AnonymBruker Skrevet 18. februar #1 Skrevet 18. februar 1.Man skal jo påføre fukt først. Men hudkremen rekker jo ikke å tørke helt før jeg må fortsette med sminke. Man har jo gjerne en tidslinje spesielt på hverdagene. Kan man sminke oppå kremen? 2. Primer. Er det virkelig nødvendig? Og isåfall, skal man bruke primer oppå kremen? Eller krem eller primer? 3. Setting spray. Er det virkelig nødvendig? For jeg føler sminken smitter av uansett hva jeg gjør. Og mens man er inne på det, har man en lur måte for å unngå smitte på klær?? Jakkekragen ser ikke ut, og har jeg hvite klær på meg så er de jo brune oppe ved halsen etter en stund. 4. Jeg har så lyst å få øynene mine til å «poppe». Altså fargen. Men føler aldri jeg får det til,har så vanskelig øyenfarge. Er en blanding, blå/grå.. Takk på forhånd Anonymkode: 6dad1...c6c
Roci Skrevet 19. februar #2 Skrevet 19. februar Er ikke noen ekspert på sminke, men her er det som fungerer for meg: Jeg synes det fungerer best å legge foundation mens huden ennå er litt fuktig etter kremen, for da får jeg det mest naturlige resultatet. Jeg "dutter" en liten mengde foundation utover ansiktet og blender med en lett fuktet svamp/beautyblender. Det hender jeg bruker settingspray på svampen, men ofte bare litt vann. Man må ikke bruke primer, men mange synes det gir et "glattere" og bedre underlag for sminke og gjør at sminken holder bedre. Samme med setting spray, brukes for "finish" og for å "fiksere" sminken så den sitter bedre. Når det gjelder at hudsminke smitter av på klærne, så kan du la være å legge sminke under kjeven og sørge for å blende godt fra kjevebenet og nedover. Bruk en matt settingspray over for å "fiksere" sminken, så forhindrer du i alle fall til en viss grad at sminken smitter over. Et "hack" jeg nylig leste, var å spraye hårspray på kragen på blusen/skjorten/genseren/jakken, da dette visstnok legger en beskyttende "hinne" på plagget, men jeg vet ikke hvor godt det fungerer. Et tips til å fjerne sminke fra jakkekragen er å ta godt med micellarvann på en vaskeklut og gni til sminken er borte. Kan hende du må gjøre det i flere omganger for å få vekk alt, men det funker! Jeg har også blå/grå øyne, og synes at litt varme rosa og brune nyanser får øyefargen til å "poppe" 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar #3 Skrevet 19. februar Det er lurt å gjøre hudpleie etc 45 min før sminke for absolutt best resultat. Men minimum 10 minutter. Solkrem trenger 10-15 min for å virke optimalt. Og det bør brukes daglig. Primer skal etter krem, men er ikke nødvendig. Bruk kun om du synes sminken sitter dårlig. Om sminke smitter av, har du kanskje for mye fukt eller oljete hud? Prøvd å «bake» før settingspray. Bruke løst pudder over det hele. Blå øyne trenger noe med oransje i, så brunlige toner med varme er fint. Ellers kan en plommefarge fungere fint til grå øyne Anonymkode: d6ddf...7da
AnonymBruker Skrevet 19. februar #4 Skrevet 19. februar 1. Jeg smører på krem som første ting om morgen. Renser ansiktet, serum, så krem. Så dusj (fra halsen og ned), kler meg, og fikser hår. Henter en kopp kaffe, finner frem ting. SÅ sminker jeg meg. 2. Jeg har god nytte av primer om jeg vil sminke skal sitte finere. Primer etter krem, før foundation/hudsminke. Men er ikke nødvendig. Et steg jeg gjerne dropper når jeg bare skal sminke meg raskt. Men merker da at foundationen lett blir litt mer ujevn. 3. Ja, vil jeg absolutt si. Et av de viktigste formålene er et mer naturlig resultat, da produktene du har brukt smelter sammen. For at sminken skal sitte trenger du en god fixing spray, som brukes helt til slutt. 4. Et tips er å bruke øyeskygge på en liten kost som skygge langs vippekanten, og litt ut/opp. Det gir farge som gjør mye for øynene, men diskret. Vanskelig å vite hva som er rett for deg. Rød-brun er veldig fint med mine blå øyne. Sminke vil smitte om det gnis mot klær. Når jeg har hvite plagg så blender jeg ikke nedover halsen, er heller veldig nøye med riktig fargematch, og selvbruning (da hals naturlig er litt lysere enn ansikt). Har jeg en lys jakke bruker jeg bare et mørkt skjerf, om været krever det. På jakkekrager bruker jeg fixingspray, det beskytter. Pudder + fixingspray vil gi mindre smitter. Anonymkode: 7d729...933
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå