Gå til innhold

Jeg er i ferd med å gjøre noe veldig barnslig.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Saken er den at min svoger og kona har sluttet å invitere oss til deres barns bursdager. Vi blir invitert sporadiske år, når det passer dem, men oftere og oftere er det slik at vi blir faset ut. Måten det gjøres på, er at de feirer sammen med hennes søster og familie når de er på besøk (de bor på en annen kant av landet) Da slår de gjerne sammen søsterens barn og eget barn for å feire. Sånn har det vært med to av barna. Vi har pleid å blitt invitert til den minste, men i år ble hun plutselig feiret sammen med en fetter nå i vinterferien da søsteren var på besøk, til tross for at hun selv har bursdag i april. Vi skjønner jo at vi ikke er ønsket. 

De har alltid blitt invitert til våre barns bursdager da de var små, da har vi vært hele familien og vi har invitert mine søsken, foreldre og hans bror med familie. Vi er en stor gjeng, men synes det er hyggelig når alle i familien er samlet til en bursdagsfeiring. I år tenker jeg å gjøre en vri. Vi har voksne barn nå, men min yngste sønn blir 18 til sommeren. Da har jeg lyst til å invitere bare min side av familien, med samme unnskyldning som dem, at vi "feirer sammen med" min søsters ungdom som også fyller år den måneden. Min mann er jo ikke helt enig i dette, men jeg ser at han også stiller seg veldig uforstående til hvorfor broren og kona gjør som de gjør. Når vi spør om de skal feire, så svarer de at de har planer om å ha oss på middag seinere. Det skjer jo aldri, så jeg forstår ikke hvorfor det gjør dette. Jeg mener at vi kan prøve dette i år, og se hvordan de reagerer. 

Jeg vet det er barnslig, fryktelig barnslig, men jeg er så lei av denne oppførselen. At min svigerinne aldri har vært fan av oss, har vært tydelig fra dag en. Men vi har aldri tatt noe opp med henne, for det hadde ikke kommet noe godt ut av det. Jeg har sett hvordan hun har reagert på andre som har gjort det. Og hun tar ingenting til seg. 

Jeg trenger litt innspill her rett og slett. 

Anonymkode: 720d4...b3a

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det har ikke vært vinterferie noe sted i landet ennå. 

Ellers tenker jeg at det er teit av deg å ikke heve deg over dette, det er jo like mye ungene du straffer som svogeren din. 

Også må mannen din få deale med dette, det er hans bror. 

Anonymkode: 158de...fc7

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er enig med deg at dette er barnslig og skjønner følelsene dine oppi her. Men hvem går dette her utover da? Barna. Hvis dere også utestenger den delen av familien, så lærer dere barna at det er greit å ekskludere. (De er kanskje store nå, men de blir likevel påvirket). 

Du sier at du aldri har snakket med henne om det fordi hun ikke tar noe til seg. Men du MÅ jo gjøre det! Jeg hadde blitt rimelig forbanna hadde jeg vært i dine sko, men jeg hadde i det minste prøvd å ta det opp først. Jeg synes ikke noe om oppførselen til søsteren og svogeren din! 

Anonymkode: 087b7...acc

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ellers tenker jeg at det er teit av deg å ikke heve deg over dette, det er jo like mye ungene du straffer som svogeren din. 

Det er vinterferie her på Sørlandet jo. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er vinterferie nå her jeg bor i alle fall

Anonymkode: 164e0...fd7

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er vinterferie for mange i inneværende uke.

Anonymkode: 726c0...83d

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig, det høres veldig barnslig ut. I tillegg til at det er passiv aggressivt og meget lite løsningsorientert. Dessuten rammer det ikke svigersøsteren din, som du ønsker å 'ta', men resten av familien. Kunne aldri falt meg inn å synke ned på noens nivå, har høyere selvrespekt enn som så. 

Anonymkode: ddc11...8a2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, det er barnslig, og slik du beskriver det så vil heller ikke din svoger og svigerinne bry seg ? 🤷‍♀️

Å ikke bli bedt i bursdag til familiemedlemmer man uansett ikke ønsker å omgås noe særlig betyr jo ingenting annet enn at man slipper et kjipt selskap og å måtte kjøpe gave, så den eneste du straffer her er jo din egen unge, som får en gave mindre. 😆

Anonymkode: 079a0...570

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Familier har forskjellige måter/tradisjoner for feiring av fødselsdager. Hvilke voksne mennesker er sure og hevngjerrige fordi de ikke alltid blir bedt i et barns fødselsdag? Hva med å akseptere at denne familien har som tradisjon å feire med søster/svogers familie når det kar seg gjøre? 

Videre, hva med å la sønnen sin selv velge sine gjester? Han blir tross alt voksen, og trenger ikke at hans barnslige, furtne mor ødelegger dagen/selskapet. 

Anonymkode: 3e73f...a0d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ehh, det er det vel!

Anonymkode: 3a81b...ef5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva mener du? Her jeg bor har alle barna vinterferie inneværende uke. 

Anonymkode: cf9cb...559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om mener generelt skal deale med bursdagsfeiringer så tror jeg ikke det hadde vært mange selskap og invitasjoner.

Til ts så vil jeg si at jeg er så barnslig at jeg hadde ikke invitert dem😅

Anonymkode: 22b80...da7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om mener generelt skal deale med bursdagsfeiringer så tror jeg ikke det hadde vært mange selskap og invitasjoner.

Til ts så vil jeg si at jeg er så barnslig at jeg hadde ikke invitert dem😅

*om MENN generelt skal..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jo er vinterferie denne uka i Vestfold, Oslo,Akershus osv nå

Anonymkode: dea5a...32c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen din fyller 18. Be han selv skrive hvem han ønsker. Kan jo da tenkes han og dropper dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jo er vinterferie denne uka i Vestfold, Oslo,Akershus osv nå

Anonymkode: dea5a...32c

Og Telemark.

Hva vinner du på denne taktikken, TS? Det høres utrolig lite ålreit ut. 

Anonymkode: 28b6c...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ut som din svigerinne kan være narsissist. Er det andre i familien hun også ikke liker?

Anonymkode: e8605...b17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvte tråden: Please gjør ett søk på Google om vinterferie og slutt å avspore.

Ts: Som voksne mennesker så tar du og din mann dette opp med dem og slutter å bruker barna som ett passivtagressivt våpen. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Høres ut som din svigerinne kan være narsissist. Er det andre i familien hun også ikke liker?

Anonymkode: e8605...b17

Ja alle familiemedlemmer på sin manns side. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...