Nowayback Skrevet onsdag kl 15:44 #41 Del Skrevet onsdag kl 15:44 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Det skremmer meg å skulle bli f.eks. 80… det å vite at nå er det toppen bare 20 år igjen 😱😱😱😱😭😭 Anonymkode: 17f48...0da Da skal du være griseheldig. 100 er det ikke mange som blir. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:52 #42 Del Skrevet onsdag kl 15:52 Føler det likedan. Og jeg har runda 50. Det er rart å bli usynlig. Hadde det som deg tidligere. Likte å sminke meg. Var fornøyd når jeg gikk ut døra. Vet at jeg så godt ut. Men nå er jeg kommet i den alderen at jeg ikke synes lenger. Når Snapchat-kamera uventet er vendt mot meg, får jeg sjokk og det kan omtrent ødelegge dagen når jeg ser meg selv. Jeg føler jo at dette er en overfladisk reaksjon fra min side, men det er likevel trist å føle at utseendet mitt er rasert. Det er en sorg og et tap. Jeg håper jeg kommer til det punktet hvor jeg ikke lenger bryr meg. Anonymkode: bcd0c...06c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:58 #43 Del Skrevet onsdag kl 15:58 Den sommeren jeg ble 40 døde en venninne av meg av kreft. Hun var 38 år og hadde tre små barn. Det satte ting ganske kraftig i perspektiv. Anonymkode: ed635...fbc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:06 #44 Del Skrevet onsdag kl 16:06 Nowayback skrev (21 minutter siden): Da skal du være griseheldig. 100 er det ikke mange som blir. På Farmen kom det jo fram at i 1925 var forventet levealder for kvinner 63 år. Nå er den selvsagt høyere, men 100…. Det er det få som blir. Bikker man 80 så får man si seg heldig Anonymkode: 05bb1...817 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:53 #45 Del Skrevet i går, 08:53 AnonymBruker skrev (På 18.2.2025 den 22.35): Det jeg sliter mest med som 47 åring, er att alle andre rundt meg er så fryktelig voksne. Det er faktisk litt slitsomt, alt er på stell her, likavell så går jeg fremdeles å surrer føler jeg. Jada, har hus, bil, unger, alt det der, har fader meg fått barnebarn også, men voksen føler jeg meg slett ikke. Sitter på desse rødvinsfestene og tygger på ekkel ost, ler litt og preiker om været og skjønner ingenting. Jeg er ikke umoden, bare barnslig, jeg er reflektert og mye roligere enn før, sluttet med mesteparten av festingen og lager lite støy, men voksen er jeg ikke, jeg glir absolutt ikke inn blant 20 åringene, de føler jeg er for fresh og tidvis for nye i gamet. Men glir like lite inn blant 50 åringene for de ønsker å vere freshere enn hva de i bunn og grunn er. Har sprøyteskrekk så fillers sparer jeg ikke til. Jeg aner faktisk ikke på hva planet jeg har havnet på. Ikke gidder jeg pusse opp hus, ikke gidder jeg følge moter, men jeg er heller ikke alternativ med flagrende strikkeklær. Får fnatt av duftlys og tidløst interiør, merkeklær og statusbiler. Føler folk rundt meg bare går rundt å leker voksne, fordi det er påkrevd att vi skal vere i en mal. 30 åra var bare kav, 40 åra ble bare snåle, nå nærmer jeg meg 50 og begynner å tenke att det er på tide å spare til interrail, men kroppen liker jo mye bedre myke hotellsenger nå. Faen altså. Anonymkode: 29505...1a7 Hahaha, akkurat samme følelse her! På ene siden føler jeg meg på full fart inn i rollen som middelaldrende surkjerring med 0 tålmodighet for alt og alle, men på den andre siden føler jeg meg som en forvirra ungjente som ikke skjønner hvorfor alle andre på min alder klarer å være så voksen og fornuftig. Mentalt er jeg fremdeles en 25-åring, og det eneste som har endret seg siden jeg var 25 år er at ansiktet/kroppen ser eldre ut og at jeg har litt mer livserfaring. Anonymkode: 7fedd...a92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:04 #46 Del Skrevet i går, 09:04 AnonymBruker skrev (På 18.2.2025 den 21.23): Er dere noen andre der ute som føler det jeg beskriver her på en litt vel overdrevent/sterk måte ? Hvordan takler dere det eller noen tips/råd for å se anderledes på det? Har du tenkt på hva alternativte til å ikke bli eldre er? AnonymBruker skrev (På 18.2.2025 den 22.15): Ja litt kanskje…Men jeg har flytta hele barndommen min og hele mitt voksne liv , så på en måte burde jeg være mer vant med forandringer enn folk flest? Ts Anonymkode: cea2f...7d5 Jeg vil heller si at pga alle forandringene i livet, så søker du etter noe som kan være konstant og legger det 'ansvaret' på utseende ditt. AnonymBruker skrev (På 18.2.2025 den 21.23): Håper ikke noen tenker at jeg er overfladisk!? Jeg vil påstå jeg er dyp/jordet på mye og ikke er typisk overfladisk. Er heller ikke noe for Botox eller operasjoner å slikt. Mener ikke at de som opererer seg etc er overfladisk men vet at enkelte forbinder det med overfladiskhet. ..... Noen ganger ser jeg på mamman min å tenker herregud hun som var en skjønnhet og så ung og sterk…Hun ser nå så anderledes ut og nærmer seg 60. Det er ikke at jeg mener noen er stygge heller , for det er mere den følelsen av å miste en del av seg selv og at foreksempel mamma ikke er den samme ( selv om jeg syntes hun er den samme i personlighet og har jo ikke forandra ansiktet helt ) Er ikke definisjonen på å være overfladisk? Mora di er jo den samme (personligheten, som du også sier er den samme), men ansiktet (og kroppen) hennes har forandret seg. Anonymkode: 62919...f95 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:58 #47 Del Skrevet i går, 09:58 Nei, er ikke bekymret for utseendet og nærmer meg seksti. Gode gener, de fleste har blitt over nitti år. Men har mine plager, og det kan se ut som det går mot slutten fordi jeg har levd over evne og brent lyset i begge ender. Sover mye. Er ikke redd døden, men plagene før den tid. Ser fremdeles bra ut. Har aldri hatt krisefølelse før, men nå har den vist seg, mye pga. fysisk helse. Sminker meg lite, det har jeg alltid gjort. Litt pudder og litt leppestift når jeg skal ut. Er fremdeles det man kaller pen. Uten å være innbilsk av den grunn. Anonymkode: 630ef...114 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:01 #48 Del Skrevet i går, 10:01 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, er ikke bekymret for utseendet og nærmer meg seksti. Gode gener, de fleste har blitt over nitti år. Men har mine plager, og det kan se ut som det går mot slutten fordi jeg har levd over evne og brent lyset i begge ender. Sover mye. Er ikke redd døden, men plagene før den tid. Ser fremdeles bra ut. Har aldri hatt krisefølelse før, men nå har den vist seg, mye pga. fysisk helse. Sminker meg lite, det har jeg alltid gjort. Litt pudder og litt leppestift når jeg skal ut. Er fremdeles det man kaller pen. Uten å være innbilsk av den grunn. Anonymkode: 630ef...114 Aldri fillers eller forsøk på å virke yngre, men bruker samme klær som når jeg var 30. Anonymkode: 630ef...114 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:57 #49 Del Skrevet i går, 11:57 Jeg synes det var deilig å "bli voksen".Koser meg Anonymkode: 8b85b...9de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:11 #50 Del Skrevet i går, 12:11 Jeg føler det litt på samme måten som deg. Jeg er 35 år, og har vært pen i mine yngre dager. Jeg synes det er trassig at jeg ikke lenger er like vakker. Før kunne jeg få lange blikk fra menn, det skjer nesten aldri lenger. For min del så hjelper det å fortsette