Gå til innhold

Bruke 15-20 tusen i året på botox og filler, eller ta ansiktsløft?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenker at en ansiktsløft vil vare i 10 år selv om den koster 150tusen (tenker kjeve og hals også)

Hvis jeg spør en kirurg vil de anbefale ansiktsløft, mens en kosmetisk sykepleier vil anbefale injeksjoner…

Hva tenker dere?

(dere som mener man må eldes naturlig trenger ikke å svare her, det er en annen diskusjon…)

Anonymkode: c6720...b17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville gått for ansiktsløft om du er kandidat for det. Helt klart! Det ser så mye mer naturlig ut. Botox og filler blir aldri naturlig når vi passerer 45+ Det blir feil nesten uansett. En ser oppblåst og stiv ut. 

Jeg tok både botox og filler frem til ca 40 årsalder, men har stoppet nå. Jeg har fått helt skrekken av å se alle «putefjesa» rundt forbi. Jeg synes også det bare kreves mer og mer, og problemene forplanter seg på en måte. Det oppstår hele tiden noe nytt som må behandles. 

Anonymkode: ddda0...86d

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder meg til botox, men nå bruker jeg ikke halvparten av det du bruker på det da.

Anonymkode: efcad...44a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Tenker at en ansiktsløft vil vare i 10 år selv om den koster 150tusen (tenker kjeve og hals også)

Hvis jeg spør en kirurg vil de anbefale ansiktsløft, mens en kosmetisk sykepleier vil anbefale injeksjoner

Hva tenker dere?

(dere som mener man må eldes naturlig trenger ikke å svare her, det er en annen diskusjon…)

Vil de det? jeg har vært hos tre kosmetiske sykepleiere, og samtlige sa at det jeg ønsker ikke er mulig med injeksjoner, det må kirurgi til. En seriøs kosmetisk sykepleier er opptatt av realistiske forventninger, og kommer ikke til å love deg gull og grønne skoger bare for å tjene penger.

Jeg har for så vidt vært på konsultasjon hos en kirurg også, og han ba meg om å slutte å overdrive. Så ingen vil ha pengene mine ser det ut til...

Anonymkode: 69098...ea2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om jeg var deg tror jeg at jeg hadde lest meg opp på både vellykkede men også skrekk historier innad begge, så se hva for noe valg jeg idag kan leve med.

Anonymkode: 7b077...513

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvis jeg spør en kirurg vil de anbefale ansiktsløft, mens en kosmetisk sykepleier vil anbefale injeksjoner…

Hva tenker dere?

ikke min erfaring heller motsatt, min sier rett ut at det kommer en dag da litt hjelp fra fillers osv ikke lengre er anbefalt men jeg står fritt til å velge.. mens kirurgen sier jeg kan vente litt til - ikke lett å bli klok på, men jeg venter litt til fordi jeg tenker kirurgen vet best om resultatet blir bra.. 

Anonymkode: 8432d...623

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Vil de det? jeg har vært hos tre kosmetiske sykepleiere, og samtlige sa at det jeg ønsker ikke er mulig med injeksjoner, det må kirurgi til. En seriøs kosmetisk sykepleier er opptatt av realistiske forventninger, og kommer ikke til å love deg gull og grønne skoger bare for å tjene penger.

Jeg har for så vidt vært på konsultasjon hos en kirurg også, og han ba meg om å slutte å overdrive. Så ingen vil ha pengene mine ser det ut til...

Anonymkode: 69098...ea2

Jeg tar pengene dine jeg ;) Kan massere deg litt i ansiktet og ta på litt dagkrem.

Resten av tiden snakker vi om hvor deilig det er å akseptere seg selv, uansett ;) 

Anonymkode: 82ce1...352

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting av det. Jeg ønsker å beholde min mimikk og ansiktsuttrykk og kommer hverken til å operere eller bruke botox. 

Vi må slutte å være så redde for å eldes naturlig. 

Endret av Freydis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gode klinikker vil gi riktige og tilpassede råd her. De er opptatt av fornøyde kunder på sikt. 

Og så får alle gjøre som de vil med dette, tenker jeg. Kirurgi er nok ikke noe for meg personlig. Men å fikse litt her og der ser jeg ingenting feil med, selv om jeg er godt gift, lykkelig, og alt det der :)

Anonymkode: 1ff4e...2af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.irishexaminer.com/news/spotlight/arid-41319373.html

https://baaps.org.uk/about/news/1880/caution_raised_over_potential_immune_system_impact_of_cosmetic_filler/

Nyere forskning viser nå at fillers aldri forsvinner, og at det bryter ned vev, migrerer og blokkerer lymfesystemet. Det kan også forårsake angioødem. 
Plastiske kirurger har lenge ropt varsko internt, da det skaper store komplikasjoner når de skal utføre nettopp ansiktsløft. Vevet er klissete og ødelagt.

Filler can block and permanently damage these vital and delicate structures, Dr Theodorou has found — in a major study due to be published in the coming weeks.

He immediately stopped providing filler at his practice following the research findings, he said.

“I cannot in good conscience provide this to my patients anymore because of what I saw,” Dr Theodorou told the Irish Examiner.

“I have a daughter, she’s 16 years old and I don’t want her — when she’s 20 — putting this stuff in her face.

"The study found:

70% of surgeons had observed a trend of younger patients, under 50, enquiring about facelifts.

65% of surgeons observed that patients interested in facelifts are more circumspect about using facial fillers.

80% surgeons noticed an increase in intra-operative anatomical distortion due to the use of fillers in facelift patients."

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er som regel ikke enten eller. Man fortsetter med botox etter et ansiktsløft. 

Anonymkode: 402e9...034

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er vel tryggest med botox som faktisk går bort om det blir mislykket. 

Anonymkode: f0ef6...08f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ansiktsløft uten tvil. Botox må stadig fylles på (evig utgift) og fillers blir du aldri kvitt og ansiktet ditt blir veldig rart på sikt.

Anonymkode: a98bc...80e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Eldes naturlig. Det er gratis.

Anonymkode: 67b2e...324

Kommer langt med selvaksept ja, det gir utstråling og smil som treffer riktig :) Så slipper man potensielle nerveskader, følelsesløse områder, skjevheter,  og litt for høyt hårfeste. Ansiktsløft eldes det også, og man må fornye om ti år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du sier ingenting om alderen din eller hva du tenker du kan få igjen for denne investeringen din, altså hvorfor du vil utsette deg selv for den risikoen det er med slike inngrep. Både kirurgi, fillers og botox kan ha utilsiktede effekter. Men det er du vel klar over, og likevel vil du putte slike beløp i et håp om å se litt yngre eller bedre ut (i noen år).

Mon mor tok ansiktsløft ved 45. Hun hadde komplekser for kjevelinjen tror jeg.

Den effekten hun fikk ga henne kanskje et slags boost, så jeg dømmer ikke. Men hun så jo ikke ung ut likevel, for meg som den gang var ung selv. Nå når hun er eldre synes jeg ærlig talt søstra hennes som ikke gjorde noe ser bedre ut, fordi ansiktet faller naturlig.

Man risikerer jo at inngrep forstyrrer annen symmetri, særlig etter noen år.

Hva tenker du at du oppnår?

Anonymkode: 685e5...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Eldes naturlig. Det er gratis.

Anonymkode: 67b2e...324

Kan ikke dere bare lage en egen tråd a, det er avsporing.

Anonymkode: efcad...44a

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det er som regel ikke enten eller. Man fortsetter med botox etter et ansiktsløft. 

Anonymkode: 402e9...034

Enig

Anonymkode: d71c3...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du sier ingenting om alderen din eller hva du tenker du kan få igjen for denne investeringen din, altså hvorfor du vil utsette deg selv for den risikoen det er med slike inngrep. Både kirurgi, fillers og botox kan ha utilsiktede effekter. Men det er du vel klar over, og likevel vil du putte slike beløp i et håp om å se litt yngre eller bedre ut (i noen år).

Mon mor tok ansiktsløft ved 45. Hun hadde komplekser for kjevelinjen tror jeg.

Den effekten hun fikk ga henne kanskje et slags boost, så jeg dømmer ikke. Men hun så jo ikke ung ut likevel, for meg som den gang var ung selv. Nå når hun er eldre synes jeg ærlig talt søstra hennes som ikke gjorde noe ser bedre ut, fordi ansiktet faller naturlig.

Man risikerer jo at inngrep forstyrrer annen symmetri, særlig etter noen år.

Hva tenker du at du oppnår?

Anonymkode: 685e5...9ee

Dette er så veldig sant. Ansiktsløft og diverse behandlinger ser faktisk best ut på de under 50. Over 50 blir det en evig kamp mot svinnende kollagen. Og man ser ikke bedre ut, bare litt yngre, men også litt "merkelig". De store Hollywoodstjernene har stylister og sminkører, og de har råd til daglige behandlinger, som strammer og fukter og i det hele tatt. Har du rynkehals og slapp hud, så vil en ansiktsløft kunne stramme opp. Men da ser man plutselig andre ting, og det baller på seg. Og det er mye komplikasjoner som kan oppstå, mest mindre, men de er ubehagelige. Det snakkes bare ikke om. Feks hårtap. Det er ikke "stress" som gjør at kjendisene strømmer til hårtransplantasjon nå,  facelift og panneløft  skaper  hårløse flekker, og høye hårfester. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gå til en seriøs klinikk som tilbyr begge deler, og alt i mellom, de vil gi deg anbefalinger på hva som er best for deg. 

Akademiklinikken for eksempel.

Jeg har jo ikke sett trynet ditt og vet ikke hva du har komplekser for, men ting som for eksempel CO2 laser kan også være en løsning. 

Anonymkode: c6830...cb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...