien her jeg bor er snart over 🙄 Anonymkode: cb39c...3a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #24 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (På 19.2.2025 den 9.00): Det har ikke vært vinterferie noe sted i landet ennå. Ellers tenker jeg at det er teit av deg å ikke heve deg over dette, det er jo like mye ungene du straffer som svogeren din. Også må mannen din få deale med dette, det er hans bror. Anonymkode: 158de...fc7 Er vinterferie her på møre😂 Anonymkode: 2a262...445 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #25 Del Skrevet 20. februar Skjønner ikke hvorfor du skal prøve å reparere din egen stolthet på en måte som kun går ut over dine egne barn. Selv om man slår seg sammen kan man invitere begge sider av familiene, de eneste som taper på at dere ikke gjør det er bursdagsbarna som får færre gaver. That's it, det er det eneste tapet. Anonymkode: bb8eb...745 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #26 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Da hadde jeg invitert alle slik dere pleier, men ikke disse to. 😊 Hva sier andre i din manns familie om hvordan hun holder på? Anonymkode: 76eeb...cdd alle kjenner til hvordan hun er, og de er ikke særlig fan av henne. Anonymkode: 720d4...b3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #27 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke din del av familien, ønsker mannen din de med så inviterer dere de og. Kanskje han syns det er vondt å ikke bli invitert, men ønsker å gjøre hans del for at de møtes. Kanskje mannen din kan snakke med broren sin. Anonymkode: cb39c...3a2 ja han har snakket med sin bror, men får ingen fornuftig svar. Så vi har bare gitt opp akkurat det. Anonymkode: 720d4...b3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #28 Del Skrevet 20. februar De det går mest utover er barna. Ville hevet meg over det og latt de styre med sitt. Ingen grunn til å bruke samme "straff" tilbake. Anonymkode: 734a5...15a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #29 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (På 19.2.2025 den 8.53): Saken er den at min svoger og kona har sluttet å invitere oss til deres barns bursdager. Vi blir invitert sporadiske år, når det passer dem, men oftere og oftere er det slik at vi blir faset ut. Måten det gjøres på, er at de feirer sammen med hennes søster og familie når de er på besøk (de bor på en annen kant av landet) Da slår de gjerne sammen søsterens barn og eget barn for å feire. Sånn har det vært med to av barna. Vi har pleid å blitt invitert til den minste, men i år ble hun plutselig feiret sammen med en fetter nå i vinterferien da søsteren var på besøk, til tross for at hun selv har bursdag i april. Vi skjønner jo at vi ikke er ønsket. De har alltid blitt invitert til våre barns bursdager da de var små, da har vi vært hele familien og vi har invitert mine søsken, foreldre og hans bror med familie. Vi er en stor gjeng, men synes det er hyggelig når alle i familien er samlet til en bursdagsfeiring. I år tenker jeg å gjøre en vri. Vi har voksne barn nå, men min yngste sønn blir 18 til sommeren. Da har jeg lyst til å invitere bare min side av familien, med samme unnskyldning som dem, at vi "feirer sammen med" min søsters ungdom som også fyller år den måneden. Min mann er jo ikke helt enig i dette, men jeg ser at han også stiller seg veldig uforstående til hvorfor broren og kona gjør som de gjør. Når vi spør om de skal feire, så svarer de at de har planer om å ha oss på middag seinere. Det skjer jo aldri, så jeg forstår ikke hvorfor det gjør dette. Jeg mener at vi kan prøve dette i år, og se hvordan de reagerer. Jeg vet det er barnslig, fryktelig barnslig, men jeg er så lei av denne oppførselen. At min svigerinne aldri har vært fan av oss, har vært tydelig fra dag en. Men vi har aldri tatt noe opp med henne, for det hadde ikke kommet noe godt ut av det. Jeg har sett hvordan hun har reagert på andre som har gjort det. Og hun tar ingenting til seg. Jeg trenger litt innspill her rett og slett. Anonymkode: 720d4...b3a Vi feirer ikke bursdager med storfamilie når ungene blir så store… tror det er ganske vanlig. Regner ikke med noen har blitt fornærmet 😅 Anonymkode: 742d7...334 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå