AnonymBruker Skrevet i går, 03:34 #1 Del Skrevet i går, 03:34 En bolig har ligget ute lenge. Vi var på visning på mandag og ønsker å legge inn bud. Vet at det skal være en privatvisning i morgen (torsdag). Er det lurt å avvente til visningen har vært og se hva de andre eventuelt byr? Eller er det lurt å by før visningen? Med tanke på hvor lenge boligen har ligget ute, har ikke selger noen garanti for at de som kommer på visningen i morgen faktisk velger å by. Anonymkode: 6cef7...75c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 04:01 #2 Del Skrevet i går, 04:01 Hadde lagt etter jeg selv hadde vært på visning, med kortere akseptfrist enn privatvisning. Men jeg ønsker helst ikke være i budkrig, og ha flere andre budgivere som kan presse opp prisen da... Anonymkode: ee761...eee 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Skrevet i går, 06:03 #3 Del Skrevet i går, 06:03 Du burde absolutt legge inn med frist før privatvisningen. Da må jo selgerne ta et standpunkt, som muligens er til din fordel. Venter du til de andre begynner å by så kan det jo bli budkrig, det kan du potensielt unngå. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet i går, 10:18 #4 Del Skrevet i går, 10:18 Legg inn bud nå, før privatvisningen, med en times akseptfrist. Da må selger velge om de skal ta ditt bud, eller sjanse på at de som skal på visning også kommer til å by. Det vet de jo ikke, og sjansen er liten, tatt i betraktning hvor lenge boligen har ligget ute uten å bli solgt. De vil sannsynligvis slå til på ditt bud, så sant det er et rimelig bud og ikke et skambud. Da kan de avslå. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:20 #5 Del Skrevet i går, 10:20 Har de fått noen bud tidligere? hva tenker dere å by ifht prisantydning? Anonymkode: 5fbad...9aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet i går, 10:25 #6 Del Skrevet i går, 10:25 Det du vil unngå som kjøper er budkrig. Det er kun til fordel for selger. Så dere kan enten sitte passivt i båten nå til etter privat visning og se hva de foretar seg, eller dere kan gå inn aktivt nå og gi et bud før visningen. Det siste alternativet der gjør at selger må ta stilling til deres bud nå, og dere blir sannsynligvis alene om å by. Venter dere til etter visningen så kan det være at de andre og venter lenge på at noen andre foretar seg noe, og når dere da velger å by (fordi de andre ikke gjorde det) så gir de et motbud og dere har en budkrig. Jeg ville lagt inn bud i dag med relativt kort akseptfrist (før privat visning og før de evnt kan snu seg om å flytte privat visning frem). 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet i går, 11:56 #7 Del Skrevet i går, 11:56 Som selger hadde jeg antagelig ventet på å gjennomføre den andre visningen før jeg aksepterte et bud som var under prisforventningen. Om noen først er interessert skal det litt til før de ikke er interessert lenger. Og har man to parter som er interessert i samme ting kan det bli budrunde. Hadde ihvertfall ikke godtatt et bud under takst rett før en privatvisning. Det oser jo kynisme av et slikt bud. Som eventuell kjøper hadde jeg lagt inn bud mandag eller tirsdag med deadline tirsdag kl 18. God tid å vurdere budet, ingen stress og lenge til neste visning. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:55 #8 Del Skrevet i går, 13:55 newman01 skrev (1 time siden): Som selger hadde jeg antagelig ventet på å gjennomføre den andre visningen før jeg aksepterte et bud som var under prisforventningen. Om noen først er interessert skal det litt til før de ikke er interessert lenger. Og har man to parter som er interessert i samme ting kan det bli budrunde. Hadde ihvertfall ikke godtatt et bud under takst rett før en privatvisning. Det oser jo kynisme av et slikt bud. Som eventuell kjøper hadde jeg lagt inn bud mandag eller tirsdag med deadline tirsdag kl 18. God tid å vurdere budet, ingen stress og lenge til neste visning. Jeg ville nok også ventet til noen dager etter privatvisningen. Er man heldig er de ikke interesserte, og selger vil være enda mer desperat. Da kan du gå enda lavere. Anonymkode: 2ea8b...73f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amys Skrevet i går, 14:01 #9 Del Skrevet i går, 14:01 Jeg ville ventet med bud til etter privatvisningen, hvis du vil prøve å kjøpe under takst. Eventuelt kommet med et bud på takst med akseptfrist før privatvisningen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:04 #10 Del Skrevet i går, 14:04 Vi la inn bud, men de vil vente på privatvisningen. Boligen har ligget siden juli i fjor og vi la oss ikke langt under prisantydning. Så da er de vel rimelige sikre på at de som skal på visning i morgen, vil by. Anonymkode: 6cef7...75c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:32 #11 Del Skrevet i går, 15:32 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi la inn bud, men de vil vente på privatvisningen. Boligen har ligget siden juli i fjor og vi la oss ikke langt under prisantydning. Så da er de vel rimelige sikre på at de som skal på visning i morgen, vil by. Anonymkode: 6cef7...75c Lite poeng i å legge seg under prisant før en visning.. Etter visning kan man gjøre det, helst en stund etter Anonymkode: 5c9dd...4a5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:41 #12 Del Skrevet i går, 15:41 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Lite poeng i å legge seg under prisant før en visning.. Etter visning kan man gjøre det, helst en stund etter Anonymkode: 5c9dd...4a5 Det har vært flere visninger siden boligen ble lagt ut i fjor sommer. Ingen har ikke vært villig til å betale prisantydning hittil 🤷♀️ Anonymkode: 6cef7...75c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:44 #13 Del Skrevet i går, 15:44 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det har vært flere visninger siden boligen ble lagt ut i fjor sommer. Ingen har ikke vært villig til å betale prisantydning hittil 🤷♀️ Anonymkode: 6cef7...75c Ja, har fått med meg det. Men ingen med litt vett i toppen aksepterer et bud under prisant FØR en privatvisning 😅 Anonymkode: 5c9dd...4a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:44 #14 Del Skrevet i går, 15:44 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det har vært flere visninger siden boligen ble lagt ut i fjor sommer. Ingen har ikke vært villig til å betale prisantydning hittil 🤷♀️ Anonymkode: 6cef7...75c Jo, men nå har de noen som potensielt vil gjøre det. Jeg hadde en minimumspris jeg ville ha, og ikke dårlig tid, da selger man ikke nødvendigvis lavt. Man venter på noen som er villige til å kjøpe for det man er villig til å selge for. Anonymkode: 1cc58...3ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå