Praksisstudent Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden (endret) Jeg er i en kjip situasjon. Som sykepleiestudent (praksis) opplever jeg mye mobbing fra veilederen min. Mobbingen kan bestå i alt fra nedsettende kommentarer om min egen kompetanse til frekke kommentarer om mine klær. Jeg tør ikke å si ifra til studiestedet fordi jeg da risikerer å ikke bestå praksis. Noen med erfaringer som kan veilede meg? Endret 3 timer siden av Praksisstudent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden Først ville jeg ha anonymisert hvor du har praksis. Så ville jeg tatt kontakt med studiestedet, uansett. NSF har også en studentorganisasjon du kan snakke med hvis du er medlem? Anonymkode: 9d0bc...94e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden Det er ikke lurt å oppgi navnet på praksistedet, du kan lett bli kjent igjen. Bruker du ikke vanlig arbeidsuniform/ tøy når du er i praksis? Som sykepleierstudent så burde du også vite at man ikke skal bruke mye sminke på jobb. Anonymkode: e7ca3...8bc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvaduikkeser Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden Du er veldig lett gjenkjennelig. Du burde slette innlegget. Og mye sminke hører ikke hjemme i helsevesenet. Og hva har klærne dine med praksisen å gjøre? Du har vel arbeidsklær? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vecky Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden (endret) Helt enig med de over, å skrive hvor du har praksis er virkelig ikke noe poeng. Skulle gjerne sett eksempler på denne mobbingen du oppleves å være utsatt for. Er det direkte mobbing, eller tydelige beskjeder om at du kanskje må endre deg litt? Jeg aner ikke hva slags sted dette er, men siden du mener at du mobbes p.ga. klærne dine regner jeg med at dere kan bruke privattøy? Er det slik at du kanskje må tenke litt over klesvalget ditt når du er der? Kommenteres kompetansen din fordi du sier eller gjør ting som du egentlig ikke har kompetanse på? Sykepleiere (og generelt ansatte i helsevesenet) skal ikke være dynka i sminke heller. Ikke rart du får kommentarer på det hvis du bruker masse sminke. Endret 2 timer siden av Vecky Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden Du burde absolutt ikke skrive hvor du har praksis det kan slå tilbake på deg🫣 regner ikke med du er voldsomt sminket eller går utfordrende kledd? Tenker du fint kan klage til studiestedet. Om hn holder på som hn gjør, så er det ikke sikkert personen har interesse av å la deg stå uansett. Jeg tenker du må si ifra. Lykke til 💐 Anonymkode: 63da9...b93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden Som de andre skriver, fjern for all del navnet på arbeidsplassen. Så kontakter du studiested og forklarer situasjonen. Om du ikke består praksis handler det ikke om at du klagde, men at du ikke klarer å gjennomføre praksis på en tilfredsstillende måte. Om det er praksislærere som ikke klarer å formidle dette på konstruktive og hyggelige måter skal universitetet selvfølgelig ta tak i dette. Jeg arbeider med praksis, vi tar alle klager fra studenter seriøst og setter inn tiltak for bedring. Dette gjør vi også om noen står i fare for å ikke bestå, da blir de veiledet for å kunne klare dette. Anonymkode: fab10...f96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #8 Del Skrevet 1 time siden Du må ikke la veilederen herse med deg. Si ifra til studiestedet ditt at du ønsker å bytte veileder eller bytte praksisplass. Mobbing er fullstendig uakseptabelt og jeg har selv dessverre erfaring med såkalt helsepersonell som man ikke skjønner at de har lov å jobbe med pasienter. Helsepersonell som er frekke, arrogante, kalde, uempatiske og mye mer. Synes det er denne såkalte arbeidsplassen som burde ta kritikk til seg og ikke du. Viktig med tilbakemeldinger, så drit i kommentarer når det gjelder å bli "gjenkjent". Anse det som når man gir stjerne til en bedrift eller butikk, og du er en "kunde" som opplever svært dårlig service. Bedrifter bør kvitte seg med både dårlig service og mobbing. Anonymkode: 6752b...696 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 1 time siden #9 Del Skrevet 1 time siden Det er kjempebra at du spør andre om råd i en slik situasjon. Innlegget ditt har bare ligget ute en time så det er begrenset med hvor mange som har fått med seg arbeidsplassen din, så ikke tenk for mye på der. Uansett er det ikke du som skal skjemmes over at du mistrives på jobben. Jeg er ikke sykepleier, men jobbet som ufaglært helsefagarbeider da jeg var ung og opplevde ofte at de eldre var litt harde mot oss som var yngre. Jeg tror ikke det var vondt ment, men når man har vært lenge på en arbeidsplass som kanskje er litt krevende og det ofte er mange nye blir man også kanskje litt hard og ufølsom i møte med de som er nye. Jeg vil anbefale deg å opprette en "mental konto for gamle sure folk" og at du plasser det de måtte si på den kontoen og går videre. Altså at du ikke lar deg affektere av det. Blir det for vanskelig for deg med dette miljøet så be om en prat med lederen din, og legg det frem slik du gjør her nå. Det kan godt være st noen av de gamle traverne har godt av en påminnelse om at de faktisk jobber med mennekser som er helt nye i arbeidslivet. Ønsker deg masse lykke til og håper du får en god praksistid! ❤ 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 1 time siden #10 Del Skrevet 1 time siden Tråden er ryddet for personidentifiserende detaljer og tilhørende svar. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå