AnonymBruker Skrevet i går, 02:04 #21 Del Skrevet i går, 02:04 Det er tankene dine som styrer angsten, ikke følelsene. Følelsene kommer av tankene dine. Tenk gode tanker, snu de som ikke gjør deg godt. Feks hvis du tenker at det er skummelt å møte folk til butikken fokuser heller på at det er nødvendig å gå til butikken. Les boka "Psykolog i sovepose", den forklarer ting veldig bra og hjalp iallefall meg enormt mye. Jeg leste den på en helg og etter den helga har alt snudd. Anonymkode: b634e...3ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 02:21 #22 Del Skrevet i går, 02:21 Jeg skjønner deg godt jeg. Og å ha noen å snakke med er viktig. De fleste kommuner (alle?) har lavterskeltilbud/rask psykisk helsehjelp, der man gjerne kommer til en psykiatrisk sykepleier eller andre med relevant utdanning/erfaring. Og der kan man få gå hyppig til samtaler, i hvertfall i kortere perioder. Ta opp dette med legen du går til nå, og få legen til å kontakte det som finnes i din kommune. Ventetiden skal ikke være lang. Jeg har tro på at eksponeringsterapi hjelper, men er man utbrent, trenger man først å finne ro og trygghet, for å klare å ha utbytte av eksponeringsterapien. Anbefaler deg å lese Kristine Tørå sin bok "Ikke ta deg sammen", hun forklarer hvordan trygghet og eksponeringsterapi henger sammen. Anonymkode: b2312...2ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå