Gå til innhold

Går det virkelig an å nyte 40 årene, ja til og med 50 årene, bedre enn ungdomstiden?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå i 40 årene har jeg fokus på hva jeg har lyst til å gjøre, kontra når jeg var ung å måtte gjøre. 

Anonymkode: c53bf...9d9

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo mer erfaren en er i livet, jo gøyere er det å leve, synes jeg. Ungdomstiden og 20-årene var vanskelig fordi jeg ikke hadde peiling på livet, mens nå i 40-årene har jeg begynt å finne ut av det. I tillegg er økonomien langt bedre, barna flytter snart hjemmefra, og jeg vet hva jeg liker å drive med på fritiden (etter å ha prøvd ut ca 100 forskjellige hobbyer😆).

Anonymkode: bf543...c24

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Ser flere skriver av 40 årene er bedre enn 20 årene, men hvordan kan dette være sant? Er alderdommen så fortreffelig?

Anonymkode: 8140c...504

Det fine er at alle disse periodene har både gode og dårlige sider. Men under 24 igjen- grøss. En gang holder i massevis - og tenårene var jo et mareritt i forhold til det virkelige livet. 
40 årene syns jeg har vært fantastisk, og blir nok bare bedre framover til det en dag er over. Sånn er livet😆

Det perfekte hadde jo vært helsa til 20 årene, pågangsmotet til tenårene og vettet til 40-50 årene. 
(og muligens 30-årenes evne til å fungere uten søvn) 

Livet er dagen i dag , ikke sløs det bort på fortid og en uviss framtid. 

Anonymkode: 8549f...0a8

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 årene er ikke alderdom, ikke i forhold til 18 åringer engang.  Men det er holdningen til enkelte om 40 årene. Har fått høre av troll på nett som aldri har sett meg, at jeg er 40 feit og ferdig. Sånne holdninger må være vonde å ha. Mange 40 åringer holder seg godt og tar godt vare på seg selv. Man er fortsatt i god form og kan være det i mange mange år til. Selvtilliten er langt bedre enn den var da jeg var 18 år. Har det mye bedre med meg selv nå. Livet er mye om hva man gjør det til selv. Jeg ønsker et godt liv og ingen alder skal hindre meg i det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er moden alder, men det er definitivt ikke "alderdom" selv i forhold til 18-åringer. Mange 40-åringer får babyer fortsatt, og de fleste har fortsatt ganske små barn i 40-åra. 

Alderdom er typ 70+

Anonymkode: 8eb00...539

Feil!Alderdom er 80+.

Anonymkode: 000b5...0de

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg nyter 40 årene mer ja. Jeg er trygg i meg selv og vet hva jeg vil med livet.

Har en fantastisk unge, kjæreste og bonusbarn.

Har vill sex, fine ferier, koser oss som en familie og setter pris på hver dag. Vi vet hvor skjørbart livet er takknemlig for det vi har❤️

Anonymkode: f6a13...8b6

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Livet blir bare værre og værre med årene.

Anonymkode: 6caee...ff0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Tredveårene er best hvis man ikke har barn, eller før man får barn. Like fri som tyveårene, men med langt mer livserfaring og selvtillit!

Anonymkode: 3afc0...c31

Det tror jeg på! Jeg hadde «dessverre» småbarn hele tiden mellom 30-39, men det hadde sikkert vært topp uten, sammenlignet med 20-årene - som du sier mer selvtillit og mer penger (= frihet). 

Anonymkode: bc1ea...53f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Tredveårene er best hvis man ikke har barn, eller før man får barn. Like fri som tyveårene, men med langt mer livserfaring og selvtillit!

Anonymkode: 3afc0...c31

Og ikke minst bedre økonomi.

Personlig synes jeg livet bare har blitt bedre og bedre, selv om det selvsagt går både opp og ned slik det alltid har gjort.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Etter fylte 45 har livet mitt vært helt fantastisk :)

Er nå snart 60 og livet smiler. Verdt de 45 første årene, det er jeg glad for. Var litt bekymret i noen år. 

Anonymkode: d4e90...4d6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som 50-åring synes jeg livet er vanskelig fordi jeg er skilt og generasjonen over meg i familien er døde. Broren min er død. Jeg synes mange blir borte og det er ensomt. Jeg hadde det best i 30-årene. 

Anonymkode: f0eef...585

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som 50-åring synes jeg livet er vanskelig fordi jeg er skilt og generasjonen over meg i familien er døde. Broren min er død. Jeg synes mange blir borte og det er ensomt. Jeg hadde det best i 30-årene. 

Anonymkode: f0eef...585

Har du jobb? Føler det er mindre ensomt da. Verre om man er pensjonist

Anonymkode: b6ba1...c73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...