Gå til innhold

Fjerne spiralen med kikkhullsoperasjon?

Summer00

Anbefalte innlegg

Verken fastlegen eller gynekologen fant spiralen min, så jeg ble henvist til røntgen. Bildene viste at spiralen ligger på feil plass, i magen. Jeg må mest sannsynlig fjerne spiralen med kikkhullsoperasjon :( 

Har noen av dere fjernet spiral med kikkhullsoperasjon? Hvordan gikk det? Ble dere gravid etterpå? 

Endret av Summer00
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Summer00 skrev (3 minutter siden):

Jeg må mest sannsynlig fjerne spiralen med operasjon :( Gruer meg så mye.. 

Har noen av dere fjernet spiral med kikkhullsoperasjon? Hvordan gikk det? Ble dere gravid etterpå? 

Spiralen ligger vel i livmoren? Da er ikke kikkhullsoperasjon første valgs metode.

Vanligvis går du inn gjennom skjeden og får spiralen ut samme veien som den kom inn.

Anonymkode: 3a1a5...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Spiralen ligger vel i livmoren? Da er ikke kikkhullsoperasjon første valgs metode.

Vanligvis går du inn gjennom skjeden og får spiralen ut samme veien som den kom inn.

Jeg var hos fastlegen som ikke klarte å finne spiralen og ta den ut, ble derfor henvist til gynekolog som også ikke kunne finne spiralen, heller ikke med ultralyd. Ble henvist til røntgen og den viste at spiralen ligger i magen.. derfor må jeg operere den ut.. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fysisk ikke mulig at en spiral kan flytte seg fra livmoren til magen… hilsen lege

Anonymkode: 992c1...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Summer00 skrev (10 minutter siden):

Jeg var hos fastlegen som ikke klarte å finne spiralen og ta den ut, ble derfor henvist til gynekolog som også ikke kunne finne spiralen, heller ikke med ultralyd. Ble henvist til røntgen og den viste at spiralen ligger i magen.. derfor må jeg operere den ut.. 

Da er saken strak en annen. Og kikkhull rett metode. Går sannsynligvis raskt og greit. 
Men spiral er vel da ikke prevensjon for deg? Er det sagt noe om at den kan være satt inn feil, siden den tydeligvis har vandret ut gjennom livmoren? Da har den nok laget ett hull, og hvordan det blir med graviditet senere, må du spørre på sykehuset om. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte fjerne den under narkose og utblokking. Samme veg som den kom inn.

Anonymkode: e5239...235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er fysisk ikke mulig at en spiral kan flytte seg fra livmoren til magen… hilsen lege

Det er faktisk fysisk mulig, og det skjer i sjeldne tilfeller. Spiralen er enten satt inn feil, eller (lite sannsynlig) har flytta på seg under bruk. Dermed har den laget hull i livmorveggen og tatt seg en tur ut i bukhulen. Skulle du være lege, så skal du òg vite såpass. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Summer00 skrev (30 minutter siden):

Verken fastlegen eller gynekologen fant spiralen min, så jeg ble henvist til røntgen. Bildene viste at spiralen ligger på feil plass, i magen. Jeg må mest sannsynlig fjerne spiralen med kikkhullsoperasjon :( 

Jeg har opplevd det samme, og måtte bare opprette en bruker for å svare deg - googlet masse da dette skjedde med meg, og fordi det er så sjeldent var det vanskelig å finne noe informasjon om dette. Kikhullsoperasjonen gikk veldig fint, det går raskt og gjøres i narkose. Arrene mine synes knapt. Jeg har også vært gravid etterpå, uten komplikasjoner:) 

Anonymkode: 86719...0f5

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Det er fullt mulig. Ikke lov å signere som helsepersonell forresten.

Anonymkode: 2a86c...f22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...