Gå til innhold

Singel og ensom

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hadde nettopp kommet ut av et forhold, og tenkte jeg burde være singel en stund. Traff plutselig en mann utenom dating som jeg likte med en gang, men det viste seg at han ikke var så seriøs som han ga uttrykk for i begynnelsen. Har lite familie og nettverk, og er så ensom. Vet at man ikke skal finne en mann pga det, men jeg vil etterhvert ha en kjæreste fordi jeg vil ha et fast forhold med en der vi er glade i hverandre, og ikke fordi jeg MÅ ha noen. Er 40 år.

Er det andre med lite familie og nettverk? Hva gjør dere? Har lenge prøvd å utvide nettverket, men er så vanskelig. Har et par venninner som er opptatte med kjernefamiliene sine. Det jeg alltid selv har drømt om.. Hvorfor klarte ikke jeg å få det til..

Anonymkode: 86dbe...084

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det altfor store spørsmålet til slutt er selvsagt umulig å svare på her inne! 
Nettverk derimot, er noe du må jobbe for, både å ta vare på det du eventuelt har, men ikke minst når det må skapes noe nytt.
Der pleier ofte kvinner å være flinkere enn menn. Kommer veldig ann på hvor du bor i landet, men jeg ville sett hva kommunen din har av aktiviteter som kan være av interesse. De har ofte mer enn de nesten er klar over selv, og mye kan være billig/gratis. Mange har også behov for frivillige, bl.a. røde kors.

Anonymkode: ec592...e15

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Liten familie som jeg ikke ser så ofte. Venner i forhold. Nå langtidssykemeldt. Er som oftest alene. Kan ikke si at jeg liker det. Prøver og finne meg andre arenaer til å treffe folk.

En mann står nederst på lista. Joda, jeg savner nærhet og at vi er der for hverandre. Ikke nok til at jeg ønsker å begi meg på sjekkemarkedet. Jeg må først finne mitt eget ståsted. 

Anonymkode: ae77e...7e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har lite kontakt med familie (familietraumer som har gått i generasjoner som min generasjon sa stopp til) og jeg har få venner.

Det å få meg kjæreste kun for å unngå å være ensom er det siste jeg vil gjøre. Om man er ensom, blir man ofte ensom i forhold også. Det er uansett ekstremt viktig i mange forhold å ha egne ting å sysselsette seg selv med (da typ jobb, venner, familie, hobbyer).

Det jeg gjør, er å ofte bruke jobben/firmaet som en mulighet for å få kontakter/venner. Per nå er jeg arbeidsledig... Så ensomheten og styggen på ryggen kjemper hardt om å knekke meg.

Jeg har tatt opp kontakten med ett par tidligere venner, legger planer fremover i tid med venner/de få familiemedlemmene jeg har, og stikker på standup/ting som skjer i mitt nærmiljø. Det er en start..

Anonymkode: c8e7c...f75

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor bor du? Sjekk om de har Single&Mingle-treff der du bor, for det er utrolig koselig! Jeg har vært på et par i byen jeg bor i, og det er ikke noe "her skal det dates"-opplegg, men mer single mennesker som henger sammen og har det koselig. Har vært utrolig fine treff hittil her i hvert fall. (Dette er ikke reklame altså, det har vært gratis de gangene jeg har vært, og jeg er ikke med i organisasjonen 😅

Jeg har og skaffet meg en hobby etter at jeg selv ble single, og har fått mange bekjentskaper og venner der 😊 Anbefales 😃

Anonymkode: cbed5...394

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fyll livet ditt med noe - meld deg på en aktivitet, still opp i en arrangements komite, engasjer deg i noe, bli frivillig besøksvenn.

Delta i livet og ha noe å fylle dagene med der du omgåes andre mennesker.

Gjør deg både mer interessant som potensiell venn og partner, og ikke minst - det er slik du knytter kontakter og bygget nettverk. Ved rett og slett bry deg om andre og snakke med mennesker.

Anonymkode: 6a740...f6d

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hvor bor du? Sjekk om de har Single&Mingle-treff der du bor, for det er utrolig koselig! Jeg har vært på et par i byen jeg bor i, og det er ikke noe "her skal det dates"-opplegg, men mer single mennesker som henger sammen og har det koselig. Har vært utrolig fine treff hittil her i hvert fall. (Dette er ikke reklame altså, det har vært gratis de gangene jeg har vært, og jeg er ikke med i organisasjonen 😅

Jeg har og skaffet meg en hobby etter at jeg selv ble single, og har fått mange bekjentskaper og venner der 😊 Anbefales 😃

Jeg bor i Rogaland. Skal sjekke om det finnes her😊 Hva slags hobby har du begynt med? Har prøvd noe, men ikke fått venner der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tips til alle som ikke er allergiske da er å skaffe hund. Man kommer seg ut, kan delta på ulike kurs og i grupper, blir kjent med andre hundemennesker, kan delta i utstillinger eller treffe andre som har samme rase. Gå i fjell og skog på turer og få nettverk knyttet til friluftsliv og komme i snakk med randoms som liker hunder.

Anonymkode: 76088...fec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hadde nettopp kommet ut av et forhold, og tenkte jeg burde være singel en stund. Traff plutselig en mann utenom dating som jeg likte med en gang, men det viste seg at han ikke var så seriøs som han ga uttrykk for i begynnelsen. Har lite familie og nettverk, og er så ensom. Vet at man ikke skal finne en mann pga det, men jeg vil etterhvert ha en kjæreste fordi jeg vil ha et fast forhold med en der vi er glade i hverandre, og ikke fordi jeg MÅ ha noen. Er 40 år.

