Gå til innhold

Er gift, .men har nå funnet en sjelevenn..

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

For å svare på spørsmålet i hovedinnlegget. Ja, jeg føler jeg har møtt en sjelevenn (eller hva man skal kalle det). Føler jeg kunne pratet med han om hva som helst, men det kan jeg ikke fordi vi ikke er single. Så jeg holder det rent vennskapelig. Men det ligger tiltrekning og lengsel om noe mer bak. Og på en måte vet jeg at det er gjensidig. Det er ikke en kortvarig gnist, men har vokst over år. Vet ikke hva jeg skal gjøre videre, ikke klar for den sorgen jeg ville følt om vi ikke skulle hatt kontakt mer. Men ikke klar for å splitte opp familien heller.

Anonymkode: 0f5be...ee8

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

For å svare på spørsmålet i hovedinnlegget. Ja, jeg føler jeg har møtt en sjelevenn (eller hva man skal kalle det). Føler jeg kunne pratet med han om hva som helst, men det kan jeg ikke fordi vi ikke er single. Så jeg holder det rent vennskapelig. Men det ligger tiltrekning og lengsel om noe mer bak. Og på en måte vet jeg at det er gjensidig. Det er ikke en kortvarig gnist, men har vokst over år. Vet ikke hva jeg skal gjøre videre, ikke klar for den sorgen jeg ville følt om vi ikke skulle hatt kontakt mer. Men ikke klar for å splitte opp familien heller.

All denne «spenningen» dere med viten og vilje har bygget opp over flere år, er den klassiske utrofella. Alt dette kommer til å forsvinne som dugg for solen dersom dere ligger sammen, og det kommer aldri tilbake. Så får du vurdere da, om du ønsker å være utro - eller tåpeligst av alt ønsker å splitte familien på grunn av en flyktig følelse. 

Anonymkode: 54193...142

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

All denne «spenningen» dere med viten og vilje har bygget opp over flere år, er den klassiske utrofella. Alt dette kommer til å forsvinne som dugg for solen dersom dere ligger sammen, og det kommer aldri tilbake. Så får du vurdere da, om du ønsker å være utro - eller tåpeligst av alt ønsker å splitte familien på grunn av en flyktig følelse. 

Anonymkode: 54193...142

Kommentaren din er på jordet. Det er ikke snakk om flyktige følelser og ikke aktuelt å ligge sammen. Men sjelevenn-følelsen har jeg. Om jeg velger å bryte opp familien er det pga manglende følelser for mannen

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.2.2025 den 14.18):

Hadde du foretrukket at han var sammen med deg og lengtet etter den andre dama da? 

Anonymkode: 4ee7b...f32

Nei, men så viste det seg at det «bare» var en forelskelse.

Tenker det er helt normalt å bli betatt/forelsket i andre gjennom et langt liv - men problemet oppstår først når man velger å leve ut forelskelsen. Da er det bedre å ta grep på hjemmebane først…Poenget er at mange klarer faktisk å finne tilbake til hverandre om begge virkelig vil. Det er feigt å bare hoppe på neste tog når det første begynner å ruste og knirke litt. Det meste kan repareres med riktig smøring, 

Anonymkode: bb52e...d28

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...