Gå til innhold

Propaganda på norske diskusjonsforum?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når man kommer over store mengder nasjonalisme, prorussiske meninger og synspunkt for å splitte vesten og antidemokratiske holdninger på norske diskusjonsforum, er det da grunn til å tro at de stammer fra en trollfabrikk? 

Jeg bare lurer for ble litt mistenksom her. 

Anonymkode: 4f57d...d0a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er i hvertfall to stk innpå her som er veldig prorussiske og som jeg mistenker bruker mye google translate. Ser det på måten de skriver på og hvor fort å ofte de svarer hele døgnet. 

Anonymkode: 4fdbc...1c6

• Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noen går på det og på ekte blir ekstremisert(Kjenner noen som har brent broer med alle de kjenner over å ha blitt hatsk av de syke tingene de leser på nett) så har det ingen betydning om den som starter alt troller. Konsekvensen er den samme.

Stammer fra dårlige mennesker.

Anonymkode: d2846...8b8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er i hvertfall to stk innpå her som er veldig prorussiske og som jeg mistenker bruker mye google translate. Ser det på måten de skriver på og hvor fort å ofte de svarer hele døgnet. 

Anonymkode: 4fdbc...1c6

Foruroligende. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når noen går på det og på ekte blir ekstremisert(Kjenner noen som har brent broer med alle de kjenner over å ha blitt hatsk av de syke tingene de leser på nett) så har det ingen betydning om den som starter alt troller. Konsekvensen er den samme.

Stammer fra dårlige mennesker.

De ønsker jo en økt polarisering. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett det både på dette forumet og et søsterforum. Dette gjelder både prorussisk og pro Israel.

Når det er såpass åpenbart som det har vært er det mildt sagt merkelig at private aktører som slike forumeiere er velger å ikke kvitte seg med de som formidler slik propaganda i stor grad. For ved å stille forumene til disposisjon for så alvorlig propaganda, så virker slike forum samfunnsfiendtlige, er med på å spre farlige og negative holdninger i samfunnet, er med på å polarisere samfunnet i alvorlig grad.

Forumer generelt burde ta et oppgjør med seg selv, for det har aldri vært viktigere å styre riktig i slike saker!

Anonymkode: a44da...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mistenker det - og jeg er russisk. Men også fordi jeg er russisk, er jeg blitt god på å kjenne igjen typiske troller. Dessverre, og litt utrolig egentlig men ikke alle som elsker Putin, sol får betalt for det, noen er bare dumme helt gratis. Min norske kollega f.eks. Jeg kan ikke mistenke at han får betalt, men et eller annet plass ble jo han smittet av russisk propaganda 🫣

Anonymkode: ed27c...1aa

• Liker 2
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Har sett det både på dette forumet og et søsterforum. Dette gjelder både prorussisk og pro Israel.

Når det er såpass åpenbart som det har vært er det mildt sagt merkelig at private aktører som slike forumeiere er velger å ikke kvitte seg med de som formidler slik propaganda i stor grad. For ved å stille forumene til disposisjon for så alvorlig propaganda, så virker slike forum samfunnsfiendtlige, er med på å spre farlige og negative holdninger i samfunnet, er med på å polarisere samfunnet i alvorlig grad.

Forumer generelt burde ta et oppgjør med seg selv, for det har aldri vært viktigere å styre riktig i slike saker!

Så lenge det som sies er innenfor ytringsfriheten er det nok vanskelig for forumansvarlige å ta affære og bli kvitt det. Jeg tror man heller bør spre informasjon til folk for bevisstgjøre dem på hva som er tegnene. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg mistenker det - og jeg er russisk. Men også fordi jeg er russisk, er jeg blitt god på å kjenne igjen typiske troller. Dessverre, og litt utrolig egentlig men ikke alle som elsker Putin, sol får betalt for det, noen er bare dumme helt gratis. Min norske kollega f.eks. Jeg kan ikke mistenke at han får betalt, men et eller annet plass ble jo han smittet av russisk propaganda 🫣

Anonymkode: ed27c...1aa

Ja, en del gjør det gratis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Være pro Russisk og Pro Israel er to vidt forskjellige verdier. Det er Ukraina og Israel som ble angrepet først.

