Gå til innhold

anxious attachment style

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjenner jeg sliter skikkelig med dette her. Datet en fyr i litt over 1 mnd. Han er ikke like aktiv på some som jeg, men liker å ringe f.eks. - jobber mye og er travel. Merker nå at han ikke svarer like mye, åpner snappene mine uten å svare etc. Selv om han skriver mindre så virker han til å bli mer kjærlig. Når han sier han skal ringe følger han det opp, spør hvordan jeg har det, at han «savner meg»… Og har hittil lagt innsats inn for å se meg. Men merker når han la vær å snappe meg og han er aktiv på snap, eller at km på tinderen hans oppdaterer seg. For vi begge er fremdeles på Tinder. Har blitt enige om å ikke være fysisk med noen, men ikke ulovlig å snakke siden det er enda et tidlig om alt kan skje i denne fasen. Viktig å ikke legge alle eggene i en kurv tenker jeg. 

Lurer bare på om noen andre sliter med det samme? For når han kan gå 5-6 timer uten å snappe; så sender han en ny og jeg svarer uten at han fortsetter samtalen blir jeg litt sånn… ehhh?!? Kanskje han er blitt litt tryggere hvor vi står og han kalte meg - fine «damen min» i helgen. Så interessen er der, men når han blir laber i tekstingen så blir jeg usikker pgr jeg er ikke vandt til det. Innrømmer at jeg er litt barnslig å sjekker scoren hans og den går knapt opp med 2-4 på 5-6 timer.

Men hjelp, kan jeg ta dette opp med han og hvordan evt ? 

Anonymkode: 7fb64...872

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Problemet ligger jo hos deg, så det er jo noe du må jobbe med. Du burde sjekke ut Sabrina Zohar, hun har både podcast og er på instagram.

Anonymkode: 822b1...37a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror det er lurt å fokusere på en av gangen. Så lenge dere begge er på Tinder, er dere jo åpenbart ikke veldig interessert i hverandre ;)  Det er ikke den store kjærligheten lissom hehe. Når man treffer noen det klaffer ordentlig med, ønsker man ikke å holde alle muligheter åpne for noe annet. Kanskje dere kan snakke litt oom akkurat det. Kanskje dere begge føler det litt slik. 

Anonymkode: 4c4ef...ef9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er utrolig vanskelig når man har slike traumer og er engstelig.

Det er et urinnstinkt i oss å forutse fare. Dessverre går det litt over styr og man blir i overkant trygghetssøkende. 

I realiteten er det umulig å få 100% garanti. Men det ER normalt å roe seg litt ned når man føler seg tryggere på hverandre. Alle forhold går igjennom faser. 

I mange tilfeller kan det være greit å være litt åpen og ærlig om det. Det er urimelig å forvente at han skal slippe alt han har i hendene og gjøre deg trygg med meldinger og telefoner hele døgnet.  Men det kan være nyttig for ham å vite at du trenger litt trygghet. Kanskje dere kan møtes på halvveien. Det kan kanskje være litt tidlig å ta dette opp. Kan virke litt skremmende. Så vær litt forsiktig med hva du sier. Men man kan feks. si noe som "Jeg vil ikke stresse deg, men det er litt betryggende for å meg hvis du er litt responsiv. Jeg setter pris på sånt"   - eller noe i den duren. Si det på en hyggelig og inviterende måte. Ikke en passiv-aggressiv. Du får tenke på det. Needyness og kontrollering er turnoff for de fleste, så ikke gå den veien. 

Prøv å jobbe litt med deg selv og forhold deg til virkeligheten og ikke dine egne fantasier... ;)

Anonymkode: d4858...028

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...