AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Har hjemmeeksamen og et av vurderingskriteriene står som "sentrale begrep i oppgaven er definert". Hva vil det si? Betyr det at sentrale begrep i oppgaveteksten / casen skal defineres av meg i det jeg skriver i min oppgave, eller betyr det at hvis jeg bruker noe relevante fag begrep fra f.eks. pensumlitteratur i det jeg skriver så må jeg definere det og forklare hva det er? Skjønner ikke helt... (Håper på oppriktige svar, og ikke stygge kommentarer) Anonymkode: 385a9...eaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Jeg ville nok tolket det slik at det er du som skal definere begreper som du bruker i oppgaven. Men du bør bruke faglitteratur som kilde når definerer. Anonymkode: fe6fa...bf1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Jeg kalrer ikke helt å forstå uten å kjenne konteksten og hele setningen. Det står vel mer? Anonymkode: f5b55...06f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden At du bør sørge for å trekke inn og bruke relevante faglige begreper, og definere disse ut i fra pensum. Anonymkode: 244b0...5d3 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Det betyr at du i starten av oppgaven skal legge inn en side eller to hvor du lister opp nøkkelbegrepene (altså fagbegrep) fra teksten din og definerer de ut i fra relevante kilder. Helst definer begrepene med egne ord basert på 1-2 kilder. Anonymkode: 81a71...7e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg kalrer ikke helt å forstå uten å kjenne konteksten og hele setningen. Det står vel mer? Anonymkode: f5b55...06f Nei... Det står en liste over vurderingskriterier der står det flere ulike punkter. Første punktet er bare "sentrale begrep i oppgaven er definert". Anonymkode: 385a9...eaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden Tolker det som at sentrale begrep er allerede definert, hvis ikke hadde det stått sentrale begrep skal defineres. Anonymkode: a6c25...ada Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gobbledigook Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei... Det står en liste over vurderingskriterier der står det flere ulike punkter. Første punktet er bare "sentrale begrep i oppgaven er definert". Anonymkode: 385a9...eaa Ja, da skal du definere de sentrale begrepene du bruker i oppgaven. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Tolker det som at sentrale begrep er allerede definert, hvis ikke hadde det stått sentrale begrep skal defineres. Anonymkode: a6c25...ada Dette blir feil. Når det står at "begrep er definert" så er det snakk om den ferdige oppgaven til TS. TS, du må definere begrepene du bruker underveis i teksten, og du må ha kilder på hvor de er fra. Videre kan du spesifisere hva du har antatt og tolket. Anonymkode: a6981...ad8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå