Gå til innhold

Er gift, .men har nå funnet en sjelevenn..

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Syns ikke dette henger helt sammen.

Anonymkode: bbdd3...179

Det henger sammen , men kom litt feil frem , Ts.

Anonymkode: 1e136...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er forelsket. Det betyr ikke at du har funnet en sjelevenn. Det vil du først vite etter en del år i forhold med ham.

Anonymkode: 13d05...50d

• Liker 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Takk for fin tilbakemelding, meg og min mann har ikke seksuell kjemi. Nå har vi ikke sex i det hele tatt lenger. Vi har ulike hobbyer og syn på ting, men et godt vennskap hvor vi støtter hverandre og hjelper den andre, greie samtaler. Voksne barn. Denne andre har jeg kjent i ti år, du sa det på ordet : det er som å komme hjem . Han ser meg, spør interessert om meg og vi deler på godt og vondt. Disse små blaffene av tilhørighet , som ikke forandrer seg gjennom årene. Kan absolutt se meg selv sammen med han. Men vi er begge i forhold og godt innkjørte der vi er. Forelsket, ja det er jeg, men det føles som noe mye mer. Innbiller jeg meg ting? Ja da lurer hjernen, hjertet og magefølelsen meg noe skikkelig. Ts.

Det er lett gi oppmerksomhet og se en annen person når man kan lukke øynene og gå når man ønsker... Det er lett å være støtte og spørre interessert om ting, til noen man slipper se hver dag...

Spørsmålet du må stille deg er om det er "ekte kjærlighet" eller om du er forelsket i en fantasi fordi den ikke er tilgjengelig.

Han er superflink til å se deg, spørre deg, og dette falmer ikke med årene... Hvordan var han i starten av sitt forhold? Er han like flink til å se sin kone nå, som da de ble sammen, eller falmet det når hverdagen traff de?

Anonymkode: 65428...a84

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Takk for fin tilbakemelding, meg og min mann har ikke seksuell kjemi. Nå har vi ikke sex i det hele tatt lenger. Vi har ulike hobbyer og syn på ting, men et godt vennskap hvor vi støtter hverandre og hjelper den andre, greie samtaler. Voksne barn. Denne andre har jeg kjent i ti år, du sa det på ordet : det er som å komme hjem . Han ser meg, spør interessert om meg og vi deler på godt og vondt. Disse små blaffene av tilhørighet , som ikke forandrer seg gjennom årene. Kan absolutt se meg selv sammen med han. Men vi er begge i forhold og godt innkjørte der vi er. Forelsket, ja det er jeg, men det føles som noe mye mer. Innbiller jeg meg ting? Ja da lurer hjernen, hjertet og magefølelsen meg noe skikkelig. Ts.

Bare hyggelig 😄. Det må du nesten kjenne på selv. Du lever bare en gang. Livet er for kort. Jeg vil heller angre på noe jeg gjorde, enn ikke gjorde. 

Jeg har ihvertfall bestemt meg for at den dagen jeg forlater denne verdenen, så angrer jeg ingenting. 

Tenk deg godt om er mitt råd 💕

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjeder deg litt etter 20 år og han nye virker spennende. Du er nok bare forelska. Råder deg til å stoppe der. Med 99 prosent sannsynlighet er ikke han du prater med på sidelinjen når ungen spiller fotball mannen i ditt liv, men han er din lille escape

Anonymkode: d98a5...5d8

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du kjeder deg litt etter 20 år og han nye virker spennende. Du er nok bare forelska. Råder deg til å stoppe der. Med 99 prosent sannsynlighet er ikke han du prater med på sidelinjen når ungen spiller fotball mannen i ditt liv, men han er din lille escape

Anonymkode: d98a5...5d8

Takk for alle meninger og tanker fra dere andre,må bare nevne igjen at vi møttes gjennom barnets aktiviteter for ti år siden, barnet er voksen nå , men vi bor nærmt. Ts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, jeg trodde han jeg er og har vært sammen med i 20 år var mannen i mitt liv, men de siste årene har jeg blitt kjent med en mann gjennom aktiviteter for barnet mitt. Jeg innser at jeg er med feil mann og det er hardt å innrømme. Den andre ser jeg svært sjelden, men de gangene det skjer er det kjemi og en spenning som er magisk. Vi ler, praten går i ett og vi deler syn på så og si alt, like verdier. Dype blikk og elektrisk stemning. Det er ikke blitt satt ord på mellom  oss og vi er sånn sett høflige og ordentlige. Vi føles rett . Ja, det er vanskelig. Flere som har møtt noen som egentlig føles som den rette, etter man er gift/ blitt samboer ? 🥺

Jeg opplevde derte flere ganger FØR jeg traff han jeg er gift med. At det FØLES rett er gjerne ikke så mye å stole på. Er evig takknemlig for at jeg ikke er gift med de jeg hadde disse følelsene med.

Fokuser på å vanne og stelle den hagen du har.

Anonymkode: de6a5...859

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det er jo ikke sikkert det er gjensidig engang.

En jeg var kjæreste med fikk melding fra en kvinne han hadde vært på kurs med, hun hadde følt det var en elektrisk tiltrekning mellom dem. Kjæresten min var fortsatt nokså nyforelsket i meg og ble skikkelig satt ut av meldingen, for han hadde ikke kjent noe som helst, men er hyggelig med alle…

Anonymkode: ad030...8f3

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Altså, det er jo ikke sikkert det er gjensidig engang

Her er det gjensidig. Og uløselig, siden ingen av oss vil starte et forhold med utroskap eller bryte opp familiene våre. 

Anonymkode: 64b9d...fae

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Her er det gjensidig. Og uløselig, siden ingen av oss vil starte et forhold med utroskap eller bryte opp familiene våre. 

Da har dere tatt et valg i forhold til det. Uløselig er det ikke når dere selv har kommet fram til en løsning. Da må dere lære dere å leve med det. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 18.2.2025 den 21.36):

Høres ut som du må snu fokuset til forholdet ditt, ikke denne mannen som gir deg sommerfugler. Det er ikke sikkert det er en mann du kan eller bør være i forhold med. Uansett syns jeg det høres ut som du må ta stilling til om du er moden for å gjøre mannen din til en eks mann. Dere kan fortsette å være gode venner og familie, men kanskje dere begge fortjener å finne ekte kjærlighet på hver deres kant? Livet er for kort til å leve i et platonisk forhold. Barna er store, så da er det lov å tenke på egne behov

Anonymkode: dbb7e...486

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Så nå skal dere lide i deres kjærlighet for alltid liksom? Sjekk ut noe som heter limerence, for meg høres det ut som denne fyren din har blitt en flukt fra noe i livet ditt som gjør vondt eller som du ikke har tatt tak i, som du kan henge deg opp i stede for å jobbe med det du har. Hvis det er sånn så snu fokuset og blikket tilbake på livet ditt, å gå sånn og fantasere om andre ting for å unngå virkeligheten er bare vondt og livet går fra en. 

Anonymkode: e75a3...821

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Dere treffes og prater sammen om kjærligheten dere føler for hverandre? Det er allerede utroskap.

Anonymkode: daa8a...584

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du er forelsket i en person og vurdere å avslutte et 20 år gammelt forhold pga dette. Gresset er ikke alltid grønnere på den andre siden. Om mannen din respekterer deg og er snill og alt er i orden har du jo strengt talt ikke en god g runn å avslutte noe, det er særdeles lett å bli fristet, men angeren på denne flørten kan koste deg dyrt.

Anonymkode: d3a52...403

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette innlegget kunne min eksmann skrevet for et par år siden. Han ble stupforelsket i en mor fra fotball-laget, og de hadde et «hemmelig» forhold i lang tid før han bestemte seg for å bryte opp familien og forlate meg. Alle rundt oss forsto hva som foregikk, bortsett fra meg da….. Viste seg at ikke sidespranget tålte påkjenningen med å stå i en brutal skilsmisse med alt det innebærer. Forholdet tok slutt før det hadde begynt, og tilbake står to familier i ruiner. Både barn og voksne på begge kanter går rundt å hater hverandre, barna blir ertet på skolen, økonomien er rasert osv. Tenk deg godt om! 

Anonymkode: bb52e...d28

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette innlegget kunne min eksmann skrevet for et par år siden. Han ble stupforelsket i en mor fra fotball-laget, og de hadde et «hemmelig» forhold i lang tid før han bestemte seg for å bryte opp familien og forlate meg. Alle rundt oss forsto hva som foregikk, bortsett fra meg da….. Viste seg at ikke sidespranget tålte påkjenningen med å stå i en brutal skilsmisse med alt det innebærer. Forholdet tok slutt før det hadde begynt, og tilbake står to familier i ruiner. Både barn og voksne på begge kanter går rundt å hater hverandre, barna blir ertet på skolen, økonomien er rasert osv. Tenk deg godt om! 

Anonymkode: bb52e...d28

Hadde du foretrukket at han var sammen med deg og lengtet etter den andre dama da? 

Anonymkode: 4ee7b...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Da er løsningen å bryte hardt og brutalt. Slett telefonnummer, slutt å hilse hvis dere sees på butikken. Forelskelsen din er en følelse og følelser går over når man ikke mater dem.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du ikke har det bra i forholdet ditt kan du skille deg, du trenger ingen annen grunn enn at du bare ikke vil mer. At du føler du har møtt din sjelevenn trenger ikke bety at det stemmer. Det er nok heller det at du ikke har det bra hjemme og at gresset virker grønnere på den andre siden. Å sammenligne en ny person med mannen din som du har vært sammen med lenge er en urettferdig sammenligning. Selvfølgelig virker den nye mannen mer interessant og spennende, han er ny! Så du må gjerne skille deg og gå etter den andre mannen, men jeg tror du veldig fort vil finne ut det millioner av andre har funnet ut før deg: gressert er faktisk ikke grønnere på den andre siden.

Anonymkode: db353...72b

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Da er løsningen å bryte hardt og brutalt. Slett telefonnummer, slutt å hilse hvis dere sees på butikken. Forelskelsen din er en følelse og følelser går over når man ikke mater dem.

Så fremst de ikke ønsker å gå videre med det? Men om ts og denne mannen vil forlate sine forhold for å være sammen, så er det faktisk ikke noe du kan kontrollere. 

Anonymkode: dbb7e...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde høre på Kjærlighetspodden episode 36 "Begjær 3: Lyst å ville veier". Handler i bunn og grunn om dette innlegget

Anonymkode: 8153d...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...