Gå til innhold

Går det virkelig an å nyte 40 årene, ja til og med 50 årene, bedre enn ungdomstiden?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ser flere skriver av 40 årene er bedre enn 20 årene, men hvordan kan dette være sant? Er alderdommen så fortreffelig?

Anonymkode: 8140c...504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

40-årene er ikke alderdom 🤣🤣

Anonymkode: 8eb00...539

• Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

40-årene er ikke alderdom 🤣🤣

I forhold til 18, jo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tredveårene er best hvis man ikke har barn, eller før man får barn. Like fri som tyveårene, men med langt mer livserfaring og selvtillit!

Anonymkode: 3afc0...c31

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

40 er ikke alderdom. Ikke 50 eller 60 heller.

Men det er livserfaring og trygghet. Jeg ønsker meg ikke tilbake til 20 for alt i verden.

Anonymkode: 78a34...540

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi nyter virkelig 50 årene. er friske, ungdommelige, alle barna har flyttet ut, og vi er frie til å reise både korte impulsive reiser og lengre planlagte reiser. Vi nyter livet, hverandre, venner og familie. 

Vi var også sammen i 20- årene og før det, men mellom 20- og 30- årene kom tre barn, så det var kanskje våre travleste år.

Anonymkode: aa3ca...3cc

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

I forhold til 18, jo

Det er moden alder, men det er definitivt ikke "alderdom" selv i forhold til 18-åringer. Mange 40-åringer får babyer fortsatt, og de fleste har fortsatt ganske små barn i 40-åra. 

Alderdom er typ 70+

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

I forhold til 18, jo

Nei, 40 er ikke alderdom uansett hvordan du vrir og vender på det.

Livet som voksen er generelt bedre enn livet som ungdom.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du er tydeligvis ikke kommet dit. Men da kan du bare glede deg 😊

Det er mulig fordi man vokser og utvikler seg, erfarer og lærer. Man får nye perspektiver og nye gleder etterhvert som livet går. Man modnes og blir tryggere i seg selv, og jeg tror det er der, mye av det som gjør det mulig, ligger. 

Også er det nok individuelle forskjeller, kanskje er det forskjell på om man fikk barn tidlig eller var singel, drev med utdanning eller jobbet, hadde kjæreste og reiste, ble syk og strevde, osv... 

Anonymkode: 9b24a...e2e

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alderdommen, det er voksenlivet. Sammenlignet med begynnelsen av 20-årene, hvor man er ganske så ungdommelig og en smule umoden.

Som voksen har man gjerne en mye større ro over sinnet. Man skjelner mer på hva som er viktig og hva som faktisk ikke betyr noe. Man har større selvtillit og ofte også bedre økonomi. Så ja, jeg har aldri hatt det bedre med meg selv som jeg har nå i snart midten av 40-årene.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er. Men hver tid i livet har sin «sjarm». 
Mange synes tenårene er vanskelige. Jeg likte 20 årene, det var på 90 tallet og veldig gøy for min del. Men mange synes likevel at 20 årene er utfordrende, med tanke på veivalg i livet og utdannelse med mer. I 30 årene var jeg småbarnsmor, min beste tid sånn sett, har elsket hvert minutt som mamma. Skilte meg rundt 40, så en liten dipp der, men fortsatt godt forhold til eks og bra år med ungene hjemme (50/50)

Nå er jeg passert 50 og ungene er voksne, liker best fortsatt å henge med dem når jeg kan, veldig gøy (de er i 20 årene så det smitter jo). Tiden ellers er bra. Liker jobben min og venner og kjæresten.

Føler meg lik inni som da jeg var 12 år. Samme humor som før, og ganske like interesser. Kan ikke klage.

Anonymkode: 4820e...f43

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh ja!!! 

Jeg hadde myyye heller tatt 40 årene en gang til enn 20- årene. Jeg hadde ikke tvilt et sekund på det valget. 40 årene har vært de beste årene i mitt liv. 😊 Dette til tross for noen helseutfordringer. De er uansett ingenting mot følelsesmessig berg- og dalbane, stress og fortvilelse i 20 årene. Jeg synes ikke 20 årene var noe å rope hurra for egentlig. De var kun til modning, erfaringer og å skape grunnlag for å kunne bli klokere og ha det bedre senere. Så traff jeg forsåvidt mannen i mitt liv da, men også vår relasjon er bedre nå enn før, selv om forelskelse selvfølgelig var en høydare (og skummelt). 

30 årene var også ganske strevsomme, med småbarn. 40 årene... 🥰

Nå er det ingen alderdom å snakke om i 40- årene, og det er selvfølgelig ikke selve aldring som er bedre, men modenhet, trygghet, økonomi gjerne, og hvor sikkert man står i seg selv og sine relasjoner (og valg) i forhold til i 20 årene. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja. Barna begynner gjerne å bli store, man kan reise mer ut å spise, gå mer på trening og reise mer

Anonymkode: 6ccd8...7f9

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gleder meg til 40-årene! 20-årene gikk til utdanning og streberi, usikkerhet, en rekke dårlige relasjoner, fyll, dårlig økonomi og et høyt ønske om å bli mor som jeg ikke visste om ville bli oppfylt.

30-årene har vært fint i form av at jeg ble etablert i jobb, trygg økonomi, godt forhold med en finfin mann og generell optimisme - ikke minst å få sette to friske, fine unger til verden 🥰 MEN, gud bevare meg vel, småbarnslivet er ingen piknik 😂

40-årene tror jeg blir veldig bra! Familie på plass, økonomi på plass og fremdeles (forhåpentligvis) frisk, sunn og sterk, men til forskjell fra 30-årene er graviditet og babytid et tilbakelagt kapittel sammen med våkenetter og småbarnstrass. Tror det blir veldig fint, bare nyte fruktene av alt man har jobbet opp ❤️

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg elsker 40-årene. En helt ny selvtillit, god selvfølelse, tydeligere mål. Jeg er mye lykkeligere og gladere nå enn noen gang tidligere. 

Anonymkode: 9f982...2a6

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, nyter livet i 40-årene. Er bedre trent, mer selvsikker, har flere og bedre venner, bedre økonomi, er lykkeligere, gir mer faen, og generelt er alt annet enn hudkvaliteten min og leddene mine bedre enn da jeg var ungdom. (ikke for det, jeg kan motsetning til da jeg var ung, både gå ned i bro og i spagaten og å sitte i full lotus, men leddene knirker definitivt mer nå på 45 enn de gjorde da jeg var 18, og knær og skuldre verker litt i kaldt regnvær).

Ungdomstiden er helt jævlig, jeg grøsser av tanken på å måtte gjennomgå det helvete igjen.

Anonymkode: 23603...78f

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

60-årene også!

Har aldri hatt det så bra 🙂❤️

Anonymkode: aff37...e9c

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Elsket tenårene, 20-årene, 30-årene, og nå 40-årene. Av helt ulike grunner. 

Vet faktisk ikke hva jeg ville valgt om jeg ville valgt en "for alltid" aldrer. 

Anonymkode: 91053...843

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

60-årene også!

Har aldri hatt det så bra 🙂❤️

Anonymkode: aff37...e9c

Oh yeah! Om det bare går oppover herfra så gleder jeg meg virkelig til fortsettelsen! 🤩

Anonymkode: 9f982...2a6

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja? Mitt liv blir bare bedre og bedre. Når jeg var 18 hadde jeg ikke penger til å oppleve verden slik jeg har i dag.

Anonymkode: e1ae3...d9a

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...