som før og ordne seg. Jeg sminker og steller meg, og gjør det beste ut av situasjonen. Jeg har også funnet mye glede i trening og holde meg i god form. Jeg er kanskje ikke like pen som i 20-årene, men jeg er i sabla mye bedre form. Det gir meg et slags selvtillitsboost. Videre så ser jeg for meg kvinner jeg synes er vakre til tross for de er 50-60 år, og tenker at jeg skal hvertfall forsøke å holde meg så pen som mulig. Anonymkode: ac7ef...408 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tomatplanten Skrevet i går, 12:36 #51 Del Skrevet i går, 12:36 AnonymBruker skrev (På 18.2.2025 den 21.29): Og øynene mine var også mye større før!! Tar meg i å heve øyenbrynene for å føle meg litt mer som før 🙄 Anonymkode: 17f48...0da Me2!! 😂 Som har gitt meg ekstremt mye pannerynker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:57 #52 Del Skrevet i går, 12:57 AnonymBruker skrev (På 18.2.2025 den 21.59): Jeg er 45, og kan bare si "du vet ikke hva du snakker om enda..." 😅 Men joda, skjønner deg godt! Jeg skulle ønske jeg var koblet slik at jeg kunne bære alle rynker og løshud med stor selvtillit - men jeg har heller lyst å krype ut av mitt eget skinn og aldri mer forlate huset i dagslys 🙈🤮🥺 Anonymkode: ee32a...79b Det finnes flere behandlinger for å se bedre ut, butox, osv. Se på Carina Dahl, ikke en eneste rynke, men ho har brukt endel penger på hudpleie også. Det koster å se bra ut. GJør man ingenting kan man ikke klage. Man blir eldre og styggere, men det finnes ting å bremse prosessen Anonymkode: 69f66...dbb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:52 #53 Del Skrevet i går, 17:52 AnonymBruker skrev (På 18.2.2025 den 22.05): Ja ja… jeg skjønner deg godt, på et tidspunkt begynner man å tenke over og legge merke til at dette. Det viktige er at det ikke blir en altoppslukende hobby og tidsfordriv, for det fører ikke noe bra med seg. Hver gang du tenker noe sånn, se om du kan finne noe positivt i motvekt av det du tenkte, og bytt ut første tanke med den. Og den kan få være hos deg. Jeg er vel ti år eldre enn deg, ts, og når jeg var på din alder hadde jeg fortsatt masse futt og hadde ikke tid til å dvele med slike tanker og har nok vært heldig stilt. Men det tok meg igjen senere. Tenker det er sunt å reflektere over det og erkjenne at sånn kjennes det nå. Livet har ulike overganger og ulike faser, og de er ikke like for alle heller. Hva kan du få ut av dette som kan gagne deg og omgivelsene dine på sikt? Anonymkode: cd08e...8e1 Så fine ord og tanker du delte med meg🤗❤️ Ville si tusen takk. Helt sant at det blir sånn : oppslukt ! 😅 Må bytte det ut med noen annet ! Helt klart ellers kommer jeg vel til å bli smågal 😂 Anonymkode: cea2f...7d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:56 #54 Del Skrevet i går, 17:56 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det finnes flere behandlinger for å se bedre ut, butox, osv. Se på Carina Dahl, ikke en eneste rynke, men ho har brukt endel penger på hudpleie også. Det koster å se bra ut. GJør man ingenting kan man ikke klage. Man blir eldre og styggere, men det finnes ting å bremse prosessen Anonymkode: 69f66...dbb Skjønner deg godt du som har lyst å krype ut av eget skinn …!🙃 En annen ting som hun andre sier her at man kan ty til Botox o.l men jeg personlig prøver å prioritere pengene riktig hele tiden men er ikke så lett…får begynne å spare nå så kanskje når jeg blir 55-60 at jeg tyr til noe mer og har råd 🤔 ser helst jeg kan slippe da…men kjenner meg igjen allerede i dine ord med å ikke ville være i dagslys 🫣 ts Anonymkode: cea2f...7d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå