Gå til innhold

Kan jeg uttrykke misnøye? Eller er jeg frekk da?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kan man bruke inflasjon og dyrere tider i vårt økonomisk samfunn som bakgrunn for misnøye i et tilbakesvar angående justering av lønn? 

skal så klart også inkludere at jeg setter pris på en justering (før i det hele tatt normale lønnsforhandlinger i mai)… men føler også å gi beskjed at jeg skulle ønske dette var høyere; selv om det er en midlertidig justering før lønnsforhandlinger. 

Har fått en liten lønnsjustering, relativt lav.. er jo fornøyd med at den er satt litt opp (vil ikke virke utakknemlig), men er også skuffet basert på samtalene jeg hadde i møte med sjefen. Vi snakket om at jeg tjente svært godt før, har gått mye ned i lønn til nåværende arbeidsplass og samfunnet er så dyrt å leve i nå..

Anonymkode: 01621...1e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Begrunnelsen din må ligge i egne prestasjoner, endret ansvar, økt kompetanse... alle lever i et dyrere samfunn, så det sier ingenting om hvorfor du fortjener høyere lønn.

Hvis lønnsveksten din er lavere enn snittet, kan du be om en samtale og spørre hva du kan gjøre for at lønnsveksten din kan bedre seg.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si at det er helt fair. Når prisene i samfunnet stiger må jo også lønnen stige, det sier seg jo selv. Hvis noen hadde levd med en lønn fra 40 år siden nå for tiden hadde de jo slitt noe enormt. (Jeg har ikke egentlig peiling på ting som dette, men dette er i alle fall det jeg tenkte da jeg leste innlegget)

Endret av Sigrid<3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kan man bruke inflasjon og dyrere tider i vårt økonomisk samfunn som bakgrunn for misnøye i et tilbakesvar angående justering av lønn? 

skal så klart også inkludere at jeg setter pris på en justering (før i det hele tatt normale lønnsforhandlinger i mai)… men føler også å gi beskjed at jeg skulle ønske dette var høyere; selv om det er en midlertidig justering før lønnsforhandlinger. 

Har fått en liten lønnsjustering, relativt lav.. er jo fornøyd med at den er satt litt opp (vil ikke virke utakknemlig), men er også skuffet basert på samtalene jeg hadde i møte med sjefen. Vi snakket om at jeg tjente svært godt før, har gått mye ned i lønn til nåværende arbeidsplass og samfunnet er så dyrt å leve i nå..

Dette er helt avhengig av hvordan du ordlegger deg. 

Anonymkode: 04935...442

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er helt avhengig av hvordan du ordlegger deg. 

Anonymkode: 04935...442

Hvordan kan man ordlegge seg? Føler at det potensielt kan komme feil ut basert på svarene over. Jeg er ekstremt ydmyk og forsiktig med hva jeg sier… og vi hadde på en måte en sånn her samtale muntlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...