Anonymkode: 6a722...b97

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er åpenbart flere her som fremmer pro-russisk propaganda. Jeg har diskutert med de flere ganger. Rart at kvinneguiden ikke har en mer proaktivt politikk når det kommer til å hanskes med disse folka. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Ja, de gjør der. Hvorfor, om det er fordi de finner kaos og krangel underholdene, har mentale problemer som går utover empatien eller har langsiktige ønsker om et mer problematisk samfunn hvor noen  i større grad er undertrykt eller verre, drept, det vet jeg ikke. Men for noen forbaska hest kuker, håper de elsker sjokolade og aldri igjen i sitt liv smaker en som er god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

000VF000 skrev (6 minutter siden):

Ja, det er åpenbart flere her som fremmer pro-russisk propaganda. Jeg har diskutert med de flere ganger. Rart at kvinneguiden ikke har en mer proaktivt politikk når det kommer til å hanskes med disse folka. 

Fordi de sikkert selv er særinger. For alt vi vet er det noen som er administrator som sprer alvorlig budskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi de sikkert selv er særinger. For alt vi vet er det noen som er administrator som sprer alvorlig budskap.

Det er nok heller at de har mye å gjøre, ville jeg tro. De burde uansett ha en egen moderator som har propaganda som ansvarsområde. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

000VF000 skrev (1 minutt siden):

Det er nok heller at de har mye å gjøre, ville jeg tro. De burde uansett ha en egen moderator som har propaganda som ansvarsområde. 

Nei, for jeg har blitt moderert i situasjoner hvor det var for å skape en mening til den jeg svarte. Handlet om alder og dating.

Måten de lar kvinnehat stå, det er jo faktisk rart. Mange samtaler jeg har deltatt i  burde ikke vært lov men de får holde på i endeløse sider, over flere år. Vennen min var den som sa det til meg, moderatore er kanskje none ganger den creepy personen du ikke syns noe om. Beklager til alle som ikke er, men noe muffens er det på denne fortapte siden.

Hater å skrive med dere, men dere eier jo ikke et bein av trygghet, hver dag er alle horer, burde dø, utroskap er bra, overgrep er bra. Føler det er min jobb alene om å be dere rulle flere mil i gresset, så Norge ikke blir en gjeng suppehuer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, for jeg har blitt moderert i situasjoner hvor det var for å skape en mening til den jeg svarte. Handlet om alder og dating.

Måten de lar kvinnehat stå, det er jo faktisk rart. Mange samtaler jeg har deltatt i  burde ikke vært lov men de får holde på i endeløse sider, over flere år. Vennen min var den som sa det til meg, moderatore er kanskje none ganger den creepy personen du ikke syns noe om. Beklager til alle som ikke er, men noe muffens er det på denne fortapte siden.

Moderatorene må balansere på en knivsegg om hva som er innfor, og hva som ikke er det. Det er mange med giftige meninger som du påpeker, men det er ikke alltid de kan sanksjonere. Det er slippery slope problematikk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når man kommer over store mengder nasjonalisme, prorussiske meninger og synspunkt for å splitte vesten og antidemokratiske holdninger på norske diskusjonsforum, er det da grunn til å tro at de stammer fra en trollfabrikk? 

Jeg bare lurer for ble litt mistenksom her. 

Absolutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dei ønskjer å destabilisera vesten, dessverre greier dei det i ein viss grad. Folk må vera meir bevisste.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capazitet skrev (2 minutter siden):

Dei ønskjer å destabilisera vesten, dessverre greier dei det i ein viss grad. Folk må vera meir bevisste.

Vel, jeg er tro mot fedrelandet mitt og NATO så meg får de ikke destabilisert. Jeg håper flere ser galskapen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

000VF000 skrev (33 minutter siden):

Må huske på at Noreg er eit av verdens mest naive land

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...