Er det andre med lite familie og nettverk? Hva gjør dere? Har lenge prøvd å utvide nettverket, men er så vanskelig. Har et par venninner som er opptatte med kjernefamiliene sine. Det jeg alltid selv har drømt om.. Hvorfor klarte ikke jeg å få det til..

Instinker man liker alltid det som ikke vil ha deg. Han har sikkert en annen han er forelsket i. Finnes masse fisk der ute, var selv sånn for meg. Du finner noen. 

Anonymkode: 2dc76...48c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fyll livet ditt med noe - meld deg på en aktivitet, still opp i en arrangements komite, engasjer deg i noe, bli frivillig besøksvenn.

Delta i livet og ha noe å fylle dagene med der du omgåes andre mennesker.

Gjør deg både mer interessant som potensiell venn og partner, og ikke minst - det er slik du knytter kontakter og bygget nettverk. Ved rett og slett bry deg om andre og snakke med mennesker.

Skulle gjerne gjort noe, men det er det å finne tid. Har som sagt jobb og utdanning. (Og har et barn/ungdom på deltid, som er min eneste familie.) Hvis jeg blir med på noe frivillig el.l bør jeg jo fortsette? Litt vanskelig å vite hva jeg bør prøve.. Har og prøvd et par idretter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg bor i Rogaland. Skal sjekke om det finnes her😊 Hva slags hobby har du begynt med? Har prøvd noe, men ikke fått venner der.

Ikke begynn med en hobby/aktivitet med intensjonen om å få venner - da gjør du det på feil premiss.

Undersøk heller hvilke muligheter som finnes der du bor, og prøv deg på noe du selv synes høres gøy ut. Jeg har blitt med i en fotoklubb, skikkelig lavterskel og hyggelig. Like velkommen om du tar bilder med mobilen som et fancy kamera.

Du vil da ha en felles aktivitet med andre mennesker som synes det samme som deg er givende. Et felles ståsted er et godt utgangspunkt for å bli kjent, en husk at de fleste vil bli nettopp bekjente. Det er ikke å feile! De fleste nye mennesker en møter vil en kun bli på hils med og bekjente - de vil likevel være del av et nettverk for deg, som etterhvert gjør det lettere i sosiale situasjoner.

Husk også på at ting som å stille opp for et politisk parti, jobbe for en sak som er viktig for lokalsamfunnet og andre typer engasjement også er arenaer for å både bli kjent med mennesker og bli en mer interessant person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Golf, der er det så lett å være sosial. Man må jo spille sammen med andre, og det er forventet at fremmede slenger seg med på flighter man skal gå 😊 Å tilbringe timesvis sammen med en irriterende vanskelig sport er noe man fort blir gode venner av 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Har et par venninner som er opptatte med kjernefamiliene sine.

Hvis du er 40 så tipper jeg du har venninner som er blitt skilte også. Kanskje ikke de aller nærmeste men hvis du tenker litt bredere. Jeg foreslår at du tar opp telefonen og begynner å ringe til folk og høre hvordan de egentlig har det. Både gamle  venninner og fjernere slekt. Det er en vesentlig sannsynlighet for at noen setter skikkelig stor pris på å høre fra deg. Og så tar du det derfra. 

Anonymkode: b36cc...c2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis du er 40 så tipper jeg du har venninner som er blitt skilte også. Kanskje ikke de aller nærmeste men hvis du tenker litt bredere. Jeg foreslår at du tar opp telefonen og begynner å ringe til folk og høre hvordan de egentlig har det. Både gamle  venninner og fjernere slekt. Det er en vesentlig sannsynlighet for at noen setter skikkelig stor pris på å høre fra deg. Og så tar du det derfra. 

Anonymkode: b36cc...c2e

Jeg har lite venner, så nei, jeg har ingen som er skilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Så Morro å høre. Hvordan var det å møte opp? Dro du alene og ble du raskt satt i kontakt med andre? ☺️

Endret av Tomatplanten
Møte*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Tomatplanten skrev (16 minutter siden):

Så Morro å høre. Hvordan var det å møte opp? Dro du alene og ble du raskt satt i kontakt med andre? ☺️

Her i Rogaland er det iallefall ikke noe slikt tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Tomatplanten skrev (11 timer siden):

Jeg har dratt alene ja, og det har vært skikkelig koselig. Sist vi var ute var vi en gjeng som ble godt kjent med hverandre. Alle tullet med hverandre og lo og hadde det generelt sett veldig bra 😀 Aner ikke om noen fant hverandre, men to av gutta ble i hvert fall skikkelig gode kompiser 😄 Alle er der jo for å bli kjent med andre, så det er så lett å prate med folk 😊

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Ikke begynn med en hobby/aktivitet med intensjonen om å få venner - da gjør du det på feil premiss.

Undersøk heller hvilke muligheter som finnes der du bor, og prøv deg på noe du selv synes høres gøy ut. Jeg har blitt med i en fotoklubb, skikkelig lavterskel og hyggelig. Like velkommen om du tar bilder med mobilen som et fancy kamera.

Du vil da ha en felles aktivitet med andre mennesker som synes det samme som deg er givende. Et felles ståsted er et godt utgangspunkt for å bli kjent, en husk at de fleste vil bli nettopp bekjente. Det er ikke å feile! De fleste nye mennesker en møter vil en kun bli på hils med og bekjente - de vil likevel være del av et nettverk for deg, som etterhvert gjør det lettere i sosiale situasjoner.

Husk også på at ting som å stille opp for et politisk parti, jobbe for en sak som er viktig for lokalsamfunnet og andre typer engasjement også er arenaer for å både bli kjent med mennesker og bli en mer interessant person.

For en tullete innledning.

Anonymkode: 53777...f49

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...