Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje litt rart spørsmål, bare slett om det ikke egner seg.

Jeg har hittil i  livet vært normalvektig, også gjennom svangerskapene.

Nå prøver vi på nr 3, og jeg er 25kg overvektig grunnet sykdom.

Det jeg lurer på er om noen har lyst til å dele bilde av sin gravidmage som overvektig? Får man fortsatt den fine faste magen? Eller vises det på en måte mindre?

Hilsen totalt uvitende. 

Anonymkode: 389cd...204

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være at du får stor mage..og du kan få ingen mage 

Det er tynne kvinner som ill får noe mage..og tynne kvinner som får store mager 

Du får tykke kvinner som store mager og tykke kvinner som ill får mage

AnonymBruker
Skrevet

Ene kollegaen min var 7-8 mnd gravid og jeg kunne ikke se det i det hele tatt fordi hun var så overvektig 😂😂 jeg skjønte ingenting da hun sa hun snart skulle i permisjon 🙈

Anonymkode: e51f8...e08

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Sjelden overvektige får fin, rund mage. 

Anonymkode: 5269e...643

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er overvektig (bmi over 35) og høygravid. Har hatt ganske rund/tydelig gravidmage siden 4.-5. mnd ca. Nå er den skikkelig rund som en ball.

Anonymkode: 08ffd...f17

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer nok både an på hvor overvektig man er, og hvordan man bærer vekta/kroppsfasong. Man kan jo være overvektig uten å ha spesielt stor mage, f.eks., dersom man har pære- eller timeglassfasong. Har du derimot mye fett på magen fra før, vil det nok ta litt tid før du får en sånn "fast" og fin kul. Men tror ikke 25 kg overvekt er nok til at man aldri vil se gravid ut - da må man nok være betydelig større. Ei jeg kjenner så aldri gravid ut, men hun er nok minst 50 kg overvektig.

Anonymkode: c050a...752

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på høyde også. Høye kvinner med langt liv får mye flatere mage enn små kvinner med lite plass mellom ribbein og hoftebein.

Anonymkode: 1a8ea...153

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde bmi 35 da jeg ble gravid. Har hatt en «fast og fin kul» i allefall siden uke 25. I uke 30 nå, kulen er kjempefin. Jeg har vekta ganske jevnt fordelt på kroppen når jeg ikke er gravid. Har bare gått opp 3 kg så langt, så i praksis så har jeg nok gått ned i vekt som gravid. 

Anonymkode: c25c9...5bc

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ene kollegaen min var 7-8 mnd gravid og jeg kunne ikke se det i det hele tatt fordi hun var så overvektig 😂😂 jeg skjønte ingenting da hun sa hun snart skulle i permisjon 🙈

Hvorfor er dette morsomt?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Sjelden overvektige får fin, rund mage. 

Anonymkode: 5269e...643

Heldigvis er det ikke viktig.

Anonymkode: cf491...6fe

AnonymBruker
Skrevet
Hannabanna skrev (3 minutter siden):

Hvorfor er dette morsomt?

Det er morsomt når jeg tenker tilbake på det.. det var på pauserommet og hun sa hun snart skulle i permisjon og en eller annen spurte om hun gledet seg til å bli mamma også utbryter jeg «er du gravid?? Det ante jeg ikke engang!» og det var hysterisk morsomt for oss som satt der. Selvfølgelig ikke for deg som ikke opplevde det da. Skjønner jo det. Men ville bare dele min opplevelse med en overvektig gravid kollega 🤷‍♀️ belager om du ikke så humoren 🙄

AnonymBruker
Skrevet

Magen min med klær var trill rund. Uten var den rund, men med heng etter forrige keisersnitt. Var bekymret for det samme som deg ts, men når jeg ser tilbake på bilder syns jeg magen var råfin.

Anonymkode: 76199...91e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er morsomt når jeg tenker tilbake på det.. det var på pauserommet og hun sa hun snart skulle i permisjon og en eller annen spurte om hun gledet seg til å bli mamma også utbryter jeg «er du gravid?? Det ante jeg ikke engang!» og det var hysterisk morsomt for oss som satt der. Selvfølgelig ikke for deg som ikke opplevde det da. Skjønner jo det. Men ville bare dele min opplevelse med en overvektig gravid kollega 🤷‍♀️ belager om du ikke så humoren 🙄

Sikkert ikke like morsomt for den vordende mor, heller.

Anonymkode: a12aa...af0

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Åh herregud.. du er den sorten menneske ja. Du gjorde det nok med vilje, du visste det garantert. Du får ti ganger tilbake alle sårende tingene du gjør mot andre, mark my words.

Stakkars henne.

Til TS:

var ganske stor i mitt første svangerskap. Fikk en fin gravidmage likevel. 😍

Anonymkode: ff665...661

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er overvektig, men kort (165 cm høy, 90 kg før graviditeten). Har hatt tydelig gravidmage (med litt heng etter forrige keisersnitt) fra rundt uke 18, og nå i uke 32 ser det ut som jeg smugler med meg en badeball under kjolen. 

Anonymkode: 9a57a...5de

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg hadde bmi 35 da jeg ble gravid. Har hatt en «fast og fin kul» i allefall siden uke 25. I uke 30 nå, kulen er kjempefin. Jeg har vekta ganske jevnt fordelt på kroppen når jeg ikke er gravid. Har bare gått opp 3 kg så langt, så i praksis så har jeg nok gått ned i vekt som gravid. 

Dette jeg håper på, om jeg skal være ærlig 😇 det blir et evt siste svangerskap, og jeg vil ikke bli mye tyngre enn jeg allerede er.  Aller helst gå ned litt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette jeg håper på, om jeg skal være ærlig 😇 det blir et evt siste svangerskap, og jeg vil ikke bli mye tyngre enn jeg allerede er.  Aller helst gå ned litt. 

Jeg må innrømme at jeg ikke har gjort noen ting aktivt for å gå lite opp i vekt. I forrige graviditet gikk jeg opp totalt 12 kg, og klarte ikke å kvitte meg med alt før jeg ble gravid på nytt. Så langt i graviditeten så veier jeg nå det samme som sist, fordi jeg har gått opp så lite men starta høyere. 

Jeg har vært heldig og vært lite syk/dårlig av graviditeten direkte, men har hatt helt enormt mange uker med forkjølelse i vinter. Når man legger halvslapp form på toppen av at en skal følge opp en aktiv toåring, har jeg hatt null overskudd til å verken trene eller være spesielt flink med mat. Men merker at jeg har generelt lav matlyst og ikke klarer å spise så store porsjoner. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Da ble det positiv test gitt... om frøet klarer seg så får kroppen bli som den blir 🤭

Takk for alle svar ❤️

Ts

• Liker 1
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Er ganske overvektig, men fikk likevel tydelig kul, og ble på en måte smalere i kroppen sett rett forfra.

Anonymkode: e9f72...721

AnonymBruker
Skrevet

Gravidmager er jo aldri fine uansett

Anonymkode: 7259d...a70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...