Gå til innhold

Debatten NRK1 18.02.2025

Hansehan

Anbefalte innlegg

Jeg hadde virkelig ingen anelse om at Norge hadde sin helt egen Alex Jones. Jeg har tydeligvis ikke fulgt med. Han argumenterte med at Audun Lysbakken ikke hadde noe å bidra med  i debatten fordi Berge Furre visstnok gråt da Berlin-muren falt. Koko?!?

AUF-leder Gaute Børstad Skjervø vant debatten, fulgt av Audun Lysbakken.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hansehan skrev (1 time siden):

Jeg hadde virkelig ingen anelse om at Norge hadde sin helt egen Alex Jones. Jeg har tydeligvis ikke fulgt med. Han argumenterte med at Audun Lysbakken ikke hadde noe å bidra med  i debatten fordi Berge Furre visstnok gråt da Berlin-muren falt. Koko?!?

Ja, Debatten var litt merkelig i kveld. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker Israel og Trump fordi dem ønsker at du og jeg skal være fri, få lov å si vår mening. De ønsker fred. 

Hvordan kan dere støtte noen andre enn dem? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

frivis skrev (2 timer siden):

Jeg elsker Israel og Trump fordi dem ønsker at du og jeg skal være fri,

Man kan ikke spise frihet. Dessuten, mulighet til å gjøre det du har lyst til har mye større verdi enn frihet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

frivis skrev (2 timer siden):

Jeg elsker Israel og Trump fordi dem ønsker at du og jeg skal være fri, få lov å si vår mening. De ønsker fred. 

Hvordan kan dere støtte noen andre enn dem? 

Kødder du?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hansehan skrev (12 timer siden):

Aner ikke noe om ham og orket ikke å se hele programmet, men en tingen er sikkert., om Europa fortsetter med den liberale masseinnvandringen fra Afrika og Midtøsten, begår vi kulturelt og økonomisk selvmord.

Det ironiske er at Svenske Venstrepartiet og Sosialdemokratene har innsett hvor ille det har blitt og tar til orde for innstramming, trolig forsert.  I Malmø nekter bussjåfører å ta med kvinner de mener er for lett antrukket. Kvinners frihet forsvinner.

Det er bare å nyte friheten vi har oppnådd gjennom likestilling, om 20 år er det en saga blott.  

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kat-e skrev (41 minutter siden):

Aner ikke noe om ham og orket ikke å se hele programmet, men en tingen er sikkert., om Europa fortsetter med den liberale masseinnvandringen fra Afrika og Midtøsten, begår vi kulturelt og økonomisk selvmord.

Det ironiske er at Svenske Venstrepartiet og Sosialdemokratene har innsett hvor ille det har blitt og tar til orde for innstramming, trolig forsert.  I Malmø nekter bussjåfører å ta med kvinner de mener er for lett antrukket. Kvinners frihet forsvinner.

Det er bare å nyte friheten vi har oppnådd gjennom likestilling, om 20 år er det en saga blott.  

Kan du fortelle litt mer om dette? Jeg sliter litt med å se for meg hvordan det foregår rent praktisk. Malmø er jo en middels stor by, hvor flere passasjerer går av og på de fleste busstopp. Stopper sjåføren ruta og kaster dem av rent fysisk? Eller lar de være å åpne dørene hvis de ser én mangelfullt kledt passasjer? Dette må jo føre til store forsinkelser og en haug med klager? Eller snakker vi om et enkelttilfelle for seks år siden, hvor bussjåføren ble tatt ut av tjeneste og busselskapet beklaget?

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NRK dreit seg noe så veldig ut med å invitere en kulturkriger inn i studio som har en historikk for å kalle folk for pedo/groomere. Såvidt jeg har sett har ikke Audun Lysbakken kalt folk han er uenig med for nazister i tide og utide, men jeg har utallige bevis på at Ness selv kaller folk han er uenig med for pedo/groomere, så det der var ett klassisk eksempel på projisering.

At Solvang var så på ball tidligere i debatten, i første panelet, når en av debattantene snakket seg bort fra tema og pensa han hardt tilbake, men ikke klarte å ha kontrollen på Ness er bare tøv, tull og fanteri. Solvang har bevist flere ganger at han greit klarer å skjære i gjennom og være hard mot folk i studio, så jeg har null tiltro på at han var "ukomfortabel" og "mista kontrollen".

Og selvsagt, å ha Ness der har normalisert den typen oppførsel som Ness bringer til bords: løgner, personangrep, avsporing og projisering servert med et rop og noen hyl og tenners gnissel. Og sekten til Ness skryter uhemmet av det på Twitter, seff. De selvsamme folka som satt og grein når Trædal hevet stemmen mot Lurås.

Edit:

Og om det faktisk var sånn at Solvang ikke _turte_ å bryte inn fordi han oppfattet Ness som aggressiv, gjett hva?? Da har de all grunn til å faktisk fate tak i karen og hive han ut

Endret av Bålkaffe
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (24 minutter siden):

NRK dreit seg noe så veldig ut med å invitere en kulturkriger inn i studio som har en historikk for å kalle folk for pedo/groomere. Såvidt jeg har sett har ikke Audun Lysbakken kalt folk han er uenig med for nazister i tide og utide, men jeg har utallige bevis på at Ness selv kaller folk han er uenig med for pedo/groomere, så det der var ett klassisk eksempel på projisering.

At Solvang var så på ball tidligere i debatten, i første panelet, når en av debattantene snakket seg bort fra tema og pensa han hardt tilbake, men ikke klarte å ha kontrollen på Ness er bare tøv, tull og fanteri. Solvang har bevist flere ganger at han greit klarer å skjære i gjennom og være hard mot folk i studio, så jeg har null tiltro på at han var "ukomfortabel" og "mista kontrollen".

Og selvsagt, å ha Ness der har normalisert den typen oppførsel som Ness bringer til bords: løgner, personangrep, avsporing og projisering servert med et rop og noen hyl og tenners gnissel. Og sekten til Ness skryter uhemmet av det på Twitter, seff. De selvsamme folka som satt og grein når Trædal hevet stemmen mot Lurås.

Edit:

Og om det faktisk var sånn at Solvang ikke _turte_ å bryte inn fordi han oppfattet Ness som aggressiv, gjett hva?? Da har de all grunn til å faktisk fate tak i karen og hive han ut

100% 

Ble rett og slett skremt av å se ham i går, og blir enda mer skremt av kommentarfeltet på facebooksiden hans der han blir hyllet. 

En ting jeg har satt pris på i Norge etter Trump kom på banen i USA er at det til nå har vært en tverrpolitisk enighet om å diskutere og debattere på en saklig, høflig og ryddig måte. Solvang har nå bidratt i å forkaste dette. Håper Ness aldri får taletid på nrk igjen. 

MEN! Jeg tror de aller aller fleste satt igjen med et negativt inntrykk av ham. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke AP-politiker, men må si jeg ble mektig imponert av Gaute Børstad Skjervø

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttibobledress skrev (6 minutter siden):

Jeg er ikke AP-politiker, men må si jeg ble mektig imponert av Gaute Børstad Skjervø

Enig.  Han var faktisk den eneste som klarte å holde seg til saken.  Lysbakken burde ikke ha svart angrepene fra Ness.  Ness var så pinlig utenfor tema og personlig hatsk, at han hadde tapt på forhånd.  

Jeg synes programleder burde ha stoppet Ness.  Av og til må voksne mennesker reddes fra seg selv. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk dette klimaet vi har nå. Ness skal selvsagt ikke inviteres inn på statskanalen med sin brøling og skriking. Men fordi NRK er redd for å bli beskyldt for å ikke la alle sider komme til orde lar man denne kulturkrigeren få stå der og ødelegge det som kunne blitt en ok debatt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PeeWee skrev (5 timer siden):

Dessuten, mulighet til å gjøre det du har lyst til har mye større verdi enn frihet. 

Er det ikke litt det samme ??

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (3 minutter siden):

Er det ikke litt det samme ??

Nei, folk definerer frihet som "fravær av tvang". 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PeeWee skrev (32 minutter siden):

Nei, folk definerer frihet som "fravær av tvang". 

ja men hvis du sier :
mulighet til å gjøre det du har lyst til har mye større verdi enn frihet. 

du kan erstatte det med : frihet til å gjøre det du har lyst til.....

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ikke at Ness gjorde noen god figur på debatten i går. Ingen tjener noe på å miste besinnelsen på den måten. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apollonia skrev (3 timer siden):

Kan du fortelle litt mer om dette? Jeg sliter litt med å se for meg hvordan det foregår rent praktisk. Malmø er jo en middels stor by, hvor flere passasjerer går av og på de fleste busstopp. Stopper sjåføren ruta og kaster dem av rent fysisk? Eller lar de være å åpne dørene hvis de ser én mangelfullt kledt passasjer? Dette må jo føre til store forsinkelser og en haug med klager? Eller snakker vi om et enkelttilfelle for seks år siden, hvor bussjåføren ble tatt ut av tjeneste og busselskapet beklaget?

Det vet jeg ikke, men da Amanda Hansson stod fram og fortalte om hendelsen i 2019 var det flere som var ute og sa at dette har skjedd før, fint at hun var modig og stod fram.

Ellers er trakassering av europeiske kvinner utviklet seg til å bli helt vanlig i mange store byer med høy innvandrer andel fra Afrika og  midtøsten. Det er bare å se på hjemlandet til migrantene for å se hvordan det vil bli her.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal godt gjøres å sette Lysbakken i et bedre lys enn det Næss klarer her. Lysbakken er en politiker jeg har mislikt lenge, men her har man sympati. Ufordragelig oppførsel av Næss.

Det som er trist er at motstand mot høy innvandring har mye støtte i Norge, men er ofte representert av fjols som dette.

Næss er sikkert fornøyd han, da hans tilhengerskare antagelig jubler. For alle andre ser det dumt ut når han ikke klarer å svare på noe av hverken det Solvang eller Lysbakken spør han om.

Hvor taktisk lurt det er å bruke denne saken på å fronte innvandringsskepsis er også heller uklart. Jeg tror de fleste nordmenn vil være enige om at det som skjer med USA nå er skremmende. Uavhengig av hva man mener om innvandring til Norge.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Ness dreit seg ut. Men dei færraste i heiagjengen hans vil innrømma det.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...