AnonymBruker Skrevet 19. februar #1 Skrevet 19. februar Dere som har hatt barn / ungdom med kyssesyken, når fikk de være i aktivitet igjen? Eller når orket de å være i aktivitet igjen? Er litt redd barnet skal pushe seg for mye. Vårt barn fikk klarsignal av legen i går til å gjenoppta fysisk aktivitet. Men som legen sa, barnet måtte kjenne litt etter selv også, da det ville kjenne at det orket ikke like mye som før kyssesyken, at det ville ta tid. Har noen av deres barn kjent på utmattelse lenge etterpå? Har noen fått ME? Anonymkode: 38e4b...c61
AnonymBruker Skrevet 19. februar #2 Skrevet 19. februar Vær ytterst forsiktig!! Vår datter gikk med uoppdaget kyssesyke (blodprøver viste i ettertid), og pushet/ble pushet til for mye fysisk aktivitet. Hun slet med utmattelse i ca 5 år etterpå, som i at hun måtte legge seg og hvile/sove etter skole, måtte avlyse avtaler med venner, greide ikke de vanlige fritidsaktivitetene. Hun sier selv at hun føler at hun mistet mye av ungdomstiden sin, og det synes jeg er så trist. Det er viktig at barnet er fullt klar over viktigheten av å kjenne etter, og gi seg tidsnok, samt konsekvensene om dette ikke tas på alvor. Ha dialog med skolen mtp gym, trenere mtp fritidsaktiviteter osv. God bedring ønskes! Anonymkode: 719aa...d18 1
Gjest jegerrinne Skrevet 19. februar #3 Skrevet 19. februar Vennine av jenta her gikk i over 1 år hvor ho ble fort sliten. Fikk beskjed å høre på kroppen og ikke presse for mye
AnonymBruker Skrevet 19. februar #4 Skrevet 19. februar Etterdønningene etter kyssesyken kan sitte lenge. Husker jeg fikk nøkkelen til heisen på skolen da jeg ble utslitt å gå i trappene opp to etasjer til klasserommene. Så la ungdommen styre det litt selv, men samtidig ikke bruke det som en unnskyldning for å slippe unna ting. Anonymkode: bf296...779
AnonymBruker Skrevet 19. februar #5 Skrevet 19. februar Min gutt fikk ME etter kyssesyke. Han var dårlig ett år etterpå. Måtte dessverre slutte på fotball. Men er normalt aktiv nå, mange år etter. Går tur med hund og klatrer på konkurransenivå. Anonymkode: 49fc5...238
AnonymBruker Skrevet 20. februar #6 Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (22 timer siden): Min gutt fikk ME etter kyssesyke. Han var dårlig ett år etterpå. Måtte dessverre slutte på fotball. Men er normalt aktiv nå, mange år etter. Går tur med hund og klatrer på konkurransenivå. Anonymkode: 49fc5...238 Trente han da rett etter kyssesyken var over? Eller var han sliten hele tiden, slik at han aldri orket å starte å trene igjen? Mitt barn føler seg frisk og rask. Men er usikker på om hen bør begynne å trene som vanlig igjen. Anonymkode: 38e4b...c61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå